Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Foruminfo/frågor
Tappar de olästa inläggen
1, 2   >>
5585 besök totalt
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare

Jag antar att detta vait uppe förr för jag tycke mig minns att jag läst om det.

När jag kommer till forumdelen så är allt som det bör vara. Inläggen som är olästa är markerade med gul färg. Jag klickar mig fram till de inlägg s jag inte läst osv. Efter ett tag när jag klickar mig tillbaka till forumlistan så är samtliga inlägg "lästa" trots att jag inte läst alla.
Inlägg postade efter detta blir gula och problemet verkar bara komma en gång per inloggning.

Det blir jobbigt då jag får sitta och kolla tidpunkt för inläggen för att hitta de jag inte hunnit läsa.

Jag ha rensat mina cookies och loggat ut och in på nytt.

Kan jag göra något annat för att avhjälpa detta fel?

och det är natuligtvis som vanligt IExplorer som används.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Surfar du med flera olika fönster öppna samtidigt? Ibland kan cookiehanteringen (som hanterar de gule) tappa bort sig när man startar ett nytt fönster. Exakt under vilka förutsättningar det där händer har jag inte riktigt fått kläm på för oftast så kan man ha flera fösnter igång samtidigt i forumet. Men i något speciellt läge så skiter det sig med de gule. Jag tror att det handlar om att browsern får för sig att man börjar ett nytt besök i forumet fast man egentligen bara fortsätter ett pågående besök.

Malmköping
Här sen Nov 2002

Har samma problem...men bara på hemdatorn !?

NS BTG: 9.10.21

Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003

Moderator
Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Surfar du med flera olika fönster öppna samtidigt? Ibland kan cookiehanteringen (som hanterar de gule) tappa bort sig när man startar ett nytt fönster. Exakt under vilka förutsättningar det där händer har jag inte riktigt fått kläm på för oftast så kan man ha flera fösnter igång samtidigt i forumet. Men i något speciellt läge så skiter det sig med de gule. Jag tror att det handlar om att browsern får för sig att man börjar ett nytt besök i forumet fast man egentligen bara fortsätter ett pågående besök.

Just detta med flera fönster har jag märkt av och jag försöker verkligen undvika det i det längsta. Länkar inom forumet sparar jag i en txt-fil och kollar efter att alla olästa inlägg är lästa. Annars blir det precis som du beskriver.

Men detta är inte felkällan i detta fall, tyvärr.

Gotteborg
Här sen Okt 2003

jag har oxså en fråga som är inne på samma ämne...

när jag gått igenom alla ämnen och åter klickar på "olästa" så kommer det inlägg som skrivits under den tiden jag läst finnas längst upp...

klickar jag då på " i en tråd som jag gick igenom från början kommer jag till det meddelandet som jag läste första gången och inte till det senaste sedan jag var inne i tråden första gången....

om du förstår vad jag menar ?? jag kommer inte till det senaste inlägget sedan jag var inne senast, utan till samma inlägg som jag kom till första gången... igen....

jag vet inte om det är något som går att ändra, men rejsaforumet är det ända forum som lider av detta "fel"...

Vressel
Här sen Apr 2003

Jag tycker lite tvärt om, trådar som visas när man trycker "alla olästa" ligger ju som olästa i över en timme .. Stänger jag webläsaren (mozilla) så försvinner dom dock, men det är inte alltid man vill det juh; kan ju hända man har annat öppet i andra tabbar menar jag.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Acke skrev:
...

klickar jag då på " i en tråd som jag gick igenom från början kommer jag till det meddelandet som jag läste första gången och inte till det senaste sedan jag var inne i tråden första gången....

om du förstår vad jag menar ?? jag kommer inte till det senaste inlägget sedan jag var inne senast, utan till samma inlägg som jag kom till första gången... igen....

Jag vet. Men inte alltid. Ibland kommer man rätt

Jag kan prova att ställa ner sessionstiden men sist blev det lite protester eftersom vissa inte har autologin påslaget. Sen är jag ju inte säker på att det löser problemet....

Ärligt talat så har jag ingen aning om varför den beter sig såhär udda ibland. En grej jag sett iof är att cookien som lagrar listan på lästa/olästa kan lätt gå i taket på vad som får plats att lagras i cookien. Då kan vad som heslt hända eftersom den slänger bort lite vad den vill som inte får plats. Men som sagt, jag vet inte.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Dan Hovang skrev:
Jag tycker lite tvärt om, trådar som visas när man trycker "alla olästa" ligger ju som olästa i över en timme .. Stänger jag webläsaren (mozilla) så försvinner dom dock, men det är inte alltid man vill det juh; kan ju hända man har annat öppet i andra tabbar menar jag.

Jo... det är det där med sessionstiden.

Finspång
Här sen Apr 2003

Magnus Thomé skrev:

Jag kan prova att ställa ner sessionstiden

Näää.. snääälla..vi som surfar på jobbet måste ju ofta gå ifrån lite mitt i läsandet för o fixa lite med vad det nu kan vara..inge kul när alla olästa blir omarkerade

Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003

Moderator
Trådstartare

Idag loggade jag in via datorn på jobbet och testade mig fram. Inget fel uppstod.
När jag kom hem så var allt precis som för nån vecka sedan när det fungerade precis helt utan anmärkning.
Men så nu när jag ikväll satte mig vid datorn igen så har inget av de inlägg som blivit postade sedan sist blivit registrerat som oläst. Dock så blir de inlägg som postats efter min login ikväll markerade.

Lustigt är att felet uppstod för en vecka sen lite drygt. Innan dess så hade jag aldrig något problem.

Det enda jag kommer på nu på rak arm är att jag inte loggar ut när jag lämnar sidan. Jag stänger bara fönstret. På jobbet loggar jag ut dock. Ger det någon skillnad om jag skippar utloggningen och bara stänger fönstret?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Prova att logga ut hemma o inte på jobbet o se vad som händer

Sälen
Här sen Aug 2003

Moderator
Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Prova att logga ut hemma o inte på jobbet o se vad som händer

thumbs up thumbs up

Jag testade detta och det verkar fungera!

Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Nu när jag gick in på forumet var det inga "nya olästa" meddelanden...... även fast det borde vara det...

jag loggar in automatiskt...

nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003

ThomasT skrev:
Nu när jag gick in på forumet var det inga "nya olästa" meddelanden...... även fast det borde vara det...

Samma för mej

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Mig också... Men jag har inte ändrat NÅGONTING

Får kika på det imorrn...

Sälen
Här sen Aug 2003

Moderator
Trådstartare
ThomasT skrev:

Efter att ha slutat logga in automatisk och istället klicka fram listan över tidigare använda användarnamn (med automatiskt sparande av lösenord) så fungerar det perfekt för mig.
Det lustiga är dock att det fungerade med automatisk inloggning för några veckor sen.

Linköping
Här sen Maj 2004

Detta är jättekonstigt. Precis som för andra ovan fungerade det perfekt för mig, tills nån vecka sen.

Kan i mitt fall kanske vara nån bugg i Firefox 1.0PR, nån som annan som uppgraderat till den nyligen?
Citera
Fredrik Olsson
Trelleborg, Sweden
Här sen Feb 2004

Anders Larsson skrev:
ThomasT skrev:

Samma för mej

Samma för mig med.

Trots att jag kan se att det inkommit flera meddelade sedan förra gången man varit inne.
Däremot kan det dyka upp "Gula" olästa meddelanden undertiden man hoppar mellan sidorna.

Jag loggar normalt aldrig ut och har auto inloggning aktiverad.
Prövade att logga ut och logga in manuellt utan resultat.

Problemet har börjat igår eller idag.
Då jag körde defrag på min dator i natt för första gången på 1272 dagar så trodde jag något hänt i samband med detta tills jag hittade denna tråden om kollegor med samma problem.

Fredrik
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003

Man skulle kunna tro att det kunde hänga samman med senaste säkerhetsuppdateringen för IE om det inte vore så att de som kör Mozilla också haft problem.

Fredrik Olsson
Trelleborg, Sweden
Här sen Feb 2004

Joakim Winkler skrev:
Man skulle kunna tro att det kunde hänga samman med senaste säkerhetsuppdateringen för IE om det inte vore så att de som kör Mozilla också haft problem.

Då min burk tjatat några dagar så körde jag en uppdatering från Microsmurf ang. Windows igår innan jag körde defrag. (har update inställt så att man måste bekräfta innan installation av update filer görs)
Fram till detta så har rejsa fungerat klanderfritt.
Verkar nästan äckligt troligt att det har med detta att göra då vi är flera som upplever samma sak.

Efter att ha varit inloggad i ca 30 min för en stund sedan så hade det dykt upp 6-7 st gula nya inlägg.

Jag stände ner webläsaren väntade en stund och gick in igen... inga olästa inlägg. Märkligt.

Fredrik
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002

Moderator

Fredrik olsson skrev:

Samma för mig med.

Trots att jag kan se att det inkommit flera meddelade sedan förra gången man varit inne.
Däremot kan det dyka upp "Gula" olästa meddelanden undertiden man hoppar mellan sidorna.

Jag loggar normalt aldrig ut och har auto inloggning aktiverad.
Prövade att logga ut och logga in manuellt utan resultat...

Fredrik

Jag har precis samma symptom på min jobbdator sedan igår...
Datorerna hemma fungerar som vanligt.

Rice and shine
Citera
Foruminfo/frågor
1, 2   >>
5585 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande