Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 36, 37, 38 306 besök idag (75763 totalt) |
Jag har byggt på bredden, infart från långsidan. Valde byggsats från Mellby Garage och har tagit in hjälp (Byggpojken) med ett antal moment under byggtiden jag kände att jag inte har rätt handgrepp att genomföra. Kroppen min håller bra men snickarkunskaperna är det si och så med.
Invändiga mått totalt är: 10,5 meter brett 8,3 meter djupt 3,8 takhöjd invändigt till nock Vi har byggt ett förråd i garaget som minskar själva "garageytan" till 7,6 meter på bredden. En kompromiss för att få bygget godkänt hos ekonomichefen 🤨 Jag gillar djupet, har plats så det räcker och valde att bygga förvaring och arbetsbänk med köksstommar från IKEA. Verkar hålla bra och jag kunde nyttja höjden på ett bättre sett jämfört med färdiga garageinredningar som alla verkar vara 2 meter höga. Tanken från början var att ha en inrett loft på övervåning, men där sa kommunen stopp (för dominant komplementbyggnad). Det blev en separat attefallare för ungdomsgäng och vänner som sover över istället och jag vann takhöjd i garaget. ![]() ![]() ![]() Lite mycket skit överallt just nu, behöver strukturera upp bättre... Garaget finns i Lindholmen, inte så långt från Jonas om du vill komma och klämma, känna och provparkera bil. Välkommen! _________________ Ola Leufvenmark ---------------- Renault Megane RS225 - 2008 |
||||
Tack för massa tips!
Har kontaktat www.lovochkontroll.se för hjälp med pappersexcersisen kring bygglov, kontrollplan o allt vad det kan heta. Tack Martin för det tipset👍 _________________ ![]() |
||||
8,4 x 8,4
Två slagportar För att slippa pelare mitt i garaget om man har ryggåstakstolar (högre tak mitt i garaget) så har jag vanliga takstolar över vänster plats och ryggås på den högra. Har mailat o frågat om det går eller finns något annat trix att slippa pelaren. https://www.lundqvisttravaru.se/prod _________________ ![]() |
||||
Du kan ju välja en tillräckligt krallig limträbalk för att bära av hela taket. _________________ Anders Littorin, Volvo C70 Långloppan Volvo C70 V6 RWD-projekt Honda Civic 1982 historisk rallybil En Civic 1982 till |
||||
Mitt tips, bygg 8,4 x 10,4 eller nåt, det kostar så lite mindre men blir såå mycket bättre. _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Kan bli tufft att ens få bygglov för mina förslag på mått men tanken är väl att försöka på dina måttförslag o se vad som går igenom ![]() _________________ ![]() |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 36, 37, 38 306 besök idag (75763 totalt) |