Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
1093 besök totalt |
Re: Inga bilder visas
Har den en brandvägg som censurerar bort "HTTP REFERER"-delen? (Alltså, vilken hemsida som din webbläsare kommer från tidigare) Jag har för mig att Magnus T skyddar bilderna som ligger på rejsa-servern så det inte går att göra direktlänkar till dom från andra webb-sidor? Mvh Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
Re: Inga bilder visas
Jao det har den kanske. Ligger en router här. Kan det vara en brandvägg i den? _________________ Daniel Steiner |
||||
Hmm... Funkar avatar-bilderna? Eller t.ex. bilden på min 924a i tredje inlägget i https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
/Magnus K _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
Jepp _________________ Daniel Steiner |
||||
![]() Du propagerar alltid för Ctrl+F5. Vad är det för skillnad på Ctrl+F5 och bara F5?? ![]() |
||||
Enligt IE-hjälpen: "F5 = Refresh the current Web page." "Ctrl + F5 = Refresh the current Web page, even if the time stamp for the Web version and your locally stored version are the same." Man tvingar alltså hela sidan (inkl. bilder och rubbet) att refreshas med Ctrl + F5. Klickar man bara F5 kan browsern ha fått för sig att viss info, tex en bild, redan är uppdaterad och bryr sig därmed inte om att hämta den från servern. _________________ André Voss Banvagn: 205 GTi 1.9 -90 Barnvagn: Avensis 2.4 kombi -06 |
||||
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
1093 besök totalt |