Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
KÖPES
KÖPES: BMW: smala 15", diffbroms 168, bromsbelägg 318is
572 besök totalt
Niklas Rosell
Vingåker
Här sen Maj 2006

Trådstartare
KÖPES: BMW: smala 15", diffbroms 168, bromsbelägg 318i

Jag letar efter billiga fälgar till isdäcken, och smala 5x120 15"-fälgar hade suttit fint, det hade troligen varit allra bäst med reservhjulsfälgar. Det kan gå bra med normalbreda med då jag även har slangar till däcken.

Söker även lamelldiff till e36 med lilla huset (168), nu har jag inte stenkoll på vilka utväxlingar som finns, men runt 3,73-4,1 någonstans.

Och bromsbelägg, PFC08 eller liknande till e36 318is.

Jönköping
Här sen Apr 2003

Vad ska det vara för bultmönster på fälgarna? Jag har fyra stycken 5x120 15", tror de är 7" breda.

Niklas Rosell
Vingåker
Här sen Maj 2006

Trådstartare
Re:

Anders Karlsson skrev:
Vad ska det vara för bultmönster på fälgarna? Jag har fyra stycken 5x120 15", tror de är 7" breda.

Det stämmer fint, jag kompletterade i texten. 7" är lite väl åt det breda hållet, men har de ET 20-40 och bra pris kan det vara intressant. thumbs up

Jönköping
Här sen Apr 2003

Minns inte vad det är för ET men det borde vara närmare 20 än 40, tror de kallas kapsylfälgar.
Jag kan kolla ET i helgen.

Jag vet inte vad de kan vara värda, 100 kr/st kanske? Frakten lär väl kosta lika mycket som alla fyra fälgarna, om du inte har vägarna förbi Jönköping?

Det sitter snustorra sommardäck på nu, jag kan köra slut på dem åt dig om du vill...

Niklas Rosell
Vingåker
Här sen Maj 2006

Trådstartare
Re:

Anders Karlsson skrev:
Minns inte vad det är för ET men det borde vara närmare 20 än 40, tror de kallas kapsylfälgar.

Jag vet inte vad de kan vara värda, 100 kr/st kanske? Frakten lär väl kosta lika mycket som alla fyra fälgarna, om du inte har vägarna förbi Jönköping?

Det sitter snustorra sommardäck på nu, jag kan köra slut på dem åt dig om du vill...

Låter som gamla e34-fälgar (med ET20?)
Det kan vara intressant, och jag har troligen vägarna förbi innan jul. thumbs up

Anderstorp
Här sen Jun 2010

Om inte fälgarna i Jönköping funkar så finns det en uppsättning 6x15" i Anderstorp, lite osäker på ET. Kollar detta i eftermiddag och återkommer.

HF Racing
friden.hs@telia.com
Citera
Anders Karlsson
Jönköping
Här sen Apr 2003

Re:

Niklas Rosell skrev:
Anders Karlsson skrev:

Låter som gamla e34-fälgar (med ET20?)
Det kan vara intressant, och jag har troligen vägarna förbi innan jul. thumbs up

Såna är det, det är bara att hojta till om du vill ha dem thumbs up

Niklas Rosell
Vingåker
Här sen Maj 2006

Trådstartare
Re:

Chic_2009 skrev:
Om inte fälgarna i Jönköping funkar så finns det en uppsättning 6x15" i Anderstorp, lite osäker på ET. Kollar detta i eftermiddag och återkommer.

Jag verkar ha fått fatt på både breda och smala 15"-fälgar och extra kompletta hjul med isdäck nu, men de är inte hemma ännu.

KÖPES: BMW: smala 15", diffbroms 168, bromsbelägg 318is
572 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande