Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2004-09-25 Kinnekulle Ring: OSC och GTI klubbträff | 1, 2 >> 4 besök senaste veckan (5527 totalt) |
Säger tack för en mycket trevlig dag med en massa trevliga personer.
Själv började träffen med att bensinpumen sa upp sig inne på omrädet innan träffen startat, dock löstes detta problem på ett mkt trevligt sätt då en klubbmedlem i OSC hade en pump som passade Att jag tydligen låg inne med framhjulslyft gjorde inget..... Hade nog även träffen äldsta bil -73:a o även bland dom svagaste 75Hk. Hög som ett höghus men det ska åtgärdas under vinter på nått sätt. Trots dom nya SBF-reglerna som kördes på prov flöt körningen bra även för PR-licensförare, trodde faktiskt att det skulle bli en massa väntetid eller att träffen skulle gå trögt, men som sagt det flöt på verkligen bra. Tyvärr hann jag inte med att ta bilder då jag klämde till med 35 fullgasvarv, skulle blitt mer men ett däck ville inte vara med o eftersom jag inte hade nått i reserv så avbröt jag körningen för att komma hem till Öckerö. _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||||
En mycket trevlig dag med perfekt höstväder.
Jag får väl erkänna att jag var väldigt skeptisk till upplägget med endast 5 varv i taget men eftersom det inte var så mycket folk där idag så fungerade det juh hyfsat. Sista körningen med Sciroccon för i år och det gick riktigt hyfsat fram till dess att bensinen började ta slut. Lite bilder från dagen... Tvättar bort resdammet? Den med gula skärmar var riktigt snabb runt banan! Undrar om GT'n drar ifrån eller inte.. Full koncentration inför tv-krönet _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
Kan ju säga att jag inte hoppade av lycka då jag fick höra dem nya reglerna. Dem ska testas och utvärderas och kan väl säga som så att det vi i OSC sa innan stämde rätt bra med vad alla sen sa på träffen.
Nu till själva träffen. Jag är helnöjd med allt. Fint väder med lagom racetemp och inte en droppe regn under hela dagen. Kadetten min fick gå hårt och mycket. Farsan är ju som jag skrivit förut delägare och han körde mer än mig. Det kan bla Peter W intyga. Hur var det nu. Gick det att köra ifrån en "pridekadett" Peter ? . Blev runt 70 varv så jag känner mig nöjd. R-däck var en klart trtevlig investering. Bra med lite inspiration så här inför vintern uppdateringar. Har fått rätt bra koll på bilen och vad jag vill ändra nu. Kan nu efteråt erkänna att jag var lite nervös hrur det skulle gå då det som de fletsa vet varit ett par incidenter på kullen tidigare i år. Men träffen flöt på jättebra och vi hade bara en rdflagg vad jag vet och den skulle nog egentligen bara varit en gulflagg. Men som alltid vill man ju vara säker så alla flaggavkter hade instruerats med "hellre en rödflagg för mycket än en för lite" . Kul med att så många extrapersoner från tex Rejsa kom fram och hälsade och kom med ideér och beröm. Som avslutning tänkte jag be alla om ursäkt om jag var virrig och mest sprang omkring. Blir av någon konstig anledning alltid så för mig _________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||||
För mig som inte var på plats och körde p.g.a. såld bil (jo den blev jag av med igår äntligen!), vad gick det nya upplägget ut på eller rättare sagt hur funkade det? Läste nåt om man körde 5 varv i rad bara och inga omkörningar fick utföras bortsett från vid rakan nånstans på nåt forum.
_________________ Peter Karlsson |
||||
Ur fotografisk synvinkel så var det nya upplägget kanon att sen röken stundom låg tät över banan hade en annan förklaring
bilder kommer Söndag kväll. _________________ Kinnekulle Foto Jonas Stensson rejsa.nu/kinnekullefoto - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Bilder är snyggast på väggen! jonas@kinnekullefoto.com |
||||
Vill oxå tacka för att man fick vara med! otroligt väder o trevligt folk vad mer kan man begära.
Nu blir det nya däck tror jag.... |
||||
Jag har precis kommit hem ifrån Kullen och är mycket nöjd med gårdagens träff, mycket trevliga folk, snygga/snabba bilar och körningen funkade riktigt hyffsat speciellt framåt eftermiddagen då startfältet tunnades ut.
Det enda som jag tyckte kändes lite jobbigt med dom nya direktiven ifrån SBF var att man stundtals körde ikapp klungor om 4-5bilar som man då inte fick köra om annat än på långa start/mål rakan (OBS PR lisens). Sciroccomats: Bilen är inte tvättad på 2veckor och har under den tiden körts tur och retur till Kinnekulle för egen maskin + till och från jobbet i regn + transporten till kullen = dags att putsa av rutorna så att man ser ut Thomé: röken kom ifrån en Fyndbörsencup kadett som av någon anledning under första varven sög i sig en massa olja _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
www.hastig.se _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Jorå, Jani tog ett gäng fast han inte skrivit om dom http://sleepy.matrixen.net/bilder/10 Gillar denna: _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||||
Jo 5 varvsregeln var lite krystad faktiskt. Det kändes som bilsports "en dag på racerbanan". Trevlig träff annars o mycket trevligt folk att prata med. _________________ Martin Gustavsson Gzon Tuning AB |
||||
Jag han inte lägga upp bildern när jag kom hem efter som jag inte var hemma i mer än 20 min och sen bar det av till kräftskiva och allt vad det innebär men att må dåligt dagen efter. Lyckades lägga upp bildenra under dagen men sen orka jag inte mycket mer sen. Sen lyckades ju Struve hitta dom. _________________ // Jani Hast |
||||
Vinnaren av Fyndbörsen Cup 2005? lyckas han ta starten så lär han iallafall han bli svårlagen
lägger upp fler bilder i arkivet i morgon https://rejsa.nu/kinnekullefoto _________________ Kinnekulle Foto Jonas Stensson rejsa.nu/kinnekullefoto - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Bilder är snyggast på väggen! jonas@kinnekullefoto.com |
||||
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Kinnekulle Foto Jonas Stensson rejsa.nu/kinnekullefoto - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Bilder är snyggast på väggen! jonas@kinnekullefoto.com |
||||
Underbart rolig dag! Jag gjorde mitt bästa för att pressa livet ur min stackars bil, men den gick som klockan... runt 1,13 hade jag, tyvärr var det ingen som behagade klocka mig när ja åkte ifrån (!?!) en Subaru GT? Gör verkligen R-däck en sån enorm skillnad? Eller släppte Subaru-föraren av?
Det är en härlig känsla att hålla stumt under bron med orginal hjulupphängning när det mjukt driftar mot högerkanten efter bron... Nästa år är det dags för bur och chassiesats! _________________ Markus Österberg Kör alldeles för lite racebil... |
||||
hej markus! Kul att se dig här. Borde du inte se till att vi får se din riktiga bil ute på bana istället för att bygga bruksbil? (säger han som åker mer bruksbil än busbil på träffarna ). _________________ Martin Gustavsson Gzon Tuning AB |
||||
Host, host farsan åkte host host på 1.10.8 host host och hade inte kört på kullen förut host med en sketen sliten kadett host host host med alla bussningar och hjulupphändningsdelar från 88 (1988 ???). _________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||||
och R-däck _________________ --VVTS-- |
||||
Eftersnack 2004-09-25 Kinnekulle Ring: OSC och GTI klubbträff | 1, 2 >> 4 besök senaste veckan (5527 totalt) |