Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Michelin däck vid regn??
1399 besök totalt
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Michelin däck vid regn??

Finns det nåt bra Michelin alternativ för banåka i regn eller är det skurna Michelin Pilot Sport Cup som gäller?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Hade för mig att de var riktigt dåliga i väta?

Torslanda
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Hade för mig att de var riktigt dåliga i väta?

Jag tycker att det blir halt men jag tror att det beror på det obefintliga mönsterdjupet, oförmögna att svälja vatten. Dom blir nog bättre om man snittar upp dom lite.

http://www.pcsracing.nu/upload/fil_20030403145757.pdf

Då blir dom såklart helt obrukbara på torr asfalt och det känns onödigt dyrt då det kanske finns nåt billigare däck som funkar fint i vattenpölar.

Löddeköpinge
Här sen Dec 2002

När vi åkte långlopp i ERF så var både Toyo Proxes T1S+ och Goodyear Eagle F1 poppis i ösregn.
Var det inte alltför blött så funkade dock R-däcken bäst!

Horda
Här sen Nov 2002

om det är mycket vatten på banan så klarar cup däcken att tränga undan vattnet hyffsat utan att man skär upp dom. Problemat är att det är helt fel gummiblandning för regn så det blir aldrig nåt riktigt bra fäste. Är det fuktigt och börjar torka upp så funkar dom bra igen.

Laholm
Här sen Nov 2002

I PCSR får man bara köra på Michelindäck, så Fredriks fråga gäller alltså endast just Michelindäck!

Killarna från Michelin som tävlar i klass 3 har en uppsättning dubbfria vinterdäck med sig.... jag vet dock inte om dom verkligen provat dom. Vad tror ni om det i ösregn? Vinterdäck med minsta möjliga profinhöjd och kanske även "nedsvarvat" (heter ju ngt speciellt som jag inte kommer igåg) mönster till lagom mycket kvar?

Fixhult
Här sen Apr 2004

Pär Hylander skrev:
Vinterdäck med minsta möjliga profinhöjd och kanske även "nedsvarvat" (heter ju ngt speciellt som jag inte kommer igåg) mönster till lagom mycket kvar?
"Shaved" är väl den Am. termen så hyvlade däck blir väl hyffsad svenska. Vilken term de som utför jobbet använder har jag ingen aning om.
Hur många däckfirmor har en däckhyvel förresten, har aldrig sett nån. Men finns det mösterskärare för depåbruk så finns det väl däckhyvel oxå. Jag kan tänka mig vissa balansproblem om det inte görs rätt.

Däck för banåka
Michelin däck vid regn??
1399 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande