Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 46045 besök totalt |
Sälj den inte vad du än gör!Då kommer du snart att ångra dig. Gör som de flesta bilbyggare som bygger från grunden - låt den stå och mogna tills du känner för att ta tag i den igen. Det kommer en vacker dag och då vill du inte att bilen ska vara såld.
|
||||
Re:
To do: 1. Lägg upp en bild på Chargern i tråden 2. Koka en termos kaffe och gör några mackor 3. Gå till garaget, sätt dig på en pall och ta en kopp. Njut av jobbet du har lagt ner hittills och försök hålla dig ifrån att skruva på något... _________________ A.n.d.3.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.3.r.g Mazda MX-5 NBFL AC Cobra 427 S/C Replica https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=128903 |
||||
Re:
+1 ![]() |
||||
Haha, kul att ni stöttar mig! Jag känner likadant, kommer nog inte sälja av i första taget. Skulle jag göra det så skulle jag nog ångra mig bittert längre fram..... Går och klurar lite på att skruva lite i sommar med den, då jag förhoppningvis kör med chargern och då blir det mektid över!
Här är en bild på min charger. Köpte den för ganska exakt ett år sedan, så det finns fortfarande en hel del att fixa till... men att-göra listan krymper på 2002:ans bekostnad! ![]() _________________ Mathias Tjäder Bmw 1602 -74 Bmw 2002 - 75 Toyota Prius -10 Dodge Charger -69 |
||||
Finns en kille här på rejsa E3-otto som har en BMW 3.0 med 3,8liters sexa från M5. Han kör förgasare på den. Hade varit en mycket trevlig setup för din läckra kärra
![]() https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php |
||||
Jag sticker ut hakan lite: jag gillar chargern men sälj den och bygg färdigt BMWn.
Jag gillar det tänkta receptet med "mint condition" i racekostym och tidstypiska modifikationer, en klar inspirationskälla. ![]() _________________ Johan Fredin Instagram: @electricgt6 |
||||
Cool Charger! Jag hade nog offrat Centerlinefälgarna till förmån för snygga originalfälgar, men det är naturligtvis upp tycke och smak.
Sälj inte -02'an, låt den mogna och fortsätt när lusten kommer tillbaka ![]() Hälsningar från en annan BMW snubbe som har upptäckt tjusningen med gjutjärn och bysmide ![]() |
||||
Ifall någon undrar så har jag bestämt att behålla Bmw:n, kommer troligen aldrig att göra om samma arbete igen på en annan bil.... så det blir till att låta den stå tills inspirationen kommer!
![]() _________________ Mathias Tjäder Bmw 1602 -74 Bmw 2002 - 75 Toyota Prius -10 Dodge Charger -69 |
||||
Re:
Helt rätt beslut! ![]() |
||||
Jag får ta en dag och sätta mig och surfa runt på detta eminenta forum och få inspiration, det brukar funka! Lite för bra, faktiskt.... kan t o m bli lite jobbigt!
![]() _________________ Mathias Tjäder Bmw 1602 -74 Bmw 2002 - 75 Toyota Prius -10 Dodge Charger -69 |
||||
Sälj inte!
Hej! Med tanke på allt arbete som du har lagt ner så ska du INTE sälja bilen. Det roliga jobbet kommer nu när alla fräscha bitar ska på plats. Har du bara ett bra utrymme att parkera den en stund så återkommer inspirationen. Jag har haft samma tankar på att sälja många gånger under de 20 år jag haft min gamla klenod. Kom ihåg att dessa 02:or inte växer på träden längre och att de betingar ett värde som bara ökar varje år. Nä, spar bilen tills bättre tider infinner sig, jag lovar att du inte kommer att ångra dig..... Tips från en som bytt garage 7 gånger och försökt sälja varenda vända när flytthögen växer. M.v.h/L-Å _________________ Lars-Åke Östlin |
||||
Re: Sälj inte!
Tack, du har rätt. Jag är kommer inte sälja, skulle bara ångra mig väldigt mycket. Alla pengar jag lagt ut är redan borta och dom klarar jag mig utan... Bilen står i ett varmgarage året runt, så den tar inte skada av att mogna till lite. ![]() _________________ Mathias Tjäder Bmw 1602 -74 Bmw 2002 - 75 Toyota Prius -10 Dodge Charger -69 |
||||
Till salu
Jaha, nu är jag tillbaks där jag var förra året, tänker sälja av detta projektet. Det är helt enkelt dags för mig att prioritera om i livet. Jag vill sälja allt i ett paket (bilen, fälgar, coilovers, plasthuv och lucka från 02- depån som är lackade och klara samt lackde dörrar). Diffklump från e-21, polyuretanbussningar, mm följer med. Det mesta till bilen finns, det som saknas är motor, framruta och stolar i stort sett. Alla originallister finns och är i bra skick, rutor, lysen, hjulupphängningas mm finns med. Var snäll och titta noga på bilderna innan du hör av dig, då kommer du se att det är stort arbete nedlagt på bilen. Jag är inte intresserad av att sälja till vrakpris, men har inte heller några fantasier. När jag räknar ihop vad fälgar, coilovers, plashuv och lucka kostade blir summan nära 30 000, vilket innebär att jag inte tänker sälja för 10 000. Jag har ingen panik att sälja, så skambud undanbeded vänligt men bestämt:-). Finns mycket mer att skriva, minns inte allt nu. Men hör av dig om du är intresserad så ska jag försöka svara på frågor. Har även en till 02:a som jag köpte för att ta motor från, det är denna: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php ![]() _________________ Mathias Tjäder Bmw 1602 -74 Bmw 2002 - 75 Toyota Prius -10 Dodge Charger -69 |
||||
Som sagt - Hade jag haft plats o pengar till den så hade den stått i mitt garage
I mina händer hade det blivit en "Trackday-car". För cool att inte regga tycker jag. _________________ Niklas Kjellsson Porsche 964 C4 Såld BMW 1602 Trackday Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld Porsche 997 4S |
||||
Förstår att folk tycker det är knäppt att sälja, men det har gått så lång tid sen jag började (2005) att jag inte längre är intresserad av att ha en banbil. Bättre att nån som har drivet tar över, synd att grejerna bara står. Sen jag köpte min Charger har jag tappat intresset helt, synd men sant:-)
_________________ Mathias Tjäder Bmw 1602 -74 Bmw 2002 - 75 Toyota Prius -10 Dodge Charger -69 |
||||
Var i Högsby bor du/bilarna? var hemma hos päronen i helgen, då jag såg att du var från hembyn när jag var ute på forumet. Brukade själv åka runt i en svart, breddad och lite trimmad 2002-75 där förr...
Numer har jag en E30 som jag brukar ta ut på somrarna då och då ( https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Frederik Svensson https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=46336 BMW 320IK-88 E30 sommarbil BMW 120i-09 E81 vardagsbil |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 46045 besök totalt |