Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Bilder o videos Varför dagens hot hatches är snabbare på bana än gårdagens superbilar | 1 besök senaste veckan (918 totalt) |
Glöm att en Zonda blir ifrånåkt av en hothatch med samma däck. AAAAAAAAAAAAAAALLLLLLDRIG 😁😁😁😁😁😁
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
En "Hot Hatch" nu är ju betydligt större än när begreppet skapades.
Mer chassie, mer motor och allmänt högre prestanda. De är mer medelstora nästan mellankassbilar nu.
GÅRDAGENS eller dåtidens sportbilar! _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Zonda började TILLVERKAS 1999 Det är ju jävvvligt mycket som sitter i däcken, även om jag måste erkänna att en snabb hothatch är sjukt svårslagen som allroundbil. En annan jävligt snabb bil är ju e36, det har ju åkts 7.11 BTG, modifierad och lättad, men ändå, imponerande! _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Sen får man väl skilja på "sportbil" och "supersportbil" Zondan är väl mer åt superhållet oavsett årsmodell.
1999 var väl en sport bil Porsche 996 och Ferrari 360. _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
Bilder o videos Varför dagens hot hatches är snabbare på bana än gårdagens superbilar | 1 besök senaste veckan (918 totalt) |