Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Gamla hotellet vid Quiddelbacher Höhe
2 besök senaste veckan (5029 totalt)
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Vill minns att det diskuterades att detta hotel aldrig öppnade och det skulle sakna VA. Men hittade detta gamla vykort och det ser ju rätt öppnat ut? Eller är det trickfoto som man sa förr.

Någon som vet mer?

[img] [/img]

Kungälv
Här sen Feb 2003

Det har definitivt varit öppet, min svärfar har bott på hotellet. Det borde ha varit runt 1972-73 ungefär...

Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Då hade nog det här med avloppet att göra med försöket till att renovera hotellet för drygt 10 års sedan. Tack för infon!

Bara för rejsa-medlemmarna att börja skramla ihop till renoveringen nu

Göteborg
Här sen Sep 2004

Ett par av mina bilder från i höstas

Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Det snackas ju mycket men vad jag hört så är vattnet otjänligt eller nåt sådant där och därav att det inte byggts upp men som allt annat bara hörsägen. Guuud va många gånger vi snackat om att köpa upp det och renovera upp det till ett svenskställe. Tänk o sitta på baksidan och skåla i Bitburger under 24 timmars!

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

RS 1800 skrev:
Vill minns att det diskuterades att detta hotel aldrig öppnade och det skulle sakna VA. Men hittade detta gamla vykort och det ser ju rätt öppnat ut? Eller är det trickfoto som man sa förr.

Någon som vet mer?

[img] [/img]

Det där kortet såg jag också nere i gamla depåboxarna, du vet säkert vilken affär jag menar :-)

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Såg ju trevligt ut på insidan också

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003

Jag frågade svärfar en gång om han visste något om hotellets historia, han har trots allt varit på ringen ett oräkneligt många gånger sen 60-talet och fram till idag. Tyvärr hade han ingen info att ge.
Enligt hans uppfattning var ett problem att hotellet ligger för avsides till. I Quiddelbach finns ju liksom ingenting och hotellet ligger dessutom ju inte ens i byn så det blir ännu mer off.
Däremot hade han konstaterat att han kunde se banan när han satt på toaletten i sitt rum. Det är ju inte så illa

Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Kan vi bara få Sabines pappa till att leverera öl och lokala brötchenbageriet att leverera bullar har vi allt vi behöver ju. Så vem är lite händig och arbetslös? Jag kan jobba med dagliga driften när allt är klart!

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Glenn M.
Kongsvinger
Här sen Aug 2014

Johan Sjöström skrev:
Kan vi bara få Sabines pappa till att leverera öl och lokala brötchenbageriet att leverera bullar har vi allt vi behöver ju. Så vem är lite händig och arbetslös? Jag kan jobba med dagliga driften när allt är klart!

Günther Schmitz dog i april i år, Sabines pappa altså. Det er Rene, sonen, som har tatt over Getränke Schmitz. Bara så du vet Johan

Clio RS 201 Ringtool "Kirfel edition''
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Glenn M. skrev:
Johan Sjöström skrev:

Günther Schmitz dog i april i år, Sabines pappa altså. Det er Rene, sonen, som har tatt over Getränke Schmitz. Bara så du vet Johan

JAg inser det det nu när jag googlar lite, känns inte som det var så länge sen man träffa han på Lindenhof, trist men han var en sliten man.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Nürburgring
Gamla hotellet vid Quiddelbacher Höhe
2 besök senaste veckan (5029 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande