Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1583 besök totalt |
byta åt sig en Lancia Delta HF Integrale?
Jag har fått en förfrågan om att byta bort calibran mot en 89:as Lancia Delta HF Integrale 16V Är nån som har åsikter som dom vill dela med sig inför en provkörning? Den kommer nyttjas som bus- bana och slalom bil... men även till och från jobbet ibland... Så vad säger ni, är det ett bra sidospår tills 8-serien står rensad och klar i garaget jag inte har än? _________________ Tord Ringenha11 |
||
soppa förbrukning är inte min main concern... skottsäker transmission är mkt bra... _________________ Tord Ringenha11 |
||
Skottsäker transmission? Jag har en trasig etta liggande i mitt garage... Beror nog på hur man definerar skottsäker tror jag.
Kolla hjullager och drivknutar riktigt noga, lyft upp så du kommer åt att bända i hjulen för att känna glapp och känn efter glapp i drivaxlarna genom att vrida dom fram och tillbaka (viktigt att bilen står på hjulen då så att drivknutarna står i det ev. slitna läget. Kolla efter rost, lyft påmattorna i bagaget och kika efter rost i bagagerumsgolvet, blir lätt hjulsprut där. Är det en sund bil så kan du räkna med att det är jäävulskt kul. ![]() Saknar min rätt hårt emellanåt. ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
Det går iaf att köra fort i konbana med sådana.. http://www.lazzat.se/evenemang/rs/re
_________________ Gustav Franzén |
||
Jag brukar då och då "tampas" med en som dyker upp på ÖSKs träffar på Mantorp. Vi hade ungefär jämförbara tider runt korta slingan när jag hade Miatan. Numera åker man ju från honom så det visslar
![]() Men verkar vara en kul bil och har ju helt klart tufft utseende. Rolig isåkning kan ju också vara en klar bonus! _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||
på papperet så verkar det ju vara ett steg i rätt riktning.. motor och effektmässigt så är det lika som calibran, 2 liters 4 med turbo och original ca 200 hk (båda chippade till ca 250) men den väger 200 kg mindre...
konstant 4wd låter bättre än Opels variant med hydraulsystem som kopplar i och ur (fler delar= mer möjliga problem) men den 6 växlade lådan på Opeln är ju trevlig till och från banorna.... jag ska kolla på den och det lär ju märkas om jag byter... _________________ Tord Ringenha11 |
||
_________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||
Det enda man skulle kunna säga negativt om den är att den är för snabb, det blir helt enkelt inte ens i närheten av roligt föränn det går jävligt fort
![]() ![]() Är det grymt krokigt och man har tung gasfot så kan man råka bromsa slut på vakumet i bromsservot också, det är INTE kul. ![]() Sen kan man ju lätt spendera ett par hundra tusen på eftermarknadstillbehör man inte behöver... ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
som tidigare sagt så drar dom endel bensin, det är inte lätt att komma under 1 lit/milen. Men annars så tycker jag att det verkar vara en bra bil. Lite småkrångel finns det ju med alla äldre bilar men inte mer än andra.
Själv kör jag en HF LS, modellen som kom efter Integralen. ny kaross, ingen 4x4 men samma motor. Två länk tips till svenska lancia forum. http://www.lanciadelta.nu/forum/ http://www.svenskalanciaklubben.com/ |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1583 besök totalt |