| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Ni som bytt vevlager på M3 E46
|
1 besök senaste veckan (1333 totalt) |
|
Ni som bytt vevlager på E46 M3
Håller på och demoterar för att komma åt vevlagren som byts i preventivt skede. Och kommit till ett vägskärl. Tog ni ner subramen tillsammans med styrväxeln/hjulnav mm. Tänker om det blir för tungt och ohandteerbart eller om ni tog var del för sig. Man spar mkt tid om man slipper lossa spidlar mm från hjulnaven
De 4 skruvarna till subramen sitter dessutom som F** i chassit. Trix och tips för att inte dra av dem?... //David _________________ David Alsén Alfa Romeo 159 Ti : ) |
|
Styrväxeln lär ju ändå vilja ta lös så du slipper lossa slangar till servo.
håller på med exakt detta just nu, men vi lossande hjulnaven och styrväxel och tog sedan ner framvagnbalk med länkarmar på. |
|
Slang till servopumpen menar du?
Kopplingarna till styrväxeln måste lossa i vilket fall. Alltid rädd att lossa spindelledskopplingar, de flesta avdragare har en tendens att skada "gummit". Min tanke var att plocka allt enligt bild
_________________ David Alsén Alfa Romeo 159 Ti : ) |
|
|
![]() |
Skruva banåkabil
Ni som bytt vevlager på M3 E46
|
1 besök senaste veckan (1333 totalt) |

