Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
"oooohuummpff" blir "cooolt"
2145 besök totalt
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare

Lite OT kanske men...

Åkte några varv runt vår kära ring häromdan med familjebilen fullastad med familj och Moselviner... Nicke "filmade" några snuttar med digitalkameran. Dottern, 11år, gjorde sin ringendebut. thumbs up

När jag efteråt tittade/lyssnade på snuttarna så hör man först hur jag berättar (skrävlar...) hur man egentligen ska köra genom Fuchsröhre och längst ner i svackan när bilen rullar igenom svackan i ca 160 och bottnar på genomslagsgummina hörs, ett tydligt "oooohuummpff" från dottern när magsäcken skvalpar runt....
Lite senare när vi dyker in i karusellen har "oooohuummpff"-et med eftertryck bytts mot "cooolt". När vi svänger av och stannar för att ta en glass och slår oss ner på "apberget" (verandan utanför Grüne Hölle-fiket), tjatar dottern oavbrutet: ett varv till, ett varv till, ett varv till.

Det finns hopp för återväxten.

Rice and shine
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003

Moderator

Jag vill också ha en pappa som tog mig rumt på ringen när jag var liten. >

Låter som en toppen resa!

dottern skrev:
ett varv till, ett varv till, ett varv till

Jag själv skrev:
När ska jag få åka mitt första varv?

När morsan vågar släppa iväg farsan och mig i ringtaxin!

Då ska jag låta så här:

Stockholm
Här sen Nov 2002

Re: "oooohuummpff" blir "cooolt"

Lars Falk skrev:
Det finns hopp för återväxten.

God insats Lasse!

Bromma
Här sen Nov 2002

Moderator
Trådstartare
Anton Lillsund skrev:

Jag kan prata förstånd med henne... thumbs up
Jag släppte ju iväg Nicke på en åttaminutersrunda med Johan i "Schwedenkreuz-M3'an" förra gången vi var nere... Och jag är känd som en extremt ansvarsfull förälder.

Annars kan du ju alltid köra själv... Du verkar ju ha en viss fallenhet för det här med runt-runt-körning. thumbs up

Ringenrundor borde för övrigt vara ett obligatoriskt inslag i den socialhumanistiska skolningen av dagens ungdomar.

Rice and shine
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002

Lars Falk skrev:
Ringenrundor borde för övrigt vara ett obligatoriskt inslag i den socialhumanistiska skolningen av dagens ungdomar.

Östros släng dig i väggen - Lasse till Utbildningsminister! thumbs up

Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003

Moderator

Lars Falk skrev:
Anton Lillsund skrev:

Jag kan prata förstånd med henne... thumbs up
Jag släppte ju iväg Nicke på en åttaminutersrunda med Johan i "Schwedenkreuz-M3'an" förra gången vi var nere... Och jag är känd som en extremt ansvarsfull förälder.

Annars kan du ju alltid köra själv... Du verkar ju ha en viss fallenhet för det här med runt-runt-körning. thumbs up

Jag måste iaf få åka nåt varv innan jag sätter mig själv i den sitsen att jag ska styra runt min egna bil på den där banan.

Du skulle sett farsans min när jag visade videos på Johans varv runt ringen. Kan man köra med sin egna bil där?? Jajamen, man kan åka "taxi" runt också, svarar jag. -Vad kostar det? säger han då.

Morsan står bakom och säger > Men hon är nog lätt att mjuka upp. Kan man shoppa i närheten av ringen?

Nångång ska jag ta mig ner dit och då ska det väl iaf vara någon som jag kan få åka med ett varv.

Tyresö
Här sen Apr 2004

Bjud din kära mor på en taxiresa med Sabine, så kanske hon blir lika frälst som vi andra !

Shopping i Nurburg, nja... Adenau är lite större, men... näääee... I så fall Koblenz, som ligger några mil bort. (Överhuvudtaget, shopping i Deutschland...)

Malmköping
Här sen Nov 2002

Kan man inte samla i hop allas ungar här på forumet o låta farbror Lasse skjutsa runt dom på ringen ett par varv thumbs up ! Allt i uppfostrings syfte !

NS BTG: 9.10.21

Citera
Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002

Kan inflika att min äldsta dotter (2år) gjorde ringen debut i påskas , tog det väldans lugnt vid de blinda kurvorna , men ibland kunde man köra lite halvfort , vilket efterföljdes av hysteriska skratt och "pappa svänger" ... så det fins nog hopp där , till hennes mammas stora förtret

Shoppingclion
Citera
Helena
Saltsjö-Boo
Här sen Dec 2003

Fredrik C skrev:
Kan man inte samla i hop allas ungar här på forumet o låta farbror Lasse skjutsa runt dom på ringen ett par varv thumbs up ! Allt i uppfostrings syfte !

Vart går åldersgränsen för att hamna under kategorin "ungar"? 20år?

min bror kallade mig alltid för "skitunge", så det borde ju nästan räknas.

Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Helena skrev:
Fredrik C skrev:

Satt o funderade på det jag oxå .... Jag vill ju oxå åka med ...

Jag vill!!!
JAG VILL!!!
JAG VILL!!!
JAG VILL!!!

NS BTG: 9.10.21

Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002

Moderator
Trådstartare
Fredrik C skrev:

Rice and shine
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Ulli skrev:
Bjud din kära mor på en taxiresa med Sabine, så kanske hon blir lika frälst som vi andra !

Shopping i Nurburg, nja... Adenau är lite större, men... näääee... I så fall Koblenz, som ligger några mil bort. (Överhuvudtaget, shopping i Deutschland...)

Det finns ju alltid den där ursäkten med Moseldalen...

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003

Moderator

Fredrik C skrev:
Helena skrev:
Fredrik C skrev:

Satt o funderade på det jag oxå .... Jag vill ju oxå åka med ...

Jag vill!!!
JAG VILL!!!
JAG VILL!!!
JAG VILL!!!

Jag är ju äldsta barnet i min familj..
Men jag är ett barn! Jag bor hemma fortfarande! fast jag flyttar om några veckor..

Hmm, mamma hittar nog en shopping-möjlighet bara hon kommer dit, det brukar vara så..

Att sätta henne i ringtaxin??

Det vore årtiondets galenskap!!

Bromma
Här sen Dec 2002

Ulli skrev:

Vad är det för fel på shopping i Tyskland?

Jag brukar shoppa hej villt när jag är nere.

- Inleder dagen med ett besök till ED-tankstelle, handlar en full tank och två liter Evian.
- Sedan iväg till Manthey - shoppar lite bromsbelägg, dito skvior och annat behövligt.
- Därefter en tur till ISA Racing i Mayen (20 minuter bort) där man köper racinghandskar och skor.
- om läget är prekärt kan även Reifendienst i samma by uppsökas för en omgång Michelinare.
- Eftersom batteriet tagit helt slut tar jag också ett stopp på "AutOZubehör" i samma stad.
- Sedan blir det körning och lite mer besök på ED-tankstelle
- Innan hemresa bör man göra ett besök på Getränkemarkt i Adenau så man inte kommer hem tomhänt.

Vad mer kan man önska sig i form av shoping

Alltså Tyskland är ett perfekt land för shopping! thumbs up

BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Anders Jonsson skrev:
- Innan hemresa bör man göra ett besök på Getränkemarkt i Adenau så man inte kommer hem tomhänt.

Ja, där är kalas att vandra runt. Sist åkte jag V70 hem som förutom en M3 E46 förarstol var lastad med idel ädla varor.

Anders Jonsson skrev:
- Sedan iväg till Manthey - shoppar lite bromsbelägg, dito skvior och annat behövligt.
- Därefter en tur till ISA Racing i Mayen (20 minuter bort) där man köper racinghandskar och skor.
- om läget är prekärt kan även Reifendienst i samma by uppsökas för en omgång Michelinare.

Har dessa tre ställen möjligen sajter man kan kolla in på för vägbeskrivning men framförallt för priser och utbud?

Bromma
Här sen Dec 2002

BTG skrev:
Har dessa tre ställen möjligen sajter man kan kolla in på för vägbeskrivning men framförallt för priser och utbud?

Reifendiens Mayen är en helt vanlig däckhandlare i Mayen. Det enda ovanlig är att de är de enda i området som får sälja Michelin Cup däcken. Tydligen är att Michelin begränsar distributionen till vissa utvalda Michelin handlare, näst närmaste är i Koblenz.

ISA Racing: http://www.isa-racing.de/

Manthey-Racing: http://www.manthey-racing.de

ISA är inget speciellt men en trevlig shop i all fall med vänlig personal. Manthey är väl direkt ingen butik där man går runt och handlare - snarare ett Raincg-Tempel! :-)

Anders

Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003

Moderator

Anders Jonsson skrev:
Ulli skrev:

Vad är det för fel på shopping i Tyskland?

Jag brukar shoppa hej villt när jag är nere.

- Inleder dagen med ett besök till ED-tankstelle, handlar en full tank och två liter Evian.
- Eftersom batteriet tagit helt slut tar jag också ett stopp på "AutOZubehör" i samma stad.
- Sedan blir det körning och lite mer besök på ED-tankstelle

Vad mer kan man önska sig i form av shoping

Alltså Tyskland är ett perfekt land för shopping! thumbs up

Jag är inte säker men jag tror att morsan saknar något i utbudet där.
om hon mot förmodan lånar min bil så förutsätter hon att jag står för belägg och skivor. Hon lånar mina handskar och skor. Min bil har bridgestone-sulor och hittills har hon tyckt att "dom är väl fina, men du hade ju redan däck?"

Hmm jag tror hon vill handla andra saker..

Bromma
Här sen Dec 2002

Anton Lillsund skrev:
Hmm jag tror hon vill handla andra saker..

OK, faktum är att inom en timmes bilväg ligger ju städer som Köln/Düsseldorf/Bonn och jag är övertygad om att shopingen där slår vad som finns att erbjuda inom U-landet Sverige.

BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Tack Anders.
Dessa firmor och adresser lägger jag på minnet. Vem vet vad man kan tänkas "behöva" när man är nere nästa gång?

2145 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande