Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2004-07-03/04 Tvådagars på Kinnekulle | 1, 2, 3 >> 16 besök senaste veckan (11251 totalt) |
Då vart tvådagars på Kinnekulle över... Bilarna som var där sträckte sig till många SAAB:ar, många Volvos, 8-10 oplar och 5-6 VW som körde.. sen några "diverse" såsom Audi och dyl., så det var väldigt uppdelat i år kan man säga.
Vädret var varierande men bägge dagarna kunde man pressa fullt på torr asfalt iaf några pass . Tyvärr så var lördagen mycket försenad så det blev bara en vända i slalomen, men bankörningen höll iaf iaf någorlunda tidsmässigt okej. Själva körningen funkade bra, ett gäng avåkningar som slutade i armcot , men inget av modell väldigt allvarligt då det enbart verkade vara lättare skador. Mitt egna mål var att testa kadetten för första gången på bana... så 100 varv ungefär är väl lagom som första test? Körde med stora marginaler och tog det väldigt lugnt på vissa partier av banan men ändå så gick det tokbra, bilen funkade kalas och den gick som ett skott! Lite axplock av bilderna jag tog: Börja med en hjulinställning! Mycket negativ camber är bra...! (-2.3° blev det till slut på bägge sidorna på min) Mvh Fredrik Får avsluta med en bild på några av oss oplar som höll fanan högt iaf! Alla bilder (inkl lite annat kul som vi gjorde under helgen) finns på: http://figgz.mine.nu/traffar/2dagars_04/ Edit: om det är nån som har lite bilder på min Kadett så är jag glad! Tydligen så lyfte den på innerhjulet en del på lördagen när det var torrt på marken.. det vill jag se, att lyfta på innerhjulet är tufft... _________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
Var bara nere på lördagen då jag va tvungen att åka på jobb på Söndag (Isle of man).
Eftersom jag inte kört bana sen 2-dagars ifjol och inte modifierat bilen heller så trodde jag att jag skulle få hålla mej åt sidan och släppa fram diverse bilar hela tiden som ifjol, men fick känslan av att medelbilen körde flera sekunder saktare än förra årets träff Kanske hade att göra med att det inte syntes så många rejsadekaler detta året? Jaja, det är ju kul att få köra om också! Mätning av ljudvolym som skapade en del problem ifjol var också bättre skött i år. Testade att köra av för första gången också, inte omöjligt att Figgz var i närheten då? Lånar en bild av dej! http://figgz.mine.nu/traffar/2dagars MVH Robert |
||||
Då slapp jag att starta en tråd om detta också
Jo det blev lite kört även för min del (med betoning på lite då kanske), bilen uppförde sig inte riktigt som jag ville i fukten så jag väntade in bättre väder vilket dröjde Måste fixa något elakare hjulvinklar så det kasar något mindre, men jag börjar få lite bättre koll på hur däcken funkar med vilka tryck som passar fint och så vilket är positivt. Nu är dom ju även regntestade på banan med gott resultat. Men jag var lite förundrad över att det tog såpass lång tid när det gäller utsläppet och den biten, banan stod ju tom alldeles för långa stunder ibland i mitt tycke. Sen var ju inte heller flaggningen av gul & röd flagg i min smak, tyckte att det viftades mycket trots att det ibland inte ens stod bilar att se upp för bakom den flaggposten Men kul var det trots allt och bilen uppförde sig betydligt bättre än sist, men fortfarande... _________________ Peter Karlsson |
||||
Generellt så tycker jag träffen sköttes rätt bra
Dock så var det lite mycket dötid mellan passen. Dessutom hade vissa bilar varit på banan 3gånger innan de längst bak i kön kört nån gång på lördagen.. Många bilar gick fort, de flesta av dem åkte fortast på rakan med lite lägre tempo i kurvorna. Själv försökte jag mest hitta spåret och lära mig känna banan så de snabba tiderna lyste nog med sin frånvaro Synd att strippkörningen inte blev av på söndag förmiddag Tuffast på banan enligt mig: Ragnars bil och den grå 99:an med 9^3 framdel Nån mer än jag som har tröttnat på att höra ordet Fulda för all framtid? _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||
Tycker det var en riktigt kul helg uppe på Kullen.
Hade lite problem med ABS:en på lördagen men efter någon timmes mätande på givare och kontroll av kontaktena så hoppade den igång. Körningen gick riktigt bra, dom nya topplagringarna gör vekligen nytta. Motorn funkade även den riktigt bra, är ett jäkla gött ös i den nu. Fick på slutet av söndagen ordentlig flyt på min körning, känslan att gå med ett kontrollerat fyrhjulssläpp i 160-170 efter bron för att sen rusa vidare mot kvarnen är helt otrolig. Finns nog inget skönare man kan göra i en bil Tiderna blev ganska bra dom också men det kanske man inte ska tala högt om 152varv hans det med totalt, det får man väl ändå säga är ganska bra Kan väl hålla med om att flaggvaktsbytena gick lite segt men det är ju inte mycket man kan göra något åt. Flaggningen var precis som föregående talare sa lite rörig, mycket "onödiga" gulflagg, men det är väl bättre med en flaggning för mycket än en för lite Fulda, vad är det? Har jag aldrig hört talas om _________________ Carl Arwidsson Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering |
||||
Tillbaks hemma efter en hel-helg på kullen!
Tog ledigt i fredags eftermiddag för att plocka ihop det sista med bilen och provköra några mil (motorn har varit ur pga lite strul). Kändes rätt ok, så jag styrde kostan västerut redan på fredagkvällen. Då bilen är en ypperlig all-roundbil så passar den nämligen fint att i... fällt baksäte gör att jag kan sträcka ut mina 183cm utan problem . Lördag morgon var lite strulig med dålig hanteringen av (den iof väldigt populära) slalomkörningen, så det blev bara en vända för oss var. Jag "valde" att använda min till att lägga ett par schysst ställ, riva halva banan och hålla stumt därifrån för att inte få av arrangörerna.. Bankörningen gick bättre, även om jag pga lite elstrul fick hålla mig till grundladd hela dagen. Effektförlusten var dock inte lika irriterande som mina drivaxlar som pga sin längd ställde till problem vid större styrutslag... Får ta och fixa det där... Lördagkvällen avslutades med grillparty och trubadur inne på banområdet... rättså trivsamt break faktiskt, även om jag mest höll mig till skitsnack och svagare drycker. Efter ytterligare en natt med sömn som en bedövad spädgris så vaknade jag upp till ljudet av vatten mot bilplåt. Söndagen var blöööt... Men trots blöt bana tycker jag det var förbaskat kul att piska runt och det blev många varv idag. Farten tas ju ner i regnet, men bilens balans kändes oförändrad. RE540-sulorna fungerade utmärkt! Dagen avslutades med ett mindre haveri... generatorns spännarm lossnade helt. Dumt. Löstes dock ingenjörsmässigt högkvalitativt och höll hela vägen hem: http://figgz.mine.nu/traffar/2dagars http://figgz.mine.nu/traffar/2dagars http://figgz.mine.nu/traffar/2dagars (Tack Figgz för bilderna ) Överlag en förbaskat kul helg där man träffade mycket trevligt folk! Patrik> Kul du gillade bilen Inte snabbast, men desto gubbigare? Edit: Ja, Fuldas malande sög... men de ska ha creds för utlåning av spett när jag behövde laga bilen! _________________ Ragnar Burenius |
||||
Fler bilder från MrTurbo. http://www.saab4fun.com/samtraff2004
|
||||
Lite ironiskt så var det ju när jag släppte av för att låta dig köra om som du tog en tur ut i sandfållan... När dina lampor lös rakt på mig från sidan blev man nästan lite skraj...
152? Inte illa! Jag nöjde mig med dryga 100 varv som sagt... men den lilla lupon går bra faktiskt! _________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
Var ju som sagt oxå där... knepig bana den där kinnekulle...
3kurvor innan målrakan var extra svår i högre fart... JA JAG körde av lite lätt. Körde inte så mycket på lördagen p.g.a. köer och regn har aldrig kört så mycket "familje" körning Tack för inbjudan iaf. _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
Tur att man inte har någon busbil kvar...
...jag hade väll slutat utanför (igen)!? |
||||
Har nu lagt upp mina bilder från 2 Dagar på Kinnekulle.
Ligger som vanligt på www.hastig.se Har inte kommit överens med min Kamera än heller så vissa bilder är lite konstiga. _________________ // Jani Hast |
||||
Var den någon som höll koll på sina tider, är själv lite nyfiken på vad folk fick, hade bara tjejjen som stod bredvid och klockade mig till 1:15:09...
Första gången på banan för mig och bilen... Hoppas väl kunna kapa 5-8 sekunder till nästa gång, o kanske, kanske mer om jag hinner chippa till dess. _________________ Ingemar Josefsson |
||||
Konerna fanns bara på banan när vi körde RS på förmiddagen... _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
Det ser ut som konbanan som genomfördes på lördag morgon/förmiddag. Edit: ops! jag är för långsam... _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Ahaa Tyckte annars att det var ett konstigt spår... _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||
Eftersnack 2004-07-03/04 Tvådagars på Kinnekulle | 1, 2, 3 >> 16 besök senaste veckan (11251 totalt) |