Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
2009 FORMULA 1 ING AUSTRALIAN GRAND PRIX
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
8927 besök totalt
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003

Så om man sätter en MB motor i en Honda så får man en bil som funkar? Jag som trodde att motorer var Hondas specialitet ?
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003

p1 och p2 för Brawn !
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003

1:a button
2:a barricello
3:a Trulli

full pott för Brawn

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
-Jonte-
Västerås
Här sen Sep 2004

Ja, vad fan var oddsen på det innan loppet

Det verkar som allt Richard Branson tar i blir guld. Vilken härlig öppning på säsongen thumbs up

Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Trulli fick tidstillägg efter racet pga passering av bil bakom SC.
Hamilton trea med andra ord.

Kul inledning på säsongen!
Möjligen skulle jag önska att de bytte ut kvinnan i depån mot någon som inte låter som en bandsåg.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Kvinnan i depån är kalas!!! Det måste du väl hålla med om ändå Lennart?
Hon talar tex spanska och fick Alonso helt trollbunden så att hans pr-officer fick dra honom i rockärmen för att tala med övriga journalister. Hon skarar fram intervjuer med Richrad Branson m.fl. HElt rätt imho.

Föv hoppas jag att Vettel lärt sig bromsa nu - annars bör han förstöras.

Wimbach
Här sen Aug 2004

Re:

BTG skrev:

Då var vi gång igen då!

Man kan aldrig klandra en racerförare för att han försöker försvara sin plats, speciellt om det handlar om en pallplats. Ur den synvinkeln är det förståeligt att Vettel biter ifrån, att han sedan, som han insåg och klandrade sig själv för på teamradion, bromsade en aning för sent må vara hänt. Idioten Kubica kunde dock undvikit kollisionen genom att lämna lite mer plats eller ännu hellre väntat tills nästa kurva. Tar man in på motståndaren i så rasande takt som han gjorde hade han med 100% tagit Vettel i nästa eller nästnästa kurva. Och istället för att rädda andraplatsen i mål så är han ännu mer idiotisk som fortsätter med fullt spjäll och laddar av! Att Vettel sedan dessutom bestraffas genom att flyttas tillbaka 10 platser i Malaysia är bara löjligt...

Visst håller jag med dig Micke om att Vettel borde bromsat tidigare, men det var Kubicas "fel" att det slutade så illa som det gjorde, fullständigt onödigt! Men det är just dylika incidenter som visar varför Prost har 4 VM-titlar och Kubica inte kommer att ta någon!

Kul lopp i övrigt!

ÄNGELHoLM
Här sen Apr 2007

Re:

BTG skrev:
Hon talar tex spanska och fick Alonso helt trollbunden så att hans pr-officer fick dra honom i rockärmen för att tala med övriga journalister. Hon skarar fram intervjuer med Richrad Branson m.fl. HElt rätt imho.

Jag håller med Micke där, förutom ang incidenten mellan Vettel och Kubica.

MSCC
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jag håller med Eick gällande Vettel vs Kubica.

I övrigt så led jag av att se sammandraget på Tv6.
Det kändes som det klipptes lite väl hårt både är och där.
Iofs var det vad jag väntade mig mig men nästa gång får det bli någon streamad direktsändning istället.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Re:

Christian Eick skrev:
BTG skrev:

Då var vi gång igen då!

Puss!

Vänta till ni ser en in-car från Vettel. Då kommer ni ändra uppfattning!

I övrigt - FY FAN VA KUL F1 ÄR IGEN!!!!!!!!!!!!!!!!

Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Anton Lillsund skrev:
I övrigt så led jag av att se sammandraget på Tv6.
Efter att ha sett stremat BBC i morse så var ju entimmessammandraget (med endast 30?min körning) rätt fjuttigt. Att sen fakta och analyser i BBC är lite vassare gör ju att avsaknaden av Viasat Motor inte känns så stor. Nu gäller det bara att det blir tillräckligt många streameare så det inte laggar så mycket. Streaming i 16:9 hade inte skadat heller (bilarna ser ju ännu knäppare ut med fel AR).

2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004

Kollade åxå på streamad BBC i morse. Avsaknaden av TV6 var ganska lätt att hantera med sån medicin. Bara att hoppas att det går att hitta bra streamar resten av säsongen åxå.

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
Stingray
Stockholm
Här sen Jan 2003

TV6 sammandrag var totalt värdelöst.. dom klippte hejvilt och tror inte de va 25min av racet utan mest skit runt om kring och reklam bland det första som var..

nä det blir nog rippar i framtiden, väntar hellre till efter loppet och ser allt efteråt än ser ett samandrag..

BMW Abuser
Citera
magnusrx7
Gränna, Jönköping
Här sen Jan 2003

Trevligt rejs!
Kul att se detta team som igentligen inte borde finnas... vem hade som sagt trott att en Honda med MB motor skulle kunna vinna?

Kul var det i alla fall.
Jag kollade på BBC. Kul att höra DC och Eddie Jordan diskutera.

// Magnus

Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Re:

BTG skrev:
Hon hade en obehaglig röst som fick mig att tänka på Y. Ryding och det är inte positivt.
I övrigt ger jag Viasat Motor gott betyg. Det blir förstås lite tramsigt med flera förståsigpåare, men även där kunde man ju se att det fanns olika syn på incidenten som Vettel orsakade.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Re:

Lennart Mäkinen skrev:
Det blir förstås lite tramsigt med flera förståsigpåare, men även där kunde man ju se att det fanns olika syn på incidenten som Vettel orsakade.

Ense!

Ume
Här sen Jul 2003

Trådstartare
Re:

Christian Eick skrev:
BTG skrev:

Då var vi gång igen då!

Visst håller jag med dig Micke om att Vettel borde bromsat tidigare, men det var Kubicas "fel" att det slutade så illa som det gjorde, fullständigt onödigt! Men det är just dylika incidenter som visar varför Prost har 4 VM-titlar och Kubica inte kommer att ta någon!

Instämmer.
Kubicen kommer inte bli "the champ".

Tycker Vettel gjorde rätt.
Kubica kunde låtit bli , ville han om kunde han gett mer plats då han hade inner i nästa sväng.

Ume
Här sen Jul 2003

Trådstartare
Är det bara jag som tycker sammandraget var ok?
Hade väntat mig värre än det var och då fungerar det ju!?

Detta format på F1 är underbart.
Hoppas det blir fler överaskningar och tvära kast.
Så här kul har det nog inte varit i F1 på länge.

Brawn F1 thumbs up
Toyota thumbs up
Red Bull thumbs up

McLaren
Ferrari
Renault

Nästa rejs ser jag fram emot. thumbs up

Örebro
Här sen Okt 2005

Vettel bestraffad för Kubica-incidenten. Han får starta 10 platser bak i fältet @ Malaysia.

Han/teamet får även böta $50 000 för att ha försökt köra tillbaka den trasiga bilen till depån.

Källa: formula1.com

Edit - Det hade visst nämnts tidigare.. D'oh!

Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003

Re:

Lillen skrev:
Christian Eick skrev:
BTG skrev:

Då var vi gång igen då!

Instämmer.
Kubicen kommer inte bli "the champ".

Tycker Vettel gjorde rätt.
Kubica kunde låtit bli , ville han om kunde han gett mer plats då han hade inner i nästa sväng.

Klart man ska försöka försvara sin plats, men kör man in i motståndarens bakhjul (eller precis framför som i detta fallet) tycker jag det är solklart vems felet är. Bevisligen tycker ju även domarna så...
Synd, för jag gillar både Vettel och Kubica och tycker båda gjorde riktigt bra race och förtjänade topplaceringar!

Men shit, vilken säsong det kan bli! Det nya reglementet verkar vara det bästa i mannaminne!

NS: 38 varv
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Re:

Samson skrev:
Klart man ska försöka försvara sin plats, men kör man in i motståndarens bakhjul (eller precis framför som i detta fallet) tycker jag det är solklart vems felet är. Bevisligen tycker ju även domarna så...
Synd, för jag gillar både Vettel och Kubica och tycker båda gjorde riktigt bra race och förtjänade topplaceringar!

Men shit, vilken säsong det kan bli! Det nya reglementet verkar vara det bästa i mannaminne!

+ 1 i alla avseenden.

Även om jag tycker att FIA i det här läget bedömt incidenten korrekt så är det ändå synd att de skall lägga sig i. Sådana här race-incidents skall de hålla sig borta ifrån. De skall förstås gripa in om man försöker ramma av motståndarna, men inte på sådant här. Racingen blir lidande när förarna måste sitta och överväga straff samtidigt som de kör...

2009 FORMULA 1 ING AUSTRALIAN GRAND PRIX
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
8927 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande