Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
F1, Frankrike
1, 2, 3, 4   >>
4 besök senaste veckan (16274 totalt)
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Nu har cirkusen hittat hem till Europa igen!
Hoppas att:
Loppet inte avgörs i samband med första depåstoppet
Mclarens nya håller hela distansen och är så snabb som DC visade (Kimi hade ett par småmissar på sitt varv).
Marc Gene presterar ett resultat som kan ge honom lite lön för mödan han lägger ner hos Williams.
Bruni tar poäng så att även historieböckerna visar vem som var "etta" i Minardi 2004.

Kvalificeringsresultaten

1. Fernando Alonso 1:13.698
2. Michael Schumacher 1:13.971
3. David Coulthard 1:13.987
4. Jenson Button 1:13.995
5. Jarno Trulli 1:14.070
6. Juan Pablo Montoya 1:14.172
7. Takuma Sato 1:14.240
8. Marc Gene 1:14.275
9. Kimi Räikkönen 1:14.346
10. Rubens Barrichello 1:14.478
11. Cristiano da Matta 1:14.553
12. Mark Webber 1:14.798
13. Christian Klien 1:15.065
14. Olivier Panis 1:15.130
15. Giancarlo Fisichella 1:16.177
16. Felipe Massa 1:16.200
17. Nick Heidfeld 1:16.807
18. Giorgio Pantano 1:17.462
19. Gianmaria Bruni 1:17.913
20. Zsolt Baumgartner 1:18.247

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Bridgestonedäcken fäller nog avgörandet är jag rädd...

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



Kul att Montoya missade lite i kvalet så han hamnade lite längre ner än vad han borde, så får vi kanske se lite hederlig racing idag!
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 4224

Hjälpmoderator

Kul att Alonso är riktigt på G nu

_________________
Daniel Steiner
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Det händer ju inget..... vilket är kul när man håller på Alonso just nu

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Dr Anders och jag är ledsna

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Bamsefar
Lidingö
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2917

Namndispens
Namndispens

Just nu kan jag ju inte påstå att jag uppskattar att hela hemmabion är i atomer - det må vara trist, men jag vill i alla fall se racet *buhu*

_________________
Lars H
Bamsefar kan vara närmare än du tror....
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Nu kom våra förhoppningar upp igen när schumi gjorde sitt 3dje stopp väldigt tidigt..........
fast det lär väl inte förändra något

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Vi har inga förhoppningar kvar... precis efter 4':de stoppet....
det blir nog en som vanligt

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Kul omkörning av barrichello på sista varvet........ synd bara att han inte gör såna attacker på schumi tycker dr Anders.......

Men huvva vilken usel bildproducent..... zooma på schumi hela sista varvet när det var bra fight just om 3dje platsen....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
William Ekström
Åland
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1403



Fredrik - SLC skrev:

Men huvva vilken usel bildproducent..... zooma på schumi hela sista varvet när det var bra fight just om 3dje platsen....


Mmm jag håller med. Dom visade bara den ofta ensamme ledaren hela tiden trots att det hände saker nere i fältet.

Kommentatorerna var inte rikitgt vakna heller.. dom konstaterade att de båda maclaren-bilarna var nära varandra när dom hade kört typ 20 varv så nära.. :/

En vacker bana det där tycker jag! thumbs up

_________________
William Ekström
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



Usel bildproduktion är ju bara förnamnet!
Man kan ju lika gärna glo på ett foto av ledarbilen hela tiden thumbs down
95% av tiden fick man se Alonso eller Schumacher o hade ingen aning om vad som hände längre ner ..
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Jag själv skrev:

Hoppas att:
Loppet inte avgörs i samband med första depåstoppet
Mclarens nya håller hela distansen och är så snabb som DC visade (Kimi hade ett par småmissar på sitt varv).
Marc Gene presterar ett resultat som kan ge honom lite lön för mödan han lägger ner hos Williams.
Bruni tar poäng så att även historieböckerna visar vem som var "etta" i Minardi 2004.


Första och andra förhoppningen infriades thumbs up
Att trean och fyran inte infriades var väl ganska väntat....

Får nog säga att detta var det sämsta sömnpillret på länge
Intressant utveckling av loppet och en kul fight om tredjeplatsen!

Att bildproducenterna gärna hyllar ledaren på sista varvet är väl inget nytt? Känns som om dom har hållt på med det i två säsonger nu >

_________________
/Kristian Elisson
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18606



Sponsorerna styr en hel del antar jag...

De vill väl ha TV tid.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17355



Kristian Larsson skrev:
Får nog säga att detta var det sämsta sömnpillret på länge
Jag tyckte det var bra som sömnpiller. Jag var tvungen att spola tillbaka fyra-fem gånger eftersom jag inte fattade vad som hade hänt.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Corsa

Här sen Apr 2003
Inlägg: 482



Lennart Mäkinen skrev:
Kristian Larsson skrev:
Får nog säga att detta var det sämsta sömnpillret på länge
Jag tyckte det var bra som sömnpiller. Jag var tvungen att spola tillbaka fyra-fem gånger eftersom jag inte fattade vad som hade hänt.


Jag kan nog inte hålla med om det. Det var ett av de mer spännande loppen den här säsongen. Att reda i vilken depåstrategi teamen använder sig av, hur bra däcken kommer att hålla, den hårresande känslan i att Schumi hade kortaste förstastint, det hårresande i att konstatera att tredje stoppet tog bara 7,2 sekunder och att nästan häften var kvar (herregud de gör en 4-stoppare det kommer aldrig att gå), om attacken från Barri kommer någon gång, om MS verkligen kör på en 4-stoppare etc är otroligt spännande. Kommer Ross ta in MS när Alonso har kört 8 varv på sitt nya set och däcken börjar bli trötta och då göra en attack direkt med nya däck eller blir det en splash n dash när det är bara 5 varv kvar? Att resonera med hustrun om dylika saker är otroligt intressant och framförallt lärorikt.

Swapen till 4-stoppare var verkligen ett drag av ett mästarteam. Fy fan vilken känsla. Man kan ju bara beundra ett sådant team. Fulländat .

Barris omkörning av Trulli i näst sista kurvan var också underbar att se.

Ciao
Peter

_________________
Ciao
Peter Söderlund

Ferrari 328 GTB | Alfa 159 Q4
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Corsa skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
Kristian Larsson skrev:
Får nog säga att detta var det sämsta sömnpillret på länge
Jag tyckte det var bra som sömnpiller. Jag var tvungen att spola tillbaka fyra-fem gånger eftersom jag inte fattade vad som hade hänt.


Jag kan nog inte hålla med om det. Det var ett av de mer spännande loppen den här säsongen. Att reda i vilken depåstrategi teamen använder sig av, hur bra däcken kommer att hålla, den hårresande känslan i att Schumi hade kortaste förstastint, det hårresande i att konstatera att tredje stoppet tog bara 7,2 sekunder och att nästan häften var kvar (herregud de gör en 4-stoppare det kommer aldrig att gå), om attacken från Barri kommer någon gång, om MS verkligen kör på en 4-stoppare etc är otroligt spännande. Kommer Ross ta in MS när Alonso har kört 8 varv på sitt nya set och däcken börjar bli trötta och då göra en attack direkt med nya däck eller blir det en splash n dash när det är bara 5 varv kvar? Att resonera med hustrun om dylika saker är otroligt intressant och framförallt lärorikt.

Swapen till 4-stoppare var verkligen ett drag av ett mästarteam. Fy fan vilken känsla. Man kan ju bara beundra ett sådant team. Fulländat .

Barris omkörning av Trulli i näst sista kurvan var också underbar att se.

Ciao
Peter


E du möjligen Skummi-lover?




Vi andra hade inte riktigt lika röda glasögon på oss

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1411



Vet inte om jag vågar posta nått på rejsa om Ferrari men det är bara att för deras insats idag. Att ändra stragegi mitt i loppet o lura in Alonso tidigare än tänkt o sedan göra 4 stopp och komma ut före med marginal, det var häftigt. Själv håller jag på Barre och han har verkligen kört upp sig på sistonde. Lite trist att ingen kan matcha schumi bara.

Ingen Mercedes motor upp i rök idag

_________________
//Kenth Wiklund

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
Peter Gutniak
Stockholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 364



Är det PC att ogilla Ferrari? Är det PC att tycka att det vore bra om Schumi kraschade eller på annat sätt inte var med i tätstriden? Det verkar nästan så i de flesta inlägg jag läser, när jag lyssnar på övriga journalister vars burop, applåder etc tränger fram i etern bakom kommentatorernas mer försagda uttalanden.

Var det någon som ogillade att Bubka vann samtliga stavhoppstävlingar? Att Karelin sopade mattan med Johansson? Att Carl Lewis tillintetgjorde sina motståndare? Inte mycket va? Nej, då var det istället fantastiskt vilka idrottsmän de var. Det finns otaliga exempel. Lance Armstrong hyllas när han nu satsar på att försöka vinna sitt 6:e TdF (även om dopingrykten förföljer honom).

Det verkar som om de flesta är lite väl förtjusta i den för tidigt bortgångne Senna, och inte riktigt kan förlika sig med tanken att han inte var tillräckligt bra. Förstå mig rätt nu, men jag applicerar Darwin i hans fall...

Det är bara att inse att Schumi är den i särklass störste föraren genom alla tider. Han slår rekord efter rekord, han visar upp en säkerhet och jämnhet som andra inte ens är i närheten av och han vinner. Konstant. En sådan person ska hyllas, inte sablas ned och kritiseras för att sporten blir "ett sömnpiller". Detta är en sport, och inget nöjesprogram av typ Robinson där den mest politiskt korrekte individen koras till vinnare genom taktik och utröstning av de mest lämpade, istället för en tävling där den som klarar sig längst vinner.

Nä, det vore bra om fjällen kunde lossna från vissas ögon. Det är självfallet ok att heja på vem man vill, men lite småaktigt att förakta Ferraris prestation och dessutom skylla allt förutom missväxt och hungersnöd i Uzbekistan på dem...

Det framgår naturligtvis ganska klart att jag hejar på Ferrari, men det gör väl inte deras prestation mindre? Jag högaktar även Bar och Renault som gjort stora framgångar i år.

_________________
//Peter
993 TURBO -96


www.sticka.se
www.schwedenkreuz.net
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17355



Att jag somnade berodde nog mest på Janne Blomqvists mantra av siffror under hela sändningen.
Ferrari och Schumachers framgångar har jag inget emot.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8040



Jag är inget Schumi-fan men det går juh inte förneka att han är det bäste föraren i ett till synes oslagbart stall just nu. Dock så tycker jag det är tråkigt att racingen avgörs genom depåstopp och inte genom omkörningar på banan.
Citera
Elitracing (åskådarracing)
F1, Frankrike
1, 2, 3, 4   >>
4 besök senaste veckan (16274 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande