Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Lancia Delta Integrale EVO 9:12:58 (Rallysträckning..)
2 besök senaste veckan (436 totalt)
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2399


Trådstartare
Sportauto har börja köra gamla bilar, coolt & intressant på flera plan.
Här en... Fiat Ritmo "Sport"..

Inklusive Steilstrecke.


_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3233



Kul idé, speciellt med bra däck, väldigt synd att dom inte körde hela banan. Tror många äldre bilar hade satt hyffsade tider med en sån duktig chaufför och bra moderna däck.

Men antingen är aerodynamiken sjukt dålig eller italienska hästar väldigt trötta , min bil med näst intill orginalmotor (180hästar nånting) hade typ 10-15km/h mer i dom snabba bitarna, då gissar jag att han hade bättre utgångsfart i kurvan innan.

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2399


Trådstartare
Tänkte på det jag med, han toppar ju lite över 200 som mest men jag tror det hänger på utväxling? Sen är den klart klossigare än en 924 förstås.. Speciellt om man ställt takvingen i "takräcke-läge"

Videon slutar med en körning på rullar där den verkar ha alla 210hk kvar.

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
TurboB
Nyköping
Här sen Aug 2006
Inlägg: 55



Min 8v har en tjänstevikt på 1410 och Evo2 är 140 kg tyngre, så det är en tung kluns. Förutom att Integralen är relativt lågt utväxlad så får man också betänka att på en asfalterad höghastighetsbana som Nürnburgring är 4-hjulsdriften enbart en nackdel på en så pass (med nutida mått mätt) motorsvag bil.
Sen håller han helt klart igen på 5an vilket man tydligt ser på bl.a. sista långa rakan förbi gatbilarnas utsläpp där hastigheten knappt når 200. Men det är förståeligt med en lånad bil.

Fantastiskt kul att få se gamla godingar i nutid. Bra initiativ!

_________________
Magnus Åberg
Fiat X1/9, Uno TURBO, Coupe 16VT, Coupe 20VT, Ritmo 105TC, Tipo 16V, Lancia Delta Integrale, Lancia Flavia Coupe 1.8, Alfa Romeo 155 Q4
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3233



Eldh skrev:
Tänkte på det jag med, han toppar ju lite över 200 som mest men jag tror det hänger på utväxling? Sen är den klart klossigare än en 924 förstås.. Speciellt om man ställt takvingen i "takräcke-läge"

Videon slutar med en körning på rullar där den verkar ha alla 210hk kvar.


Såg den bromsningen nu, 139hk på hjulen, det förklarar nog en del. Såvida inte växellådan är fylld med grus så är det nog rätt osannolikt att dom 210 hästarna finns där

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2399


Trådstartare
Ja alltså den räknar ut just 210 på veven efter utrullningen med "DIN70200 korrektur"... Ajja struntsamma riktigt kul klipp när folk inte är rädda för att pressa gamla bilar så som de är byggda för

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
Nürburgring
Lancia Delta Integrale EVO 9:12:58 (Rallysträckning..)
2 besök senaste veckan (436 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande