Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 8107 besök totalt |
Ja, jag såg att ni hade eran gamla till salu.... vad planerar ni istället? |
||||||
Gewichtreduzierung!!
Etapp 1: - Byta ut motorhuv, framskärmar, frontplåt och kofångare fram till glasfiber. - Rensa dörrar från glas, motorer och sidokrocksskydd. - Byta ut bakrutan till plast. Etapp 2: Eventuellt skära av taket och sätta ditt ett tak i Kolfiber eller glasfiber. Eventuellt byta ut flipp-flopp strålkastarna. Etapp 3: Ändra luftfiltrets positon, går enbart om etapp 2 är genomförd. MVH _________________ / Ulf Krahn BMW 525 Touring 04 BMW 325 Cupé 08 Porsche 944 LS1 (ex-TURBO) 85-b (Banbil) |
||||||
f..n va vi é bäst på reglementen ![]() ![]() eller hur fredrik ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
om dude:s svar verkar lösryckt så beror det på att jag splittade tråden och resten av diskussionen finns i "SLC Regelfunderingar".
Medan jag höll på så skulle han naturligtvis in och strula till det. ![]() ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||
För att flänga tillbaka diskussionen till ursprungsämnet så kan jag skriva lite snabbt mina vinterplaner.
Har för avsikt att byta "alla" bussningar, laga eventuella saker som är dåliga och göra en rejäl översyn. Mycket mer än så är inte tänkt. Eller.. tänkt, men inte planerat. Kan vara farligt att sikta för högt så förväntningarna överträffar verkligheten. EDIT: Uppdatering: oljekyl ligger i garaget. Elfläkt på väg. Bilen står i rätt garage och garaget börjar bli tomt på grejer så snart kan man börja riva i bilen. ![]() _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||||
1. Byta rutor till polycarbonat
2. Bygga en slät undersida, helst med något diffusorliknande i bak. 3. Fixa kylning till frambromsarna. Skulle det trilla in en massa pengar (brukar inte hända), så skaffar jag bredare fälgar, Porsche Boxterbromsar och bättre stötdämpare/fjädrar. _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||||
På gång nu:
Svetsa ihop 2st 9000 intercoolers. Montera extra-sprut med 4st spridare. Få allting att lira som det ska. Hänga här så mycket som möjligt ![]() Senare: Förstärka länkarmarna. Vettiga hjulvinklar. Kylning till bromsarna. Flytta luftfiltret till skärmen. Kommer inte på något mer just nu.... _________________ Chalmers Formula Student 2010 och 2011 E30 325 24v Katadzic |
||||||
Har starka planer på att sälja en av raggarbilarna för att få råd att då börja planera uppdateringar på 968:an
Tex styvare dämpare+ R-däck och en liten tryckkokare från USA för att hänga med bättre _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport ![]() |
||||||
Re: Vad har ni för uppdateringsplaner inför vintern
Aja, för sent för det nu. Köpte ett par av dom tidigare från Liebel, hoppas dom kommer fram någon gång bara ![]() |
||||||
Då jag har fått dit mina porschebromsar som för övrigt funkar kanon
![]() ![]() ![]() _________________ Mattias Becker Bmw 323ti compact -98 Bmw 120d M-sport -08 |
||||||
Tänker inte trötta ut er med det vi kommer att göra på vår buckliga långloppsbil, finns ett å annat att göra på den
![]() Har även en 30 år gammal 911 som behöver omvårdnad. Tänkte köra något race med PCSR och vill inte att den skall rasa ihop. Gjorde misstaget att skaffa boken "101 projects for your 911". Tror att jag är uppe i 8 st och fler blir det. Här är några: -Justera kopplingen -Renovera bromscylinder -Installera "riktig" bromsvåg. -Renovera bromsok. -Byta bussningar kränghämmare Lite smått å gått. Ärligt talat, jag tycker att det är kul att mecka. Inte på ngn trist bruksbil som bara skall gå mellan punkt A och B, men meck med 911an och vår M3a är riktigt skoj. Visade några arbetskamrater bilder från helgens meck, tog ut drivlinan från M3an. Responsen var tystnad, alltså vi pratar "tjänstebils-åkande-Audi-lämna-in-för-byte-av-vinterdäck". Rubbningstämpeln blev ännu tydligare ![]() |
||||||
Känner igen det där med rubbningsstämpeln. Och du ska inte tro att den blir mindre med en billigare bil. Om man hade haft Porsche hade man iaf fått lite respekt, men som det är nu så lägger jag alla mina pengar o massa timmar o garagetimmar på en "Pisse-Nissan". Lev med det...
![]() _________________ /Erik Petersson Cupra Leon ST VZ Extreme -25 |
||||||
![]() ![]() ![]() Prova med att berätta att du trimmar tvåtaktsSaab så får du se! ![]() ![]() När jag springer omkring på firman med olika maxsportdäck och isdäck som jag lägger om på olika fälgar nu och då så kan folk börja undra. När jag sedan blir tvungen att portopowra bakskämarna någon centimeter för att hjulen ska gå fria så kan man bli ifrågasatt på riktigt! ![]() ![]() ![]() _________________ //Mikael Jardstam |
||||||
Jag har fått lite beslutsångest....
![]() Sciroccon är juh inte direkt övermotoriserad och just nu funderar jag på att skaffa en Gussbur och sätta i den innan bilen ska på lack... + Säkerheten + Bättre styvhet i karossen - Mer vikt ca 30-40kg - Kostnaden ca 3000kr om jag skaffar bur, måste jag uppgradera till riktiga stolar då oxo? eller var det bara så att riktiga stolar "kräver" bur ? Ett alternativ för förbättrad styvhet är att bara svetsa i ett stag mellan tornen bak och mellan främre tornen och torpedväggen, fast det lär juh inte bli riktigt lika bra... _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||
Ja jag lär ju säga att jag har tok för mycket och göra i vinter.
325an har jag väl inte så mycket som behövs göras. Men nya bakvangsbussningar, hjulagernabak lika bra att byta eftersom jag har bytt både nav och lager fram ![]() sen har jag ju 323an som har hur mycket som helt kvar på . Är Iaf klar med all rostlagning på den. Så det ska då vara själva f*n om det kommer fram på engång > ![]() Båda fjäderbenen ska bytas ut till två andra som är blästrade och ska lacks så inte rosten får nå fäste plus att det ska monteras nya Bilstein dämppare fram och bak plus nya säkningsfjädrar. plus att bränslerören till motorn började tokläka bensin i förrgår när jag startade den efter den har stått sen i mars. så dom åker jag på och byta. Och bakvangsbussningarna får jag inte heller glömma. Och så nya skivor och belägg ska på runt om. så i sommar har jag två bilar och leka med på olika träffar ![]() ![]() Mvh Teres _________________ Teres karlsson ![]() 330 E46-01 325 E30 -88 x2 323 E30 -85 |
||||||
Integralen:
-Nya bromsar inkl. skivor och belägg runt om, renoverade framok och helt nya bakok. Ferodo DS 2500. -Kamrem + multirem bytes -Fixa flexröret i avgassystemet, känner jag mig själv rätt så kan det spåra ur fort och bli ett komplett system. ![]() -Montera hel generator. skall göra en liten sökning efter en större modell då 65 ampere är lite väl litet när man skall köra vinter i Sverige. -Rostskydda! ![]() Alfa 75 T: Hmm, har en ny ventilkåpa liggande. ![]() köpte några korta pinnar, typ spett fast trubbiga med några blanka "ploppar" på med jämna mellanrum och hjul med piggar på i ena änden. ![]() nysvetsat plenum ligger och väntar också + intercooler. Verkar som om man har löst fritidsproblemet för den här vintern med. ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
Nja det är om du ska ha 4-6p bälte då ska du ha bur. Fast om du har bur måste du inte ha 4-6p bälte Stolarna ska väl inte göra till eller från _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 8107 besök totalt |