Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Andra projekttrådar
BMW 3.0CS E9 Renovering
<<   1, 2, 3 ... , 30, 31, 32   >>
16 besök idag (126990 totalt)
Michael Th
kallinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 2182



super !!!
är det "lyftpuckar" man ser..

typ svart "nylon" bra tanke...

_________________
Michael Thulesius
Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1503

Namndispens
Namndispens

Man blir bländad! Sitter ljuddämparen så pass nära bränsletanken i original också?

_________________
Johan B
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12863



Stort grattis!

Helt galet fin den är thumbs up thumbs up thumbs up
Citera
Klingan75
Frillesåstrakten
Här sen Mar 2009
Inlägg: 1131



Har inget att tillföra men du förtjänar rejält med hurrarop för det resultatet. Att utgångsobjektet var så risigt gör det bara mer imponerande!

_________________
A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g

AC Cobra 427 S/C Replica
Mazda MX-5 NBFL

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529
Citera
Ronna
Portugal
Här sen Jul 2006
Inlägg: 350



Makalöst snyggt jobb, önskar att jag hade haft en liten del av den kunskapen.

_________________
Roger Forsberg
Instagram: roger_on_wheels
Twitter: @roger_on_wheels

Portugal, Ourique
Citera
claes t
Söråker
Här sen Maj 2006
Inlägg: 829



Jag är lika imponerad som alla andra, otroligt jobb, som sagt!
Efter att ha tittat en stund på dina sista bilder så hoppade jag tillbaka till första inlägget och sedan har jag gått igenom alla bilder i hela tråden, det känns en aning omvälvande.....
Nu förstår vi alla att du kommer att vila i helgen, MEN frågan som alla vill ha svar på: Vad blir nästa projektbil??
Imponerade hälsningar / Claes

_________________
Claes Tykosson
Porsche 944 trackdayracer
Porsche RSK replica
Subaru Impreza STI Type-R
VW Transporter 1966
BMW 318i cabriolet
mm.
Citera
Daniel-635
Västra Småland, nästan i Halland
Här sen Aug 2007
Inlägg: 463



Helt fantastiskt, ett simpelt grattis räcker liksom inte.

Att dra iland en sådan här renovering är mycket imponerande.
Dessutom med mycket smakfulla avsteg från original.

Hatten av !

_________________
Daniel Karlsson
--------------------------------------------------
Med BMW 635 Csi Bi-Turbo
Citera
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6877

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator



Det slog mig just: Klädseln på stolarna är exakt densamma som på den Porsche 911 GT3 Touring som Teknikens Värld (jag, alltså) körde i förra årets Banankalaset. Då berömde vi den som hade specat bilen, så nu måste jag berömma dig för hur du har specat bilen också.

_________________
Daniel Östlund
kraniel-at-gmail-punkt-com
www.sunksinglar.se
Citera
Ellac
Furulund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
Michael Th skrev:
super !!!
är det "lyftpuckar" man ser..

typ svart "nylon" bra tanke...


Yes, ville ha lyftpunkter som inte skadar undersidan så jag svarvade ett par delrinpuckar.

Calle

_________________
Calle Olsson
Citera
Ellac
Furulund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
blixten skrev:
Man blir bländad! Sitter ljuddämparen så pass nära bränsletanken i original också?


Jag tror att jag råkat bygga systemet onödigt långt så de är troligen lite extra tight på min bil.. Framtida justering.

Calle

_________________
Calle Olsson
Citera
Ellac
Furulund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
Ronna skrev:
Makalöst snyggt jobb, önskar att jag hade haft en liten del av den kunskapen.


Tack, många som verkar tro att det krävs en massa kunskap, det kanske det gör men är man intresserad så är det mesta bara en googling bort eller ännu hellre bara lite bondförnuft. Jag har ingen utbildning eller skruvar professionellt till vardags, läste samhällskunskap i plugget utan större framgång 🤓. Sen är det väl bra om man är lite envis, är man dessutom lite halvkorkad och väljer att inte förstå hur många timmar det krävs för att renovera en bil så är det klart en fördel. Allt måste delas in i småbitar, varje plåtbit som svetsas in är ett moment och då ska man vara nöjd med det, man måste såklart kunna visualisera slutresultatet men skulle man börja fundera över "hur långt det är kvar" varenda dag så blir man snabbt trött. Så det skall man strunta i..

Calle

_________________
Calle Olsson
Citera
Ellac
Furulund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
claes t skrev:
Jag är lika imponerad som alla andra, otroligt jobb, som sagt!
Efter att ha tittat en stund på dina sista bilder så hoppade jag tillbaka till första inlägget och sedan har jag gått igenom alla bilder i hela tråden, det känns en aning omvälvande.....
Nu förstår vi alla att du kommer att vila i helgen, MEN frågan som alla vill ha svar på: Vad blir nästa projektbil??
Imponerade hälsningar / Claes


Tack!

Jag har ju min Ferrari 330 som det skall bli bil av, ska jag vara helt ärlig så hade jag gärna börjat med det i vinter men jag har helt enkelt inte råd, BMWn har kostat en del pengar och inkomsterna har inte riktigt hängt med.

Sen är jag dessutom sugen på att bygga trackdaybil av min Motus och komma ut på banorna igen, det skulle jag kunna göra relativt "billigt" så vi får se vad som händer.

Calle

_________________
Calle Olsson
Citera
Ellac
Furulund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
Kraniel skrev:


Det slog mig just: Klädseln på stolarna är exakt densamma som på den Porsche 911 GT3 Touring som Teknikens Värld (jag, alltså) körde i förra årets Banankalaset. Då berömde vi den som hade specat bilen, så nu måste jag berömma dig för hur du har specat bilen också.


Tack, jag är väldigt förtjust i tartan! Även Motusen har inredning mer liknade textil.

Till Ferrarin är jag dock helt inställd på Manchester och skinn!


_________________
Calle Olsson
Citera
Fjonkalicious
Skåne
Här sen Sep 2012
Inlägg: 27



Magisk renovering! Tillbringat en stund att läsa tråden ytterligare en gång från början. Det går inte att greppa vilket jobb du har lagt ner. Hatten av ggr 10! Skall bli kul att följa kommande bygge. Hoppas att du tar med den till Borgeby någon gång så att man får inspektera på nära håll.

_________________
Filip Svensson
Citera
Ellac
Furulund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
Fjonkalicious skrev:
Magisk renovering! Tillbringat en stund att läsa tråden ytterligare en gång från början. Det går inte att greppa vilket jobb du har lagt ner. Hatten av ggr 10! Skall bli kul att följa kommande bygge. Hoppas att du tar med den till Borgeby någon gång så att man får inspektera på nära håll.


Tack! Det blir säkert nån tur till Borgeby vid tillfälle.

Hoppas vädret blir bättre än vad prognosen säger bara..

_________________
Calle Olsson
Citera
Ellac
Furulund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
Fått monterat främre stötfångare som är ett litet "hotrod" bygge där jag avkromat den från början 3 delade stötfångaren, svetsat ihop dem och monterat den lite tightare mot karossen. Tennat skarvarna och målat den halvblank, lacken blev jag sisådär nöjd med men får duga tillsvidare.

Bytt växellådsolja till Red line shockproof och fått bort lite rassel, verkar som Getrag 260 är känd för att föra lite oväsen. Blev bättre !

För övrigt kört lite grann, är härligt att glida fram på småvägarna med rutorna nere, går tyst och fint, känns tight och följsam i chassiet. Har glömt montera främre krängningshämmaren så det står också på agendan.






_________________
Calle Olsson
Citera
Daniel-635
Västra Småland, nästan i Halland
Här sen Aug 2007
Inlägg: 463



Bra idé på stötfångaren, snyggare än dom som kör utan, och snyggare än original.

Kommer inte ihåg hur du gjort med kopplingen, jag har Sachs motorsport lamellen på min 635a.
Och eftersom fjädrarna i centrumet är extremt hårda, rasslar det ordentligt i varvtalet 1600-1700.
Men i stort sett inget på övriga varvtal.

Med original lamellen gick det tyst.

_________________
Daniel Karlsson
--------------------------------------------------
Med BMW 635 Csi Bi-Turbo
Citera
Anders Litto
Nära Gotland Ring
Här sen Aug 2010
Inlägg: 316



Riktigt snyggt!

_________________
Anders Littorin,

Volvo C70 banprojekt
Honda Civic 1982 historisk rallybil
En Civic 1982 till
Chrysler Crossfire
Citera
Fixxe
Halmstad
Här sen Okt 2004
Inlägg: 1272



Så fantastiskt tidlöst snygg design!
Och hur den ser ut nu, perfekt kombo av färg, fälg/däck.

Jobbet du gjort, nogrannheten på detaljer mm
Makalöst fin blev den!

_________________
Fredrik Heijel
www.hondaklubben.com
Civic -00 BilsportSS 1.24.12
Civic FK8 Type R -19
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Citera
Ellac
Furulund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
Snygg trio på lokala Tisdagsträffen i Borgeby idag:







_________________
Calle Olsson
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8040



Jag hoppas verkligen att du har med några bilder på hur den såg ut när du började och lägger inplastade i rutan när du är på bilträffar annars kan man ju tro att det är en fin orginalbil med bytt motor.
Citera
Andra projekttrådar
BMW 3.0CS E9 Renovering
<<   1, 2, 3 ... , 30, 31, 32   >>
16 besök idag (126990 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande