Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Saab 900 T16 Aero -87
<<   1, 2, 3 ... 9, 10, 11
79 besök senaste veckan (45524 totalt)
Kolja
08
Här sen Apr 2005
Inlägg: 6255



Blir jättefint.
Kul med en seriös 900OG-renovering.

Glädjer en gammal Saab:are.

_________________
Tony Jonsson

¤-------------------------------¤
Gracefully understated
Citera
MagnusN
Oxelösund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 722


Trådstartare
Dåligt med uppdateringar här, men betyder inte att projektet står stilla.
Slänger upp lite bilder på vad som hänt sedan bilen var på lackering.






_________________
Magnus Nyholm
#30 TRK Racing, MSLS
S7R Super Seven
Citera
MagnusN
Oxelösund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 722


Trådstartare
Tyvärr så hände det en olycka förra veckan när jag skulle hissa upp vänster sida på bilen med domkraft. Höger dörr var inte stängd och slog upp mot en ställning som stod intill.
Det blir omlackering av dörren när bilen är färdig. Är huvudet dumt får man öppna plånboken



_________________
Magnus Nyholm
#30 TRK Racing, MSLS
S7R Super Seven
Citera
MagnusN
Oxelösund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 722


Trådstartare
Glest mellan uppdateringarna här.
Har det hänt något sen senast då? Jo det har det faktiskt.

I måndags bokades det tid för besiktning och nu är bilen godkänd igen. 😊
Motorn startade upp på första försöket men går lite fett pga att programmer är till en 2,3t motor. Men vecka 26 ska den mappas in hos Robert Uhr i dalarna.

Sen är det lite som inte fungerar eller saknas fortfarande, innertaket t.ex
Har lagt handpenning på ett, men det står 65 mil bort i Örnsköldsvik. Letar fortfarande efter något vettigt sätt att få hem det på.
Övriga saker är kärvande taklucka, klaff som inte öppnar för full ventilation, omjustering av dörrar som hängt till sig lite sedan första justeringen och lite andra småsaker som man får ta eftersom. En radio skulle kanske vara trevligt att få i också.

Lite bilder:









_________________
Magnus Nyholm
#30 TRK Racing, MSLS
S7R Super Seven
Citera
Kjell 944
Malmö
Här sen Jan 2006
Inlägg: 1369



Så jäkla fin den blev thumbs up
Luftspjället kan vara en vakumslang som inte är kopplad eller en söndrig vakumklocka.
Kan även vara felkopplade kablar på vent väljarens baksida.
Inte helt enkelt att komma åt. Har du tur räcker det med att ta ut själva instrument panel delen (4 eller 5st långa skruvar från undersida panel). Inte hela skalet.
Bror på vilken vent det är som inte finkar. Kan vara svårt att kontrollera de yttre utan att plocka av hela skalet.
Tips på åtgärder sedan jag jobbade med detta -90, fritt från minnet...

_________________
Niklas Kjellsson

Porsche 964 C4 Såld
BMW 1602 Trackday
Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld
Porsche 997 4S
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8040



Kanonsnyggt, precis så som en 900 ska se ut!
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4103



På den tiden när jag körde Saab 900 GL så var det där drömSaaben, snyggt jobbat thumbs up

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Jocke_D
Örebro
Här sen Sep 2014
Inlägg: 173



Helt fantastiskt !!!

_________________
Joakim Danielsson
Opel Speedster - med hemmabyggd kompressor
Citera
Konrad
Långnäs (Pite dragway)
Här sen Jul 2005
Inlägg: 59



Snyggt!

_________________
Konrad Söderholm.
Citera
MagnusN
Oxelösund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 722


Trådstartare
Kjell 944 skrev:

Tack för tipsen. Har faktiskt inte haft tid att felsöka något ännu, men tar lite eftersom under sommaren.
Det är de stora spjällen i panelen som det inte kommer någon luft ut, dvs stora pilen på reglaget.

_________________
Magnus Nyholm
#30 TRK Racing, MSLS
S7R Super Seven
Citera
MagnusN
Oxelösund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 722


Trådstartare
Och tack för alla kommentarer. Känns kul efter allt jobb man lagt ner.

Bjuder på en till bild från lyften hos bilprovningen


_________________
Magnus Nyholm
#30 TRK Racing, MSLS
S7R Super Seven
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2153



Wow.. skitsnygg, en drömbil!

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
jonka
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1432



Sjukt snyggt! Bra jobbat!

_________________
Jonathan Nilsson
SAAB 90 T16
Alfa Romeo 2000 GTV 1973
Citera
GTIDave
Kungsbacka
Här sen Jul 2007
Inlägg: 808



Så grymt fin! Ett riktigt kanonjobb du gjort. thumbs up

_________________
David Jovén
BMW M3 3,2 -96
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2071



Ett nöje att få ta del av resan, så snyggt jobbat!! Det kommer väl mer?

_________________
David Glantz
Jaguar, Mini och några till.
Banbil (såld): BMW 318ti Compact -95
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1890



Snyggt! thumbs up
Väcker minnen, brorsan hade en Aero -87 när jag körde 323i back in the days.

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Jocke_D
Örebro
Här sen Sep 2014
Inlägg: 173



MagnusN skrev:
Och tack för alla kommentarer. Känns kul efter allt jobb man lagt ner.

Bjuder på en till bild från lyften hos bilprovningen



Men jösses !!

_________________
Joakim Danielsson
Opel Speedster - med hemmabyggd kompressor
Citera
flaset
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 33



Vackert!

Guldstjärna trots mörktonade sidorutor fram?

_________________
Andreas Jensen

93 Aero SS -03, 93 Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Saab 900 T16 Aero -87
<<   1, 2, 3 ... 9, 10, 11
79 besök senaste veckan (45524 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande