Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
2248 besök totalt |
Täta gängad plugg i blocket. Får inte det tätt...
Bakom svänghjulet sitter det en plugg (gängad). 16.5 mm i diameter och tätar ett hål i blocket. Vad hålet är/har varit vet jag inte men det har läckt och det är en oljekanal av nåt slag. ca 5 dl på 3 mil.. Först tätade vi med vanlig loctite, då höll det inte tätt. Folan racing gjorde en ny plugg åt mig med bättre gängor oxå tätade vi med röd silicon loctite som både ska täta och låsa. Det finns ingen botten på hålet så det går inte att spänna fast den så att säga. Nu läcker det alltså ändå. Vad ska jag använda för att få det tätt? Börjar tröttna på at hiva av och på växellådan, är trotts allt en del jobb på en quattro ![]() _________________ Daniel Steiner |
||||
Får det plats med en tunn bultskalle så kan du ju hoppas att anliggningsytan är så plan att du kan använda en kopparbricka också.
_________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
Ja det kanske går. Blocket är olika tjockt och mitt över hålet så skiljer det ca 5mm. Och det blir inte så mycket gänga kvar då. Får mäta imorron
Ja man tycker det. Nu vet jag inte vad oljetrycket är men det kan ju inte vara nåt ovanligt. Hur menar du konisk? Det går att skruva pluggen helt igenom. _________________ Daniel Steiner |
||||
Jag antar att det inte är över 200 grader varmt hela tiden. Tvätta rent med aceton och använd epoxylim på gängorna när du skruvar in pluggen. Det har funkat utmärkt på mina motorer.
///Thomas _________________ Thomas Alsterfalk BMW, Ferrari & Volvo |
||||
Då har du troligen fel plugg,koniska gängor blir sas tjockare längre in på pluggen för att kunna gå att dra fast o täta där det inte finns ett anliggningsplan. Plugg finns hos vvs-handlaren..eller om du vill ha en snyggare ![]() ![]() _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport ![]() |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
2248 besök totalt |