Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 996.1 GT3 CS -00 - Letar bra garagebyggare
<<   1, 2, 3 ... 36, 37, 38
306 besök idag (75763 totalt)
Ola Leufvenmark
Lindholmen
Här sen Jan 2003

Jag har byggt på bredden, infart från långsidan. Valde byggsats från Mellby Garage och har tagit in hjälp (Byggpojken) med ett antal moment under byggtiden jag kände att jag inte har rätt handgrepp att genomföra. Kroppen min håller bra men snickarkunskaperna är det si och så med.

Invändiga mått totalt är:
10,5 meter brett
8,3 meter djupt
3,8 takhöjd invändigt till nock

Vi har byggt ett förråd i garaget som minskar själva "garageytan" till 7,6 meter på bredden. En kompromiss för att få bygget godkänt hos ekonomichefen 🤨 Jag gillar djupet, har plats så det räcker och valde att bygga förvaring och arbetsbänk med köksstommar från IKEA. Verkar hålla bra och jag kunde nyttja höjden på ett bättre sett jämfört med färdiga garageinredningar som alla verkar vara 2 meter höga.

Tanken från början var att ha en inrett loft på övervåning, men där sa kommunen stopp (för dominant komplementbyggnad). Det blev en separat attefallare för ungdomsgäng och vänner som sover över istället och jag vann takhöjd i garaget.

Lite mycket skit överallt just nu, behöver strukturera upp bättre...

Garaget finns i Lindholmen, inte så långt från Jonas om du vill komma och klämma, känna och provparkera bil. Välkommen!

Citera
Rikard L
Stockholm - Rönninge
Här sen Mar 2004

Jag har anlitat Håkan Bjurströms byggservice i Gustavsberg flera gånger och alltid varit nöjd. Det var dock några år sen sist, men han verkar iallafall fortfarande vara verksam.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Tack för massa tips!

Har kontaktat www.lovochkontroll.se för hjälp med pappersexcersisen kring bygglov, kontrollplan o allt vad det kan heta. Tack Martin för det tipset👍

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
8,4 x 8,4

Två slagportar

För att slippa pelare mitt i garaget om man har ryggåstakstolar (högre tak mitt i garaget) så har jag vanliga takstolar över vänster plats och ryggås på den högra. Har mailat o frågat om det går eller finns något annat trix att slippa pelaren.

https://www.lundqvisttravaru.se/produkter/villa/villapriser/?t=b160ed8 . . . .

Nära Gotland Ring
Här sen Aug 2010

Magnus Thomé skrev:
8,4 x 8,4

Två slagportar

För att slippa pelare mitt i garaget om man har ryggåstakstolar (högre tak mitt i garaget) så har jag vanliga takstolar över vänster plats och ryggås på den högra. Har mailat o frågat om det går eller finns något annat trix att slippa pelaren.

Du kan ju välja en tillräckligt krallig limträbalk för att bära av hela taket.

Volvo C70 Långloppan
Volvo C70 V6 RWD-projekt
Honda Civic 1982 historisk rallybil
En Civic 1982 till
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003

Precis. Min garagedel är 8.4x12m utan pelare, och då har jag dessutom förråd ovanpå. Men då är det 400mm limträ i bjälklaget.

Stockholm
Här sen Dec 2004

Magnus Thomé skrev:
8,4 x 8,4

Två slagportar

Mitt tips, bygg 8,4 x 10,4 eller nåt, det kostar så lite mindre men blir såå mycket bättre.

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
erikjakan skrev:
Magnus Thomé skrev:
8,4 x 8,4

Två slagportar

Mitt tips, bygg 8,4 x 10,4 eller nåt, det kostar så lite mindre men blir såå mycket bättre.

Kan bli tufft att ens få bygglov för mina förslag på mått men tanken är väl att försöka på dina måttförslag o se vad som går igenom thumbs up

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Ännu redigare balk thumbs up

Porsche 996.1 GT3 CS -00 - Letar bra garagebyggare
<<   1, 2, 3 ... 36, 37, 38
306 besök idag (75763 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande