Oljetrycksproblem
Har under längre tid haft problem med mitt oljetryck vid kombon sväng och broms.
Ett bra exempel är kvarnen på Kullen där man går in med broms in i kurvan.
Skickade iväg mitt tråg och fick det ombygt med en oljefälla i tråget.
Första testet ut på Kullen så satt de gamla däcken på men det gick rätt fort ändå (57or) men då lös aldrig lampan som varnar om trycket understiger 1bar.
Men när de nya däcken åkte på i Q1 så lös lampan mycket, dock visade det sig att oljenivån log på 1/3 på stickan så jag toppade upp med 1L och testade.
Första grafen här är från mappningen bara för att visa hur det ser ut helt utan G-krafter.
Oljetrycket ses i Vänster axel, men alla värden finns övergrafen. de värdenan är där krysset är satt.
Detta är från körningen med oljan på fylt till överstuickan. Ser bra ut nu.
Men sen börjar det riktigt knepiga. Här är första attack varvet i finalen. Och som synes så tappar jag oljetryck mitt på rakan. Det ända jag kan se som skulle kunna göra detta är att oljan är väl kall. Kan den vara så tjock att den inte hinner ner i tråget ? Borde jag inte i så fall tappa mer tryck ?
Sen i Kvarnen så dippar den till 0.7. Men här lyser inte oljetrycks lampan på dashen vilket är mycket konstigt.
Här är attack två i finalen som jag avbröt pga dålig växling på rakan.
Jag har lagt till graf för varvet för att se om det ger någon ledtråd. Även här är oljan lite väl kall, ca 10 grader kallare än i Q2
Såhär se tråget ut. På bilden syns inte skvalpskyddet som är en aluplåt som ligger platt på tråget med flera stora hål borrade så oljan hamnar ner i boxen
Bästa lösningen är utan tvekan torrsump, men det hinns inte med i år.
Kan man göra nått av följande.
Styra om med lite plåtar i tråget på nätt sätt ?
Sänka tråget så man får mer volym ?
Accusump ?
Väldigt tacksam för alla förslag teorier mm