Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
Tvådagarsträffen på Kinnekulle 3-4 Juli
<<   1, 2, 3, 4
6749 besök totalt
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003

Wärhner skrev:
*klippeti-klipp*
Visst är en 500ing inte jätte dyrt men skulle det dyka upp lika många oplar och VW i år som andra år så skulle det betyda att vi sponsrar deras arrangemang till 100% vilket jag tycker är lite snett??
Andra år ( då OSC, GTI varit med arrangörer) har ju banhyran betalats av respektive klubb som i sin tur finansierats av medlemsavgifterna.
*klippeti-klipp*

Jo, det är klart. Med en banhyra på (16 + 4) * 2 kkr så blir det ju intjänat på runt 57 2-dagars-betalande... Och kanske 30-40 VW + OSC bilar kommer det väl? Hmm, rimligt skulle kanske vara att TPC&STCS räknar med att halva kostnaden ska täckas av betalande bilar o då är nog priset några hundringar "för högt"?

Jaja, hoppas hur som helst att ni som åker dit får två fina bandagar!

Mvh
Mangan

Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Jag tror inte det kommer komma mer än 20-25 Opel/GTI bilar med det priset...men det återstår att se, är det bra väder så är jag där och kör, annars blir det nog bara fotografering.
Citera
Jonas Jonsson
Vallentuna
Här sen Maj 2004

Magnus Karlsson skrev:

Jo, det är klart. Med en banhyra på (16 + 4) * 2 kkr så blir det ju intjänat på runt 57 2-dagars-betalande... Och kanske 30-40 VW + OSC bilar kommer det väl? Hmm, rimligt skulle kanske vara att TPC&STCS räknar med att halva kostnaden ska täckas av betalande bilar o då är nog priset några hundringar "för högt"?

Jaja, hoppas hur som helst att ni som åker dit får två fina bandagar!

Mvh
Mangan

Precis så resonerar jag med. Jag är inte ute efter gratis utan en rimlig summa. 300:- för en dag och 500 för två skulle kännas rimligt. Nu VET jag att många Opelmedlemmar helt enkelt struntar i denna träff pga priset.

"Kör mest men inte snabbast"

Kommentera gärna
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003

En tråkig nyhet , jag kommer inte till Kullen för att mina vevstakar har krökt sig för 3 gången
Så nu blir det att beställa nya . Fan vad sur man blir när sånt händer bara nån dag innan träffen >

--VVTS--
Citera
Gran Tourismo
Danderyd
Här sen Mar 2004

Maciek Matwiejczuk skrev:
... för att mina vevstakar har krökt sig för 3 gången ...

OT (sorry): Hur märker man detta utan att öppna upp motorn?

och varför drabbas just din motor så ofta?

BMW 335i -07
Saab 9-3 SE TungtrycksTURBO -99
Citera
K Lundkvist
Gävle
Här sen Nov 2002

En tråkig nyhet , jag kommer inte till Kullen för att mina vevstakar har krökt sig för 3 gången
Så nu blir det att beställa nya . Fan vad sur man blir när sånt händer bara nån dag innan träffen >

Tråkigt... thumbs down Motorras är aldrig roligt, det brukar bli så många $$$

Men special styrboxar är sällan bra för en standard bottendel Du ska läsa instruktionsboken om vad det står om höga laddtryck

Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002

Nu börjar jag bli riktigt undrande över den här träffen...
Hittade detta på GTi-klubbens forum igårkväll(och inlägget är från den 25:e):

Citat:
Ställer man då avgiften för en ickemedlem att köra på banan en dag (i dagsläget 500:-) i relation mot vad medlemsavgiften i en klubb är (varierar mellan 200-300:-) så är det ganska överkomligt, tycker jag.

Vi diskuterar nu om man skall sänka avgiften för ickemedlemmar att köra. Vi vill ju givetvis att så många som möjligt kommer. Träffen är ju bevisligen populär.

Men vi kan inte släppa in er "gratis"!!

Jonas Andersson
ordförande, TPC

Jag blir nyfiken på dels om det blir nån prissänkning för oss är med i tidigare arrangerande klubbar (för det kan väl inte skyllas på att vi vägrar vara med o arrangera då svaret heter SBF?) och dels varför det enbart nämns där och ingen annanstans?

Vore lite trevligt att få veta snart hur det blir då man ger sig av imorgon och så man vet om man ska ta med rdäcken eller om man ska ta med dubbla kamerabatterier...

Mvh
Fredrik

EDIT: Nu lite efter 11 snåret kom det nya besked, 300:- för en dag eller 500:- för bägge...

Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

K Lundkvist skrev:

Tråkigt... thumbs down Motorras är aldrig roligt, det brukar bli så många $$$

Men special styrboxar är sällan bra för en standard bottendel Du ska läsa instruktionsboken om vad det står om höga laddtryck

Resten av denna diskussion ligger utsplittad i en egen tråd nu i skruva banbilforumet

Tvådagarsträffen på Kinnekulle 3-4 Juli
<<   1, 2, 3, 4
6749 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande