Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Andra projekttrådar
Audi Rs6 -03 glassätarbil
<<   1, 2, 3
86 besök senaste veckan (8110 totalt)
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

blixten skrev:
MatsK skrev:
Kul projekt - läser med nöje dina uppdateringar!

+1

Min förra bil hade en fin låda i bakluckan som den föregående ägaren satt dit. Det var mobilenhet, slutsteg och cd enhet samt en massa sladd. Snygg och stabilt monterat. När enheten inne i bilen fick funktionella problem köpte jag en en ny med inbyggd booster och hade ingen nytta av "lådan" i bakluckan, så jag monterade bort den och passade på att väga den, -17 kg och mer plats för bagage och bättre ljud blev resultatet.

Så är det ju, lite vikt bygger det. Men platsen bekymrar mig inte så mycket, lite därför jag nöjde mig med 1 bas för att inte få för stor låda.

Original ryms nog minst 4 medvetslösa eller döda öststatsgangsters i bagaget, jobbar inte så mycket i den svängen så att jag bara kommer få plats med 2-3 kroppar är acceptabelt.

Sedan några små reflektioner från mina första inlägg.

Byte av dryckeshållare för baksätet kan ju på ett sätt kännas onödigt i backspegeln, har åkt en person i baksätet en gång och utan dryck. Åh andra sidan känns det väldigt bra, jag vet att det fungerar som det ska.

Skrev nog aldrig att jag rev isär hela torkararrangemanget, putsade bort lite korrision och fasttorkade fettrester från axlarna, smorde in med nytt fett och återmonterade allting. Och torkarna går fortfarande lätt och fint.

Kommit så långt att jag skruvat isär allt jag byggt, putsat till lite mått här och där samt limmat och skruvat ihop.

Ordentligt med lim, och utstryket som en fog på insidan.

Målat områden som jag inte kommer komma åt att måla när basreflexporten monterats.

Blev en färgomgång till innan hemgång för dagen. Kanske inte min mest produktiva helg, men nu de sista måtten bestämda och det finns marginal att få dit alla saker.

Audi Rs6 -03 glassätarbil
<<   1, 2, 3
86 besök senaste veckan (8110 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande