Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Saab Sonett mk3- Trackday edition- Laver fælge
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6
28 besök senaste veckan (21946 totalt)
Gustav_H78
Lerum
Här sen Feb 2009
Inlägg: 1674



Sonetts groteska överhäng fram är inte vackert. Flytta hjulhusen framåt och få det utseende den borde haft från början! thumbs up

_________________
Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil
Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld*
BMW E30 328 långlopps bil *Såld*
VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
Citera
fordcapri
södre skåne
Här sen Jan 2016
Inlägg: 1151



Det ser inre als dumt ut, kör på det thumbs up

_________________
henrik nielsen
Citera
Axly
Gbg
Här sen Dec 2011
Inlägg: 969



Jag tycker faktiskt att den blev mycket snyggare med hjulen längre fram. När jag först öppnade bilden tänkte jag att det här nog skulle bli konstigt, men... nej, det blev ju riktigt bra!

_________________
Fixar med: Porsche 928 "927'an"
Bygger sakta: JVD Shrike 62
/Johan Jaurelius
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8040



Axly skrev:
Jag tycker faktiskt att den blev mycket snyggare med hjulen längre fram. När jag först öppnade bilden tänkte jag att det här nog skulle bli konstigt, men... nej, det blev ju riktigt bra!


Jag håller med ! thumbs up
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4104



Mycket bättre med hjulen flyttade thumbs up

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1675



thumbs up

Bara bättre med hjulet framflyttat!

_________________
Christian Jansson

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
patrikh
Karlskoga
Här sen Jan 2006
Inlägg: 280



Väldigt kul projekt! Tycker sonett är balla så man har ju dagdrömt om något liknande både en och två gånger!

Kanske står någonstans, men varför blev det inte v6?

_________________
Patrik Hedlund

https://www.instagram.com/anglia_100e/
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12863



Janne J skrev:
Mycket bättre med hjulen flyttade thumbs up


Instämmer till 100. Blev en helt annan bil! Gör den där modden thumbs up thumbs up
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 874


Trådstartare
Ja alle de store findes jo både i SWB og LWB så nu kommer der endelig en SONETT MK.3
LWB Syntes profilen ser bekendt ud, prov at lukke ojnene halvt så ligner den næsten.. PS. Det var der Ducktail spoileren kom fra..




De sæder jeg skal bruge er i restordre så jeg skulle finde nogle smalle sæder så jeg kan komme videre med at monteret rat og rataksel, har kigget en del men de er alle for brede, så nu har jeg kobt et ekstra bag sæde fra en Peugeot 307 og det passede "perfekt" i bredde, nu skal det lige modificeres lidt i bunden så kan jeg komme videre, det kostede kun 200kr så det er fint thumbs up



Nu bliver jeg snart nodt til at sætte tempoet ned da rally sæsongen starter d.18 marts og jeg satser på at kore en del, så bliver nodt til at have min fokus på det. Men hvis den ikke går så meget i stykker så kan jeg måske lave småting på Sonetten i lobet af sommeren også. God dag

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 874


Trådstartare
Jeg får stadig lavet småopgaver på projektet, skiftede mine for fjedre til nogle hårdere 300 lbs/inch, de gamle kun var ca. 200. Har læst mig frem til at det burde være ok men min bliver jo lidt tungere end "standard" med både turbo og intercooler og så karosseriet men det er fint for nu så kan jeg jo altid opgradere når jeg er helt færdig thumbs up

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 874


Trådstartare
patrikh skrev:
Väldigt kul projekt! Tycker sonett är balla så man har ju dagdrömt om något liknande både en och två gånger!

Kanske står någonstans, men varför blev det inte v6?


Jeg syntes den v6 var for tung (ca 200 kg) og kompliceret, så var det nemmere og billigere at bruge en SAAB 4 cyl. motor (ca 150 kg) og tror at ca. 300hk til ca 700 kg er fint. Og så passer en SAAB motor jo perfekt i en gammel SAAB thumbs up

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 874


Trådstartare
Mens jeg venter på nye stoddæmpere til min rallybil så er jeg gået igang med fælg kanterne, de er blevet sandblæst for mange år siden så de er noget ujævne i overfladen, forst slibe indtil de ser glatte ud og så med fint sandpapir og så til sidst polere, tog ca 2,5 time for den forste kant men den blev sådan ca 95% god



Men man kan da se forskellen




God dag

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 874


Trådstartare
Så var der 2 thumbs up Det tager 2-3 timer med alt slibende værktoj jeg har, jeg skal slibe en del for at få dem så glatte at de kan poleres igen, så et godt råd er ikke at sandblæse noget der skal poleres De bliver ikke som nye men når man tænker på det er 35 år gamle rally fælge så er det faktisk ok, de kommer til at ligne gamle renoverede fælge lige præcis hvad det er.


_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
beepbeep
Uppsala
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3447



sirhiss skrev:
Har lige lidt SAAB motor sporgsmål, tror min motor er en 2,0/ b205 og den er fra 2002. Der er sådan en mærkelig "si" nede i indsugningen skal den væk eller gor den noget godt?

Jeg vil også gerne vide hvor store dysser den motor har, jeg vil have ca 280/300hk kan de det, evt. med lidt hojere benz. tryk?


God weekend


Om du jagar effekt bör du skaffa en B234 eller B204. B205 är inget annat än ekonomimodell av B204 med svagare kolvar/stakar och tunnare ventilskaft.

Det ska gå att flytta över B204 kolvar/stakar in i B205 men det kanske är enklast att ta en hel motor. Insuget är annorlunda men både B2x4 och B2x5 passar på toppen, du kan välja den som passar bäst.

Det är tveksamt att originalspridare pallar 280hk ens på bensin, men det är lätt att byta.

_________________
G o r a n A m c o f f
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 874


Trådstartare
Tak for info. Jeg kan læse hos Maptun at de laver ca. 315 hk på en B205 uden at skifte "pistons and rods" og det er fint til mig, tænker at 280-300 hk er ok til en bil der kommer til at veje ca 700 kg. Og så kan jeg jo altid opgradere med nye stempler fra en B204 eller rigtige "Forged Pistons" hvis den er for langsom thumbs up

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 874


Trådstartare
Skulle opgradere da de 300 lbs fjedre var for blode men havde svært ved at skifte dem da mine alm. fjeder klemmer til bil var for store. Men der findes MC fjederklemmer thumbs up Så med dem så gik det fint, nu får den 400 lbs. forfjedre, så håber jeg det er fint


_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 874


Trådstartare
Jeg har ledt efter sæder til den længe, havde kobt nogle hos Lusso motors men de var så smalle at jeg ikke kunne sidde i dem, de er solgt igen. Så fandt jeg nogle "billige" hos FK Automotive i Tyskland men de var i restordre og de kunne ikke sige noget om leveringstid. Så bestilte jeg et sæt glasfibersæder str. XL hos KAD fibreglass i England for 2 uger siden. Nu kigger jeg på Marketplace i dag og så er der et sæt brugte FK Automotive sæder til salg for 400kr nu har jeg også kobt dem så må jeg se hvad jeg bruger når de er kommet hjem.
Glasfiber fra England




De billige fra FK Automotive


_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
oneyet
Huskvarna
Här sen Nov 2004
Inlägg: 1049



Det går att hitta allt möjligt på Market Place.

_________________
Fredrik Liljenberg

Fd: Opel Speedster 2.2 SC, numera Volvo V90....
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Saab Sonett mk3- Trackday edition- Laver fælge
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6
28 besök senaste veckan (21946 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande