Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1 besök senaste veckan (2462 totalt) |
Lancia A112 tips och trick
Hejsan har precis hittat mig en tantägd Lancia Junior. 1980 som behöver en översyn för att klara av banorna.... trim väghållning skillnaden mellan abarth motorn och Junior motorn alla tips och kunskaper är välkomna tack på förhand.... _________________ //Johan Ringvall |
Här har du lite inspiration
![]() http://www.vittoelaborazioni.com/pageing/VN001.html Junior 9??cc 50 hk Abarth 1050cc 70 hk. _________________ Tomas Svensson |
Hej hej.
![]() Kul att se att det finns fler folk som pysslar med a112or. ![]() Välkommen till mini världen hoppas du kommer att trivas. A112 är en fruktansvärt rolig bil. Iaf den uppfattningen som jag fått av det lilla vi hann testa innan vi plocka isär bygget vårat. om du behöver nå delar eller liknande så är det bara hör av dig för vi har nästan en komplett bil som blir över. Dock inga motordelar då vi köpte bilen med en r1 motor. www.abarth-r1.se Lycka till med bilen. ![]() //Micke _________________ mvh Micke Junttila Abarth R1!! Life starts at 8000rpm. ![]() |
A 112
Det lönar sig inte att bygga om en Junior till Abarth,försök att få tag på en fd Ladis Cup bil det finns några kvar. Jag skrotade en risig fd Ladis Cub bil flyttade över rubbet till en Junior kaross det blev väldigt lyckat.Kolla annonserna PS . Det finns 4st bilar i Moerana Fordorns utbildning. _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
Tyvärr verkar det inte finnas så många hemsidor om Lancia A112 som är av värde, så någon djupare info är svårt att få tag på.
Då jag precis börjat skruva på min så kan jag bara en liten del om bilen. Rosten har tagit all min tid ![]() Har haft både Junior o nu en Abarth. Det jag kan säga på rak arm är att Junioren är en 965cc motor med en Weber 32 Iba på 50 hk komp 9,0:1 och Abarthen är en 1050cc motor med Weber 32 DMTR komp 10,4:1. Junioren har fuggen monterad direkt på toppen (Tror jag) o Abarthen har den monterad på ventilkåpan. Niklas Lilja är snubben man ska fråga tekniska saker med. Han har haft en Abarth som han pulade mycke med. _________________ Tomas Svensson |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1 besök senaste veckan (2462 totalt) |