Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-09-25 Kinnekulle Ring: OSC och GTI klubbträff
1, 2   >>
4 besök senaste veckan (5527 totalt)
Struve
Öckerö
Här sen Nov 2003
Inlägg: 718


Trådstartare
Säger tack för en mycket trevlig dag med en massa trevliga personer.
Själv började träffen med att bensinpumen sa upp sig inne på omrädet innan träffen startat, dock löstes detta problem på ett mkt trevligt sätt då en klubbmedlem i OSC hade en pump som passade
Att jag tydligen låg inne med framhjulslyft gjorde inget..... Hade nog även träffen äldsta bil -73:a o även bland dom svagaste 75Hk. Hög som ett höghus men det ska åtgärdas under vinter på nått sätt.

Trots dom nya SBF-reglerna som kördes på prov flöt körningen bra även för PR-licensförare, trodde faktiskt att det skulle bli en massa väntetid eller att träffen skulle gå trögt, men som sagt det flöt på verkligen bra.

Tyvärr hann jag inte med att ta bilder då jag klämde till med 35 fullgasvarv, skulle blitt mer men ett däck ville inte vara med o eftersom jag inte hade nått i reserv så avbröt jag körningen för att komma hem till Öckerö.

_________________
Per Erik Struve
Lek: Miata MX-5 NB
Bruks: XC60
Sommarbruks: Vectra OPC
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8040



En mycket trevlig dag med perfekt höstväder.
Jag får väl erkänna att jag var väldigt skeptisk till upplägget med endast 5 varv i taget men eftersom det inte var så mycket folk där idag så fungerade det juh hyfsat. Sista körningen med Sciroccon för i år och det gick riktigt hyfsat fram till dess att bensinen började ta slut.

Lite bilder från dagen...

Tvättar bort resdammet?

Den med gula skärmar var riktigt snabb runt banan!

Undrar om GT'n drar ifrån eller inte..

Full koncentration inför tv-krönet
Citera
Jonas Jonsson
Vallentuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1863



Kan ju säga att jag inte hoppade av lycka då jag fick höra dem nya reglerna. Dem ska testas och utvärderas och kan väl säga som så att det vi i OSC sa innan stämde rätt bra med vad alla sen sa på träffen.

Nu till själva träffen. Jag är helnöjd med allt. Fint väder med lagom racetemp och inte en droppe regn under hela dagen. Kadetten min fick gå hårt och mycket. Farsan är ju som jag skrivit förut delägare och han körde mer än mig. Det kan bla Peter W intyga. Hur var det nu. Gick det att köra ifrån en "pridekadett" Peter ? . Blev runt 70 varv så jag känner mig nöjd. R-däck var en klart trtevlig investering. Bra med lite inspiration så här inför vintern uppdateringar. Har fått rätt bra koll på bilen och vad jag vill ändra nu.

Kan nu efteråt erkänna att jag var lite nervös hrur det skulle gå då det som de fletsa vet varit ett par incidenter på kullen tidigare i år. Men träffen flöt på jättebra och vi hade bara en rdflagg vad jag vet och den skulle nog egentligen bara varit en gulflagg. Men som alltid vill man ju vara säker så alla flaggavkter hade instruerats med "hellre en rödflagg för mycket än en för lite" .

Kul med att så många extrapersoner från tex Rejsa kom fram och hälsade och kom med ideér och beröm. Som avslutning tänkte jag be alla om ursäkt om jag var virrig och mest sprang omkring. Blir av någon konstig anledning alltid så för mig

_________________
Jonas Jonsson

"Kör mest men inte snabbast"

Kommentera gärna
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



För mig som inte var på plats och körde p.g.a. såld bil (jo den blev jag av med igår äntligen!), vad gick det nya upplägget ut på eller rättare sagt hur funkade det? Läste nåt om man körde 5 varv i rad bara och inga omkörningar fick utföras bortsett från vid rakan nånstans på nåt forum.

_________________
Peter Karlsson
Citera
Kinnekulle Foto

Här sen Sep 2003
Inlägg: 186



Ur fotografisk synvinkel så var det nya upplägget kanon att sen röken stundom låg tät över banan hade en annan förklaring

bilder kommer Söndag kväll.


_________________
Kinnekulle Foto
Jonas Stensson
rejsa.nu/kinnekullefoto
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Bilder är snyggast på väggen!
jonas@kinnekullefoto.com
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2153



Vill oxå tacka för att man fick vara med! otroligt väder o trevligt folk vad mer kan man begära.
Nu blir det nya däck tror jag....

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare

Ehhh??? Mycket rök här....




Kinnekulle Foto skrev:

_________________
Magnus Thomé
Citera
Jonas Jonsson
Vallentuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1863



Ingen som tog bilder under dagen

_________________
Jonas Jonsson

"Kör mest men inte snabbast"

Kommentera gärna
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3438



Jag har precis kommit hem ifrån Kullen och är mycket nöjd med gårdagens träff, mycket trevliga folk, snygga/snabba bilar och körningen funkade riktigt hyffsat speciellt framåt eftermiddagen då startfältet tunnades ut.

Det enda som jag tyckte kändes lite jobbigt med dom nya direktiven ifrån SBF var att man stundtals körde ikapp klungor om 4-5bilar som man då inte fick köra om annat än på långa start/mål rakan (OBS PR lisens).

Sciroccomats: Bilen är inte tvättad på 2veckor och har under den tiden körts tur och retur till Kinnekulle för egen maskin + till och från jobbet i regn + transporten till kullen = dags att putsa av rutorna så att man ser ut

Thomé: röken kom ifrån en Fyndbörsencup kadett som av någon anledning under första varven sög i sig en massa olja

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3438



Jonas Jonsson skrev:
Ingen som tog bilder under dagen


www.hastig.se

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Struve
Öckerö
Här sen Nov 2003
Inlägg: 718


Trådstartare
Jonas Jonsson skrev:
Ingen som tog bilder under dagen


Jorå, Jani tog ett gäng fast han inte skrivit om dom

http://sleepy.matrixen.net/bilder/109/index.html

Gillar denna:

_________________
Per Erik Struve
Lek: Miata MX-5 NB
Bruks: XC60
Sommarbruks: Vectra OPC
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Tack för en rolig dag OSC
Förutom dom nya reglerna som är thumbs down 5 varv åt gången känns lite lite , hinner knappt få upp värmen i däcken
Ibland så flöt det på bra , körde 5 varv in i depån och ut igen

_________________

--VVTS--
Citera
gzon
Katrineholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 551



Wärhner skrev:
Jag har precis kommit hem ifrån Kullen och är mycket nöjd med gårdagens träff, mycket trevliga folk, snygga/snabba bilar och körningen funkade riktigt hyffsat speciellt framåt eftermiddagen då startfältet tunnades ut.

Det enda som jag tyckte kändes lite jobbigt med dom nya direktiven ifrån SBF var att man stundtals körde ikapp klungor om 4-5bilar som man då inte fick köra om annat än på långa start/mål rakan (OBS PR lisens).

Sciroccomats: Bilen är inte tvättad på 2veckor och har under den tiden körts tur och retur till Kinnekulle för egen maskin + till och från jobbet i regn + transporten till kullen = dags att putsa av rutorna så att man ser ut

Thomé: röken kom ifrån en Fyndbörsencup kadett som av någon anledning under första varven sög i sig en massa olja


Jo 5 varvsregeln var lite krystad faktiskt. Det kändes som bilsports "en dag på racerbanan". thumbs down

Trevlig träff annars o mycket trevligt folk att prata med. thumbs up

_________________
Martin Gustavsson
Gzon Tuning AB
Citera
Jani Hast
Trollhättan
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1017



Struve skrev:
Jonas Jonsson skrev:
Ingen som tog bilder under dagen


Jorå, Jani tog ett gäng fast han inte skrivit om dom

http://sleepy.matrixen.net/bilder/109/index.html

Gillar denna:



Jag han inte lägga upp bildern när jag kom hem efter som jag inte var hemma i mer än 20 min och sen bar det av till kräftskiva och allt vad det innebär men att må dåligt dagen efter.

Lyckades lägga upp bildenra under dagen men sen orka jag inte mycket mer sen.
Sen lyckades ju Struve hitta dom.

_________________
// Jani Hast
Citera
Kinnekulle Foto

Här sen Sep 2003
Inlägg: 186



Vinnaren av Fyndbörsen Cup 2005? lyckas han ta starten så lär han iallafall han bli svårlagen






























lägger upp fler bilder i arkivet i morgon https://rejsa.nu/kinnekullefoto

_________________
Kinnekulle Foto
Jonas Stensson
rejsa.nu/kinnekullefoto
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Bilder är snyggast på väggen!
jonas@kinnekullefoto.com
Citera
Jonas Jonsson
Vallentuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1863



Vill inte verka tjatig men dina bilder är beroendeframkallande. Fram med dem nån gång

_________________
Jonas Jonsson

"Kör mest men inte snabbast"

Kommentera gärna
Citera
Kinnekulle Foto

Här sen Sep 2003
Inlägg: 186



Jonas Jonsson skrev:
Vill inte verka tjatig men dina bilder är beroendeframkallande. Fram med dem nån gång


https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=13410

_________________
Kinnekulle Foto
Jonas Stensson
rejsa.nu/kinnekullefoto
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Bilder är snyggast på väggen!
jonas@kinnekullefoto.com
Citera
AstraMarkus
Katrineholm, Södermanland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 71



Underbart rolig dag! Jag gjorde mitt bästa för att pressa livet ur min stackars bil, men den gick som klockan... runt 1,13 hade jag, tyvärr var det ingen som behagade klocka mig när ja åkte ifrån (!?!) en Subaru GT? Gör verkligen R-däck en sån enorm skillnad? Eller släppte Subaru-föraren av?

Det är en härlig känsla att hålla stumt under bron med orginal hjulupphängning när det mjukt driftar mot högerkanten efter bron... Nästa år är det dags för bur och chassiesats!

_________________
Markus Österberg
Kör alldeles för lite racebil...
Citera
gzon
Katrineholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 551



AstraMarkus skrev:
Underbart rolig dag! Jag gjorde mitt bästa för att pressa livet ur min stackars bil, men den gick som klockan... runt 1,13 hade jag, tyvärr var det ingen som behagade klocka mig när ja åkte ifrån (!?!) en Subaru GT? Gör verkligen R-däck en sån enorm skillnad? Eller släppte Subaru-föraren av?

Det är en härlig känsla att hålla stumt under bron med orginal hjulupphängning när det mjukt driftar mot högerkanten efter bron... Nästa år är det dags för bur och chassiesats!


hej markus! Kul att se dig här. Borde du inte se till att vi får se din riktiga bil ute på bana istället för att bygga bruksbil? (säger han som åker mer bruksbil än busbil på träffarna ).

_________________
Martin Gustavsson
Gzon Tuning AB
Citera
Jonas Jonsson
Vallentuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1863



AstraMarkus skrev:
Underbart rolig dag! Jag gjorde mitt bästa för att pressa livet ur min stackars bil, men den gick som klockan... runt 1,13 hade jag, tyvärr var det ingen som behagade klocka mig när ja åkte ifrån (!?!) en Subaru GT? Gör verkligen R-däck en sån enorm skillnad? Eller släppte Subaru-föraren av?

Det är en härlig känsla att hålla stumt under bron med orginal hjulupphängning när det mjukt driftar mot högerkanten efter bron... Nästa år är det dags för bur och chassiesats!


Host, host farsan åkte host host på 1.10.8 host host och hade inte kört på kullen förut host med en sketen sliten kadett host host host med alla bussningar och hjulupphändningsdelar från 88 (1988 ???).

_________________
Jonas Jonsson

"Kör mest men inte snabbast"

Kommentera gärna
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Jonas Jonsson skrev:
AstraMarkus skrev:
Underbart rolig dag! Jag gjorde mitt bästa för att pressa livet ur min stackars bil, men den gick som klockan... runt 1,13 hade jag, tyvärr var det ingen som behagade klocka mig när ja åkte ifrån (!?!) en Subaru GT? Gör verkligen R-däck en sån enorm skillnad? Eller släppte Subaru-föraren av?

Det är en härlig känsla att hålla stumt under bron med orginal hjulupphängning när det mjukt driftar mot högerkanten efter bron... Nästa år är det dags för bur och chassiesats!


Host, host farsan åkte host host på 1.10.8 host host och hade inte kört på kullen förut host med en sketen sliten kadett host host host med alla bussningar och hjulupphändningsdelar från 88 (1988 ???).


och R-däck thumbs up

_________________

--VVTS--
Citera
Eftersnack
2004-09-25 Kinnekulle Ring: OSC och GTI klubbträff
1, 2   >>
4 besök senaste veckan (5527 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande