| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Lynnig framvagn med mycket neg camber?
|
1128 besök totalt |
|
Lynnig framvagn med mycket neg camber?
Vi gjorde en liten provisorisk framvagnsinställning på min Polo GTI -97 igår. Det blev nog en hel del camber, runt 2.5 grader kanske. Nu är bilen väldigt spårkänslig, det beror väl på den negativa cambern men jag har också fått ett dödläge på ratten som känns väldigt konstigt. Kör man rakt fram så går det att svänga lite åt båda hållen utan att det händer något, beror detta på cambern eller kan det ha hänt något annat när vi hade loss båda framdämparna tro? Någon som har en hypotes? //Niklas om jag måste lägga upp bilen i Våra banåkarbilar så är det bara att hojta till! _________________ Niklas Grahn |
||
Det har det med stor säkerhet absolut gjort. Så kolla toe och kör en runda igen. Lite lynnigare lär bilen bli med radikalare vinklar, men inte ska det bli nga dödlägen för mer camber...snarare tvärt om skulle jag säga. Du har mao fått ett följdfel. |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Lynnig framvagn med mycket neg camber?
|
1128 besök totalt |
