Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-07-03/04 Tvådagars på Kinnekulle
1, 2, 3   >>
2 besök senaste veckan (11210 totalt)
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6499


Trådstartare
Då vart tvådagars på Kinnekulle över... Bilarna som var där sträckte sig till många SAAB:ar, många Volvos, 8-10 oplar och 5-6 VW som körde.. sen några "diverse" såsom Audi och dyl., så det var väldigt uppdelat i år kan man säga.

Vädret var varierande men bägge dagarna kunde man pressa fullt på torr asfalt iaf några pass . Tyvärr så var lördagen mycket försenad så det blev bara en vända i slalomen, men bankörningen höll iaf iaf någorlunda tidsmässigt okej.

Själva körningen funkade bra, ett gäng avåkningar som slutade i armcot , men inget av modell väldigt allvarligt då det enbart verkade vara lättare skador.

Mitt egna mål var att testa kadetten för första gången på bana... så 100 varv ungefär är väl lagom som första test? Körde med stora marginaler och tog det väldigt lugnt på vissa partier av banan men ändå så gick det tokbra, bilen funkade kalas och den gick som ett skott!

Lite axplock av bilderna jag tog:

Börja med en hjulinställning! Mycket negativ camber är bra...! (-2.3° blev det till slut på bägge sidorna på min)










Mvh
Fredrik

Får avsluta med en bild på några av oss oplar som höll fanan högt iaf!


Alla bilder (inkl lite annat kul som vi gjorde under helgen) finns på:
http://figgz.mine.nu/traffar/2dagars_04/

Edit:
om det är nån som har lite bilder på min Kadett så är jag glad! Tydligen så lyfte den på innerhjulet en del på lördagen när det var torrt på marken.. det vill jag se, att lyfta på innerhjulet är tufft...

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Robert Danielsson
Säffle
Här sen Mar 2004
Inlägg: 20



Var bara nere på lördagen då jag va tvungen att åka på jobb på Söndag (Isle of man).
Eftersom jag inte kört bana sen 2-dagars ifjol och inte modifierat bilen heller så trodde jag att jag skulle få hålla mej åt sidan och släppa fram diverse bilar hela tiden som ifjol, men fick känslan av att medelbilen körde flera sekunder saktare än förra årets träff Kanske hade att göra med att det inte syntes så många rejsadekaler detta året?
Jaja, det är ju kul att få köra om också!
Mätning av ljudvolym som skapade en del problem ifjol var också bättre skött i år.

Testade att köra av för första gången också, inte omöjligt att Figgz var i närheten då?

Lånar en bild av dej!

http://figgz.mine.nu/traffar/2dagars_04/imagepages/image74.htm

MVH Robert
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Då slapp jag att starta en tråd om detta också

Jo det blev lite kört även för min del (med betoning på lite då kanske), bilen uppförde sig inte riktigt som jag ville i fukten så jag väntade in bättre väder vilket dröjde Måste fixa något elakare hjulvinklar så det kasar något mindre, men jag börjar få lite bättre koll på hur däcken funkar med vilka tryck som passar fint och så vilket är positivt. Nu är dom ju även regntestade på banan med gott resultat.

Men jag var lite förundrad över att det tog såpass lång tid när det gäller utsläppet och den biten, banan stod ju tom alldeles för långa stunder ibland i mitt tycke. Sen var ju inte heller flaggningen av gul & röd flagg i min smak, tyckte att det viftades mycket trots att det ibland inte ens stod bilar att se upp för bakom den flaggposten

Men kul var det trots allt och bilen uppförde sig betydligt bättre än sist, men fortfarande...

_________________
Peter Karlsson
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646



Generellt så tycker jag träffen sköttes rätt bra thumbs up

Dock så var det lite mycket dötid mellan passen. Dessutom hade vissa bilar varit på banan 3gånger innan de längst bak i kön kört nån gång på lördagen..

Många bilar gick fort, de flesta av dem åkte fortast på rakan med lite lägre tempo i kurvorna.

Själv försökte jag mest hitta spåret och lära mig känna banan så de snabba tiderna lyste nog med sin frånvaro

Synd att strippkörningen inte blev av på söndag förmiddag

Tuffast på banan enligt mig: Ragnars bil och den grå 99:an med 9^3 framdel

Nån mer än jag som har tröttnat på att höra ordet Fulda för all framtid?

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Carl Arwidsson
Piteå, eller ja strax utanför är väl mer korrekt.
Här sen Nov 2002
Inlägg: 794



Tycker det var en riktigt kul helg uppe på Kullen.

Hade lite problem med ABS:en på lördagen men efter någon timmes mätande på givare och kontroll av kontaktena så hoppade den igång. thumbs up

Körningen gick riktigt bra, dom nya topplagringarna gör vekligen nytta. Motorn funkade även den riktigt bra, är ett jäkla gött ös i den nu.

Fick på slutet av söndagen ordentlig flyt på min körning, känslan att gå med ett kontrollerat fyrhjulssläpp i 160-170 efter bron för att sen rusa vidare mot kvarnen är helt otrolig. Finns nog inget skönare man kan göra i en bil Tiderna blev ganska bra dom också men det kanske man inte ska tala högt om 152varv hans det med totalt, det får man väl ändå säga är ganska bra

Kan väl hålla med om att flaggvaktsbytena gick lite segt men det är ju inte mycket man kan göra något åt. Flaggningen var precis som föregående talare sa lite rörig, mycket "onödiga" gulflagg, men det är väl bättre med en flaggning för mycket än en för lite

Fulda, vad är det? Har jag aldrig hört talas om

_________________
Carl Arwidsson
Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 3982



Tillbaks hemma efter en hel-helg på kullen!
Tog ledigt i fredags eftermiddag för att plocka ihop det sista med bilen och provköra några mil (motorn har varit ur pga lite strul). Kändes rätt ok, så jag styrde kostan västerut redan på fredagkvällen. Då bilen är en ypperlig all-roundbil så passar den nämligen fint att i... fällt baksäte gör att jag kan sträcka ut mina 183cm utan problem thumbs up .

Lördag morgon var lite strulig med dålig hanteringen av (den iof väldigt populära) slalomkörningen, så det blev bara en vända för oss var. Jag "valde" att använda min till att lägga ett par schysst ställ, riva halva banan och hålla stumt därifrån för att inte få av arrangörerna..

Bankörningen gick bättre, även om jag pga lite elstrul fick hålla mig till grundladd hela dagen. Effektförlusten var dock inte lika irriterande som mina drivaxlar som pga sin längd ställde till problem vid större styrutslag... thumbs down Får ta och fixa det där...

Lördagkvällen avslutades med grillparty och trubadur inne på banområdet... rättså trivsamt break faktiskt, även om jag mest höll mig till skitsnack och svagare drycker.

Efter ytterligare en natt med sömn som en bedövad spädgris så vaknade jag upp till ljudet av vatten mot bilplåt. Söndagen var blöööt... Men trots blöt bana tycker jag det var förbaskat kul att piska runt och det blev många varv idag. Farten tas ju ner i regnet, men bilens balans kändes oförändrad. RE540-sulorna fungerade utmärkt! Dagen avslutades med ett mindre haveri... generatorns spännarm lossnade helt. Dumt. Löstes dock ingenjörsmässigt högkvalitativt och höll hela vägen hem:
http://figgz.mine.nu/traffar/2dagars_04/images/IMGP1041.JPG
http://figgz.mine.nu/traffar/2dagars_04/images/IMGP1047.JPG
http://figgz.mine.nu/traffar/2dagars_04/images/IMGP1048.JPG
(Tack Figgz för bilderna )

Överlag en förbaskat kul helg där man träffade mycket trevligt folk!

Patrik> Kul du gillade bilen Inte snabbast, men desto gubbigare?

Edit: Ja, Fuldas malande sög... men de ska ha creds för utlåning av spett när jag behövde laga bilen!

_________________
Ragnar Burenius
Citera
Junfors
Sollebrunn
Här sen Dec 2002
Inlägg: 209




_________________
MVH Per Junfors
Golf MK1 | VW GTI Klubben
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Calle gsi skrev:
Fick på slutet av söndagen ordentlig flyt på min körning

Det kan jag hålla med om, riktigt bra fart nu i slutet av dagen när jag kollade från depån thumbs up 152 varv, godkänt

_________________
Peter Karlsson
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Ragnar skrev:
Inte snabbast, men desto gubbigare?

Den rörde på sig riktigt fint, lite lagom diskret så där Höll det fina snickeriarbetet ända hem?

_________________
Peter Karlsson
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6499


Trådstartare
Robert Danielsson skrev:

Testade att köra av för första gången också, inte omöjligt att Figgz var i närheten då?


Lite ironiskt så var det ju när jag släppte av för att låta dig köra om som du tog en tur ut i sandfållan... När dina lampor lös rakt på mig från sidan blev man nästan lite skraj...

Barbapappa skrev:

Det kan jag hålla med om, riktigt bra fart nu i slutet av dagen när jag kollade från depån 152 varv, godkänt


152? Inte illa! Jag nöjde mig med dryga 100 varv som sagt... men den lilla lupon går bra faktiskt!

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3372



Var ju som sagt oxå där... knepig bana den där kinnekulle...
3kurvor innan målrakan var extra svår i högre fart...
JA JAG körde av lite lätt.

Körde inte så mycket på lördagen p.g.a. köer och regn har aldrig kört så mycket "familje" körning
Tack för inbjudan iaf.

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
polo
Göteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 21



Tur att man inte har någon busbil kvar...
...jag hade väll slutat utanför (igen)!?

_________________
Patrik Jonasson
VW Bora Trendline -04 & Golf GL -83

www.p-plats.se
Citera
Jani Hast
Trollhättan
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1017



Har nu lagt upp mina bilder från 2 Dagar på Kinnekulle.
Ligger som vanligt på www.hastig.se
Har inte kommit överens med min Kamera än heller så vissa bilder är lite konstiga.

_________________
// Jani Hast
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 3982



Jani> Fina bilder som vanligt! thumbs up Kul att se sig själv leka runt i det blöta

_________________
Ragnar Burenius
Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2334



Hur gick det för den här stackaren? Klarade han sig från staketet?


_________________
/Daniel Kihlgren
VW 1200 -65
Punto GT -96
Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2334



Var dom här konerna ett sett att undvika det som hände volvon i bilden ovan?


_________________
/Daniel Kihlgren
VW 1200 -65
Punto GT -96
Citera
urban
Göteborg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 10



Var den någon som höll koll på sina tider, är själv lite nyfiken på vad folk fick, hade bara tjejjen som stod bredvid och klockade mig till 1:15:09...
Första gången på banan för mig och bilen...

Hoppas väl kunna kapa 5-8 sekunder till nästa gång, o kanske, kanske mer om jag hinner chippa till dess.

_________________
Ingemar Josefsson
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8040



Daniel Ekström skrev:
Var dom här konerna ett sett att undvika det som hände volvon i bilden ovan?



Konerna fanns bara på banan när vi körde RS på förmiddagen...
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3438



Daniel Ekström skrev:
Var dom här konerna ett sett att undvika det som hände volvon i bilden ovan?


Det ser ut som konbanan som genomfördes på lördag morgon/förmiddag.

Edit: ops! jag är för långsam...

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2334



Wärhner skrev:
Daniel Ekström skrev:
Var dom här konerna ett sett att undvika det som hände volvon i bilden ovan?


Det ser ut som konbanan som genomfördes på lördag morgon/förmiddag.

Edit: ops! jag är för långsam...


Ahaa Tyckte annars att det var ett konstigt spår...

_________________
/Daniel Kihlgren
VW 1200 -65
Punto GT -96
Citera
Jani Hast
Trollhättan
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1017



Daniel Ekström skrev:
Hur gick det för den här stackaren? Klarade han sig från staketet?



Volvon klara sig från staketet.
Han viste var han hade den bilen föruton vid just det tillfälllet.

_________________
// Jani Hast
Citera
Eftersnack
2004-07-03/04 Tvådagars på Kinnekulle
1, 2, 3   >>
2 besök senaste veckan (11210 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande