Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 6 besök senaste veckan (35270 totalt) |
Var hittar man dom, och vilka priser snackar vi om då? |
||||||||||
Jo nu är den dyno körd och besiktad...
Blev iaf blankt papper på besiktningen, Bes gubben öppnade huven och vände direkt till datorn sen kom han tillbaka " Va fan du få ju stopa i vad du vill, å så skratta han" Fint då det står utbytt motor i papperen.. Effekten blev som följande 345Hk @ 6000varv 1,4bar Vridet 435 vid 4750varv Detta på bakhjulen Sen har det skods på nya kumho V70 R-däck, vilker grymt bett det var i dessa däck. Beställt nya bilstien dämpare och fjädrar bak från sellholm + stälbara fjäderben fram, hoppas det hinner komma så man få köra lite bana den 26 augusti. Så måste jag fixa till kardanen, slår som fan upp mott golvet då man ska åka iväg. Fixa till stolsfästet bättre. Och hoppas på att hinna montera in buren _________________ MVH Roger Brorsson |
||||||||||
Motorparken nästa då Rogga. Känna lite på den
![]() ![]() |
||||||||||
japps hoppas man hinner med en sväng dit.. jo jag förstår det ![]() ![]() Kom upp på kaffe snart ![]() _________________ MVH Roger Brorsson |
||||||||||
tackar tackar , ja kurvan är ju inte så rolig hehe (HX-40 aggregat), rätt DÖTT från början, ska se om jag kan ta e kort å ladda upp senare.. _________________ MVH Roger Brorsson |
||||||||||
Dom finns på summit sen så kan du söka på google oxå finns deras egen hemsida. kolla här oxå http://www.5speedtransmissions.com/ . men denna tremec 3550 kostar runt 18.000:- hemma i sverige hittade även en annons på en här http://www.nitroz.se/annons.net/view _________________ MVH Roger Brorsson |
||||||||||
Är det rakskuret? Dogringar? Eller bara starkare? Nöjd med Nirat? Fin bil ![]() ![]() _________________ Daniel Steiner |
||||||||||
Det är nog bara starkare. verka funka kannon min låda än sålänge... Jo Nirat funkar rätt fint oxå förutom turbostyrningen, för att köra med magnetventil. Ringt runt och frågat flera ÅF men får inge bra hjälp.. _________________ MVH Roger Brorsson |
||||||||||
Ja det blev så tillatt börja med, kör med en seg HX-40 ska nog köpa en annan turbo längre fram, en som är mer anpassad för bana. Då kan det nog bli ett grenrör oxå. Funkar rätt fint detta oxå.. Tackar så mycket ![]() _________________ MVH Roger Brorsson |
||||||||||
Nu så har jag fixat lite mera bilder..
Fixat i lite limma tätta lr vad det nu heter i stödlagret, viken skillnad det blev. Har fortfarande lite obalans i bilen ![]() Lite bilder först på bilen, den ser ju ut som en epa på korten men är betydligt lägre nu med dom nya dämpare/fjädrarna.. Nya kumho v70 R däcken, tackar Ramsele vulk och maskin.. Fixat in ny oljekyl och oljetemp/tryck. Inte så fint uppkapat just nu men ska fixa det sen, ska åka bana i helgen så blev som det blev Nya Bilstein dämpare och 50nm fjädrar från sellholm, gjorde även en stop så inte fjädrarna ska kunna hoppa ur då man lyfter bilen Så lite bilder från bromsningen bland annat med bromsdiagramet (lite stora bilder så jag länkar dom bara) http://www.robzon.com/uploader/uplfo http://www.robzon.com/uploader/uplfo http://www.robzon.com/uploader/uplfo Lite taskig kvalite på kurvan http://www.robzon.com/uploader/uplfo _________________ MVH Roger Brorsson |
||||||||||
Ja men då va det som klart med den första banåkar gången.
Handklockad på mittsverigebanan 26-08-06, 1,09-1,10 . Känndes bra för förstagången med volvon.. JA det va underbart hehe.. ganska nöjd med bilen, lite saker som bör fixas är kylning till bromsar/alt störe skivor + ap 4-kolvsok som ska in i mina 15" samt uppgradera bromsarna bak + bromsvåg. Fixa diffen så den diffar hårdare event en sellhoms/finn diff. Eventuellt byte av turbo till en GT30bb för snabbare spolupp! _________________ MVH Roger Brorsson |
||||||||||
ja kopplingen är så tungtrampad
![]() Men man har nu körd sitsta svängen med bilen i dag, slirit som fan med slicks.. Sen in med bilen i garaget. fått ca 40cm snö här oxå men har sjunkit ner lite nu sen i går Mina AP 4-kolvare Han iaf riva ner bilen lite , nu dax att jobba... trist att börja riva igen :roll: _________________ MVH Roger Brorsson |
||||||||||
Lägger upp nå bild på Fjäderbenen..
250mm och 70kg:s tror jag ska bli bra annars köper jag ett par 100kg Edit: Räknar man tlx 70kg lr är det 70N/mm ? Ser det står 250/70 på fjädern?? Släppte även loss bakdäcken innan vintern ![]() http://videos.streetfire.net/video/d _________________ MVH Roger Brorsson |
||||||||||
250/70 står förmodligen för 250mm långa och 70N/mm fjäderkonstant. Hade det varit 70Kg (approx 700N) så hade fjädrarna haft grövre material (okalibrerat ögonmått iofs).
Det finns många lägen mellan 70 och 100N/mm ![]() |
||||||||||
Aha det låter vettigt... Men jag blir bryd då sellholm skriver i kg.. "Hej om bilen skall gå med Gat/R däck brukar vi andvända 100-120 kg fjäder fram med en degresiv dämpare 390/190@520mm/sek. Bak 50kg fjäder och dämpare 275/200@520mm/sek MVH Rikard " är just det där kittet jag har bak just nu iaf.. Sen fram är ju sellholms oxå fast vet ej riktigt värderna på dämparna. Hur menar du med många lägen mellan 70-100N/mm menar du att det finns 30 lägen då ?? ![]() _________________ MVH Roger Brorsson |
||||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 6 besök senaste veckan (35270 totalt) |