Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1353 besök totalt |
teknik-förklaring -lite hjälp tack.
Hej på er -kul att ha rejsa.nu tebaxs. Skulle jag kunna få med hjälp med att få en Svensson-inriktad förklaring till varför jag skall köpa dessa..... http://www.technotoytuning.com/t3_si ![]() o inte dessa..... http://www.technotoytuning.com/t3_si ![]() skall dock samtidigt beställa dessa..... http://www.technotoytuning.com/t3_si ![]() _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
om du börjar tala om på SVENSKA var de skall sitta så kan jag nog förklara lite.
De 2st översta är jag inte säker på men den understa är till för att kunna justera så man får negativ camber med MacPestonben. oh varför??? Jo däck har en cambervinkel som är optimal för en viss belsting så däcket får gämn belastingen över hela anliggningsytan. Pga att bilen kränger så går ytterhjulet mot possetiva hållet vad gäller camber, vist man kan ha camberkompensation men den brukar inte vara tillräcklig. Så man får ha reiäl negativ statisk camber. Ca ca -2 till -6 grd är ingen omölighet. Även om nu bilen inte skulle kränga så behövs det negativ camber fär att uppnå optimalt grepp. _________________ Johan Sjölinder |
||
Den övre verkar ska fixa bumpsteer samt flytta undre länkarmsinfästningen utåt, så att du får bredare spårvidd och mer camber.
Den i mitten fixar endast bumpsteer-problemet verkar det som. Bumpsteer blir tydligen ett problem när man sänker corollorna. Åtminstone enligt den hemsidan. Finns det inga topplagringar där man kan justera både camber och caster till corollan? _________________ William Ekström |
||
finns ej vad jag vet tyvärr... denna firman e den bästa & billigaste på samma gång ! jag har ju sänkt 6" - 15cm ....... ![]() _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
Vad man till stor del oxå ändrar med dedär blocken är ju roll centerplaceringen, vilket även står i texten.
Ser mkt vettigt ut och som ett steg i rätt riktning på en McP-bil som är mkt sänkt. Kan tänka mig att dom tom är tilltagna för lite...men sådant måste man mäta sig fram till så man vet mer isf. |
||
inte en aning... har ej fått grejjerna ännu _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
På AE82:an jag hade kunde man justera camber original på fjäderbenet genom att lossa den övre av de två bultarna som håller ihop fjäderbenet och navet och vrida på en excenterbussning.. Det är precis likadant (fast större) på ST162 oxå så jag skulle tro att man kan göra så på AE86:an med.
Någon annan kanske kan svara på om det gör någon skillnad att justera camber på detta "originalställe" jämfört med om man monterar de rosa grunkorna Kristian visar..?? Jag har inte en aning, men är nyfiken.. ![]() _________________ Mikael Cedergren Toyota Celcia |
||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1353 besök totalt |