Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
2 besök senaste veckan (445 totalt) |
hej,
jag köpte en Yellow tag styrväxel för ett tag sedan och ska nu påbörja projektet att byta den befintliga original på min E46 M3 2002.. Den jag köpte har kapade inre leder, så de behöver jag byta. Vet någon om jag kan flytta de inre och även yttre som jag har monterad original idag, eller behöver jag köpa andra i annan längd ? mvh Tobias ![]() _________________ Hälsn. Tobias Blomberg Werme |
||
Tack för tipset. Såg ngn körde en alu variant, vettigt tro eller ska man köra oem? Bilen gå i princip bara bana _________________ Hälsn. Tobias Blomberg Werme |
||
Skulle nog säga att en OE gummihardy inte ger någon dålig styrkänsla.
Tycker aluminium är overkill - det sitter ju liksom ändå ett styrservo mellan ratten och hjulen som dämpar hjulens rattpåverkan... Däremot är det ju onödigt att behålla en utsliten hardy, bättre att byta till något fräscht. Vet att Strongflex har. _________________ Christian Jansson BMWCS #10364 SVKG #661 BMW 332is E30 ![]() |
||
Ja, Strongflex funkar bra. (Kanske har en gul på min bil?) Tror att man ska undvika aluminium...... //Lasse _________________ Lasse Karlsson BMW M3 2002 POLESTAR2 2023 |
||
_________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
2 besök senaste veckan (445 totalt) |