Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 19, 20, 21 9 besök senaste veckan (89662 totalt) |
Japp, de fick första serieproducerade karossen från Italien för 1.5 månad sen cirka och sen ska bilen monteras i fabriken i Carlsbad i Kalifornien så jag får några bilduppdateringar i veckan av processen ![]() _________________ Patrik Lissjos |
||
Polerad och lackskyddad med Cartecs produkter samt alla blankdelar är polerade och monterade.
Imorgon blir det att fixa bromsljus, blinkers och koppla in traction control. Måndag sätta ihop inredning och tisdag utställning hemma ![]() ![]() _________________ Patrik Lissjos |
||
Blev en liten pokal igår på lokala Västerdalsträffen hemma igår, Top Ten
![]() ![]() Luftfilterböjen är gjuten och lackad, Björn ska limma dit flänsen till snabbkopplingen som vi har tillverkat också. ![]() ![]() Styrservopumpen har tryckt ur sig olja så jag fick hem en ny från Rockauto igår, ska se om jag hinner byta den idag kanske plus en packbox i bakaxeln. _________________ Patrik Lissjos |
||
Idag hoppade allting på plats, blev mycket bra!
![]() Fick göra en ny länkarmsbussning då den låg för nära downpipe så gjorde även en värmeplåt över för att skydda. Plockade bort lite effekt och jobbade lite laddtryckskurvan, bara hunnit prova lite men nu kändes den betydligt mer kontrollerad. Laddar 7psi nu, kanske 800 på hjulen? Imorgon blir det en tvätt och sedan dra iväg upp till Orsa för bus och lek ett par dagar! ![]() ![]() _________________ Patrik Lissjos |
||
Resan till Orsa gick helt klart sådär.
Lite missöden som innebär lite omlackering i fronten ![]() Det var kul men lönlöst med fäste så jag fokuserade på att elda mycket däck istället. Maskinellt har det fungerat skrämmande bra i år så det är skönt. I förrgår tog jag en sväng till Hyssna och hämtade upp ett nytt släp så jag slipper låna och krångla hela tiden. Haft mycket på jobbet men ska börja med vinterns projekt kommande helg! ![]() Det var tungt en sväng i somras men vi kör på igen! ![]() ![]() ![]() _________________ Patrik Lissjos |
||
Godmorgon!
Det gick relativt bra med Chevellen, skadorna som blev: Omlack av huv och ny list ( blir ev en kolfiberhuv i februari, lackad utsida och klarlackad kolfiber invändigt) ![]() Ny grill, emblem och stötfångare. Rikta eller byta kylarsupport, ev ny kylare. Lacka framskärmarna, ska ev byta en av de. Tiguanen är en tjänstebil så den var inte så noga men det blev ny bagagelucka och lite plast. Släpet är ett Besttrailer Rebel 6021 med 3m ramper. Totalvikt 3500 med en tjänstevikt på 770kg, får dra 2500kg bakom tiguanen så det blir perfekt för Chevellen. Men med på att göra listan i vinter är lastöglor i chassiet ![]() _________________ Patrik Lissjos |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 19, 20, 21 9 besök senaste veckan (89662 totalt) |