Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2145 besök totalt |
"oooohuummpff" blir "cooolt"
Lite OT kanske men... ![]() Åkte några varv runt vår kära ring häromdan med familjebilen fullastad med familj och Moselviner... Nicke "filmade" några snuttar med digitalkameran. Dottern, 11år, gjorde sin ringendebut. ![]() När jag efteråt tittade/lyssnade på snuttarna så hör man först hur jag berättar (skrävlar...) hur man egentligen ska köra genom Fuchsröhre och längst ner i svackan när bilen rullar igenom svackan i ca 160 och bottnar på genomslagsgummina hörs, ett tydligt "oooohuummpff" från dottern när magsäcken skvalpar runt.... Lite senare när vi dyker in i karusellen har "oooohuummpff"-et med eftertryck bytts mot "cooolt". När vi svänger av och stannar för att ta en glass och slår oss ner på "apberget" (verandan utanför Grüne Hölle-fiket), tjatar dottern oavbrutet: ett varv till, ett varv till, ett varv till. Det finns hopp för återväxten. ![]() |
||||||
![]() Jag vill också ha en pappa som tog mig rumt på ringen när jag var liten. > ![]() ![]() ![]() ![]() Låter som en toppen resa!
När morsan vågar släppa iväg farsan och mig i ringtaxin! ![]() Då ska jag låta så här: ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||||||
Jag kan prata förstånd med henne... ![]() Jag släppte ju iväg Nicke på en åttaminutersrunda med Johan i "Schwedenkreuz-M3'an" förra gången vi var nere... Och jag är känd som en extremt ansvarsfull förälder. ![]() Annars kan du ju alltid köra själv... Du verkar ju ha en viss fallenhet för det här med runt-runt-körning. ![]() ![]() Ringenrundor borde för övrigt vara ett obligatoriskt inslag i den socialhumanistiska skolningen av dagens ungdomar. ![]() |
||||||
Östros släng dig i väggen - Lasse till Utbildningsminister! ![]() ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
Jag måste iaf få åka nåt varv innan jag sätter mig själv i den sitsen att jag ska styra runt min egna bil på den där banan. ![]() Du skulle sett farsans min när jag visade videos på Johans varv runt ringen. ![]() Morsan står bakom och säger ![]() ![]() ![]() ![]() Nångång ska jag ta mig ner dit och då ska det väl iaf vara någon som jag kan få åka med ett varv. _________________ /Anton Lillsund |
||||||
Bjud din kära mor på en taxiresa med Sabine, så kanske hon blir lika frälst som vi andra !
Shopping i Nurburg, nja... Adenau är lite större, men... näääee... I så fall Koblenz, som ligger några mil bort. (Överhuvudtaget, shopping i Deutschland...) ![]() _________________ Ulrika Söderpalm Löhr |
||||||
Kan inflika att min äldsta dotter (2år) gjorde ringen debut i påskas , tog det väldans lugnt vid de blinda kurvorna , men ibland kunde man köra lite halvfort , vilket efterföljdes av hysteriska skratt och "pappa svänger" ... så det fins nog hopp där , till hennes mammas stora förtret
![]() |
||||||
Vart går åldersgränsen för att hamna under kategorin "ungar"? ![]() ![]() ![]() min bror kallade mig alltid för "skitunge", så det borde ju nästan räknas. ![]() _________________ Helena Lindin ![]() |
||||||
Satt o funderade på det jag oxå ![]() ![]() ![]() Jag vill!!! JAG VILL!!! JAG VILL!!! JAG VILL!!! ![]() ![]() ![]() _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||||
![]() |
||||||
Det finns ju alltid den där ursäkten med Moseldalen... ![]() ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Jag är ju äldsta barnet i min familj.. ![]() Men jag är ett barn! Jag bor hemma fortfarande! ![]() Hmm, mamma hittar nog en shopping-möjlighet bara hon kommer dit, det brukar vara så.. Att sätta henne i ringtaxin?? ![]() Det vore årtiondets galenskap!! ![]() ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||||||
Vad är det för fel på shopping i Tyskland? Jag brukar shoppa hej villt när jag är nere. - Inleder dagen med ett besök till ED-tankstelle, handlar en full tank och två liter Evian. - Sedan iväg till Manthey - shoppar lite bromsbelägg, dito skvior och annat behövligt. - Därefter en tur till ISA Racing i Mayen (20 minuter bort) där man köper racinghandskar och skor. - om läget är prekärt kan även Reifendienst i samma by uppsökas för en omgång Michelinare. - Eftersom batteriet tagit helt slut tar jag också ett stopp på "AutOZubehör" i samma stad. - Sedan blir det körning och lite mer besök på ED-tankstelle - Innan hemresa bör man göra ett besök på Getränkemarkt i Adenau så man inte kommer hem tomhänt. Vad mer kan man önska sig i form av shoping ![]() ![]() Alltså Tyskland är ett perfekt land för shopping! ![]() ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
Ja, där är kalas att vandra runt. Sist åkte jag V70 hem som förutom en M3 E46 förarstol var lastad med idel ädla varor. ![]()
Har dessa tre ställen möjligen sajter man kan kolla in på för vägbeskrivning men framförallt för priser och utbud? ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Reifendiens Mayen är en helt vanlig däckhandlare i Mayen. Det enda ovanlig är att de är de enda i området som får sälja Michelin Cup däcken. Tydligen är att Michelin begränsar distributionen till vissa utvalda Michelin handlare, näst närmaste är i Koblenz. ISA Racing: http://www.isa-racing.de/ Manthey-Racing: http://www.manthey-racing.de ISA är inget speciellt men en trevlig shop i all fall med vänlig personal. Manthey är väl direkt ingen butik där man går runt och handlare - snarare ett Raincg-Tempel! :-) Anders _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
Jag är inte säker men jag tror att morsan saknar något i utbudet där. ![]() ![]() om hon mot förmodan lånar min bil så förutsätter hon att jag står för belägg och skivor. Hon lånar mina handskar och skor. Min bil har bridgestone-sulor och hittills har hon tyckt att "dom är väl fina, men du hade ju redan däck?" Hmm jag tror hon vill handla andra saker.. ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||||||
OK, faktum är att inom en timmes bilväg ligger ju städer som Köln/Düsseldorf/Bonn och jag är övertygad om att shopingen där slår vad som finns att erbjuda inom U-landet Sverige. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
2145 besök totalt |