Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E30 RS -87
<<   1, 2, 3
17377 besök totalt
Mattias Claus
Gävle
Här sen Okt 2005

Trådstartare
Idag fick jag hem nya stolarna. Grymt nöjd, sitter som en kung i dom & dessutom är dom jäkligt snygga thumbs up Nu ska det byggas lite fästen.

Gävle
Här sen Okt 2005

Trådstartare
Har ett litet problem jag skulle vilja få löst under vintern.
Ända sedan jag köpte min bil har den gått dåligt innan den fått upp lite temp i motorn. På tomgång så går den bra men så fort man gasar så börjar den blöddra. Har kollat det mesta. Har dock inte kikat på databoxen ännu. Kan det kanske vara så att det sitter något skitchip i den som ställer till det? Bilen svartryker ganska mycket när den är kall vilket betyder att den får för mycket soppa. Hur ser man om det är pillat i boxen?

Falkenberg
Här sen Jul 2004

Det är ett vanligt problem på dom >

Prova att låta den gå i ca 2 min innan du rör gasen när du startar den kall

Jag hade inga problem med detta när min va varm

Kolla så att du har rätt värme tal på tändstiften

Hoppas att det löser sig för dig
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002

Du kan ju prova att mäta upp tempgivarna som sitter på vattenröret över grenrören. Styrboxen tar ju kallstartsinformationen därifrån. Det är 2st givare. En går till mätaren och en till styrboxen. Den som är 2 ledare på går till styrboxen. Du kan ju även prova att koppla bort kabeln och se om du märker någon skillnad.

Gävle
Här sen Okt 2005

Trådstartare
Re:

Samuel Lindkvist skrev:
Du kan ju prova att mäta upp tempgivarna som sitter på vattenröret över grenrören. Styrboxen tar ju kallstartsinformationen därifrån. Det är 2st givare. En går till mätaren och en till styrboxen. Den som är 2 ledare på går till styrboxen. Du kan ju även prova att koppla bort kabeln och se om du märker någon skillnad.

Jag har bytt den givaren, utan resultat. Så fort den blivit varm så går den klockrent. hmmm. Stiften är rätt. Går det att få fram felkoder på en så här gammal bil? Det sitter ju något stort kontaktstycke vid värmepaketet. Är det bara för att släcka service???

Horda
Här sen Nov 2002

Re:

Mattias C skrev:

Jag har bytt den givaren, utan resultat. Så fort den blivit varm så går den klockrent. hmmm. Stiften är rätt. Går det att få fram felkoder på en så här gammal bil? Det sitter ju något stort kontaktstycke vid värmepaketet. Är det bara för att släcka service???

Felkoder får man säkert inte fram. Men jag tror att BMW kunde/kan kolla mycket av grejerna genom det uttaget. De flesta givare och grejer går ju igenom den kontakten. Så vill man ex. kolla en givare så behöver man ju inte krypa runt nere i motorn utan bara koppla in sig där.
Luftmängdmätaren eller styrboxen måste det ju vara då. Gamla oseriösa trimchip är ju aldrig riktigt bra. Jag har ett nästan nytt Köhlerchip som bilen gick riktigt riktigt fint på. Men det ligger ju bara nu när jag kör annat sprut.

Gävle
Här sen Okt 2005

Trådstartare
Re:

Samuel Lindkvist skrev:
Mattias C skrev:

Felkoder får man säkert inte fram. Men jag tror att BMW kunde/kan kolla mycket av grejerna genom det uttaget. De flesta givare och grejer går ju igenom den kontakten. Så vill man ex. kolla en givare så behöver man ju inte krypa runt nere i motorn utan bara koppla in sig där.
Luftmängdmätaren eller styrboxen måste det ju vara då. Gamla oseriösa trimchip är ju aldrig riktigt bra. Jag har ett nästan nytt Köhlerchip som bilen gick riktigt riktigt fint på. Men det ligger ju bara nu när jag kör annat sprut.

Har provat montera dit en kompis Lmm som har en likadan bil men det blev ingen skillnad. Ska skruva ur styrboxen och kolla om jag hittar någe konstigt. Pm a gärna ett pris på ditt chip. bör man byta kammar för att det ska funka bra???

Gävle
Här sen Okt 2005

Trådstartare
Har börjat med lite mattläggning idag. Köpte en svart typ nålfiltsmatta som var lite stretchig, så det gick att få den att följa golvet bra. Vikten blev ca 2kg istället för dom 15 - 20 kilona som orginalet väger thumbs up Har dessutom hittat på nya dörrsidor utan några högtalarhål.

Före

efter

Linköping
Här sen Dec 2002

Blev riktigt bra med nya mattan. Någon info om den, special med stretchen eller är alla nålfiltsmattor så? Limmad eller hur håller du den kvar mot durken?

mvh

Toyota Celica ST -77 "...bil?"
BMW I4 M50 -23, bruksbil
+2x Aprilia Touno
Citera
Mattias Claus
Gävle
Här sen Okt 2005

Trådstartare
Re:

Kroegarn skrev:
Blev riktigt bra med nya mattan. Någon info om den, special med stretchen eller är alla nålfiltsmattor så? Limmad eller hur håller du den kvar mot durken?

mvh

Jo vissa vekar vara mer strechiga än andra. Går även att värma mattan försiktigt med en värme pistol iom att den är gjord av någon typ av plast. Jag hade tänkta att fästa mattan med dubbelhäftandetejp så den ligger kvar där den ska.

Vasa Finland
Här sen Sep 2003

Den såg faktiskt superbra ut den där mattan! Blir nog en sån lösning för mig också.

Var har du köpt den, i en välsorterad mattaffär?

Mattias Claus
Gävle
Här sen Okt 2005

Trådstartare
Re:

Kristian Kulla skrev:

Jajamen.

Här sen Jan 2003

Re:

Claus skrev:
nojas skrev:
tjusig kärra! Fälgarna sitter som en smäck!
Har själv bytt till en z3-spak. Funkar kanon! Har dock börjar få vibrationer från växelspaken under vissa lägen(otroligt provocerande) men det är troligtvis någon bussning som behöver bytas vilket jag får sätta tänderna i nu till nästa helg.

Kan vara så att hardy skivan tar i vxl läkaget. Är jävligt nära därimellan på min bil..

Man bör knäcka till växelväljar staget vid byte till Z3 spaken. Den har nummer 12.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=1001&mospid=47266&am . . . .

Mantorp
Här sen Nov 2002

Re:

Claus skrev:
Kristian Kulla skrev:

Jajamen.

Kostar?

Blev riiiktigt fint. thumbs up

Mattias Claus
Gävle
Här sen Okt 2005

Trådstartare
Re:

Andreas Lidström skrev:
Claus skrev:
Kristian Kulla skrev:

Jajamen.

Kostar?

Den kostade runt 100kr/kvm så det blev inte många hundralappar för hela golvet. thumbs up

Mantorp
Här sen Nov 2002

Re:

Claus skrev:
Andreas Lidström skrev:
Claus skrev:
Kristian Kulla skrev:

Jajamen.

Kostar?

Den kostade runt 100kr/kvm så det blev inte många hundralappar för hela golvet. thumbs up

Mkt intressant.

Nu skulle man bara ha koll lite mer exakt vad det är för matta...

Är den relativt grov i sina trådar? Typ som original.
För det verkar inte vara "högtalartyg" direkt.

Mattias Claus
Gävle
Här sen Okt 2005

Trådstartare
Den är nog i princip som en orginal matta. Är någon form av glasfiber eller plast eller nått i den - så man kan forma den lite. Vet ej vad den heter dock.

Skillingaryd
Här sen Mar 2004

Re:

[quote="Claus"]
BTG skrev:

och vad skiljer cromollyrör och vanligt rör?

Cromolly väger mycket mindre.

Daniel Gudmundsson
Jonstorp
Här sen Jul 2003

Re:

Kristian Kulla skrev:
Den såg faktiskt superbra ut den där mattan! Blir nog en sån lösning för mig också.

Tror faktiskt att det blir samma lösning för mig i min M3 E30

Kör BMW
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E30 RS -87
<<   1, 2, 3
17377 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande