Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
K: Bruksbil för ca 30kkr
<<   1, 2, 3
6022 besök totalt
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002

DJ skrev:
Puppan skrev:

ok, vad ser du för problem med det? Sierror mfl använder sig ju oxå av den tekniken och dom beter sig mycket trevligt på vintern enligt min uppfattning?! Vad jag förstår drivet dom typ 60bak 40fram vilket oxå verkar trevligt!

/Pete

3-serien har sierrans låda och den trodde jag inte hade visco-diff.

5-serien ska ha visco.

Nackdelen är att visco-kopplingar blir slitna och pajar. På vissa bilar har de dessutom frihjul, som gör att man inte har 4wd när man backar.

Tror bestämt att forumägaren vid nåt tillfälle berättade om sin gamla Golf-syncro, som försämrades betydligt under sina första 4000 mil.

Kommer ni ihåg testet som Teknikens värld (?? kan ha varit nån annan också) gjorde på de första v70n XC. Den hade viscodiff. I testet blev de stående på sandstrand med spinnande framhjul när de skulle dra upp en båt. Diffen orkade inte föra över kraften.
Senare har Volvo bytt till Haldex istället, VW med för den delen.

Du kan ha rätt, men jag har precis köpt mig en V70 AWD-98 som gått 26000mil. I helgen var jag och körde ordentligt med ved lastade på ett släp. Drog runt kärran i 3dm snö utan problem..
Jag kan däremot inte rekommendera Volvon som nöjsam 4wd bil då den beter sig obeskrivligt fram hjulsdrivet och är prakiskt taget omöjlig att få ut arslet med!

Vad jag förstår har Sierran Viskodiff?! Men konstant drivning 64%bak 36%Fram? Likadant med 525IX?! Golf Syncro och Volvo AWD verkar ha nåt annat upplägg med 100% fram och sedan överflytt av kraft vid spinnande framhjul dock också med Viscodiff??!!

/pete

_coffe_
Varberg
Här sen Aug 2004

Pär Hylander skrev:
Fredrik C skrev:
Hehehe... har du nån stående
Jag kan säga att jag ha lobbat en heldel för en sådan . Tyvärr är jag inte i hamn än .

Ja, i april ungefär (har den som bruks nu i vinter, den driver ju på rätt hjul!) http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=5087

om ni bara är två så är argumentet att den har större skuff än en 855 och lägre driftkostnader samt oändligt mycket roligare.

Några få tusingar till och den är din, det är en 85/2

Den var riktigt fin, vad ska du ha för den??

Bygger just nu:
En Super Se7en med pinto

Kör just nu:
Porsche 944 TURBO -86
Citera
ege
Katrineholm
Här sen Dec 2003

Brukar inte Peugeot 406 föreslås i den här prisklassen.

Verkar ju vara mkt bil för pengarna, samt hyffsat "bra" bygge.

Dock inte alls 4hulsdriven.

Kör mest barnvagn och mtb nu för tiden.
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Din bror var lite tveksam till dom, så jag törs inte köpa en sådan .

Det är en jädrans snygg bil i alla fall & coupèn måste vara en av dom snyggaste coupèer som byggts thumbs up !

NS BTG: 9.10.21

Citera
ege
Katrineholm
Här sen Dec 2003

Fredrik C skrev:
Din bror var lite tveksam till dom.....

Jaha, du menar Jetta-mannen.
Ja, jettan går ju finfint (jämfört me en 406 iaf)

Vilken kille... går från 200'an, galanten, 325'an, och clion till en volvo 240 och en jetta.

(jo, det är ju ngt annat på gång...)

Kom i skrivande stund på ett annat tips.... Citroen C3. ?? ingen aning om prisklass, eller så. men ändå...

Kör mest barnvagn och mtb nu för tiden.
Citera
SÄLJES
K: Bruksbil för ca 30kkr
<<   1, 2, 3
6022 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande