Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2258 besök totalt |
Objekt utan historia???
Jag köpte lite prylar förra sommaren och fick då med denna ram. Tyvärr visste förre ägaren inte vad det var eller rättare sagt vad det hade varit för något. Tänkte att på denna site var fylld med kunskap... Det är ett "riktigt" rörramsbygge som vad jag kan se är hårdlödt. ![]() Fler bilder finns här http://home.tiscali.se/trcjesa1/Bild _________________ Jens Särneskog |
||
Ser fortfarande inget, skumt
Är det bra eller dåligt Lennart? ![]() _________________ :: Mikael Lindqvist |
||
Jag fick samma uppfattning som Mr Hylander när jag såg bilden....ganska bred, motorn lite till sidan..
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
Den ser ut att vara alldeles för kraftigt byggd för att vara en racerbil. Dessutom är den vänsterstyrd vilket pekar på att den är byggd i Sverige (eller i allafall inte i england).
_________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||
Jag ser vissa likheter http://www.racersport1800.com/bilder
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
_________________ Jens Särneskog |
||
Med tanke på dimensionen på störtbågen verkar den ju vara ganska ålderstigen. Strävan bakåt är löstagbar också, undrar varför? Kunde man lyfta av karossen?
"Bågen" som uppenbarligen ska hålla instrumentbrädan ger mig vibbar av 50-60tals öppen sportbil när man ser till dess form. Jag blir inte klok på vad det är tänkt att den ska ha för bakvagn! Det skulle ju kanske kunna ge en ledtråd annars. Frågan är om den helt enkelt inte byggts som ram till en ockelbo-Ferarri eller liknande... Finns det några andra liknande karosser/ramar från den tiden som kan vara aktuella? _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||
Jag tycker, av det lilla som syns av utrymmet runt bakvagnen, att det ser ut som det skall sitte an stel axel, ungefär på samma vis som på en Seven.
|
||
Indexsidan länkar fortfarande till filnamn med "ö", men dessa direktlänkar funkar:
http://home.tiscali.se/trcjesa1/Bild http://home.tiscali.se/trcjesa1/Bild http://home.tiscali.se/trcjesa1/Bild http://home.tiscali.se/trcjesa1/Bild http://home.tiscali.se/trcjesa1/Bild http://home.tiscali.se/trcjesa1/Bild http://home.tiscali.se/trcjesa1/Bild http://home.tiscali.se/trcjesa1/Bild http://home.tiscali.se/trcjesa1/Bild http://home.tiscali.se/trcjesa1/Bild http://home.tiscali.se/trcjesa1/Bild http://home.tiscali.se/trcjesa1/Bild http://home.tiscali.se/trcjesa1/Bild _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||
Eftersom jag köpte den ihop med en ockelbo kaross kan du ha helt rätt. Dock verkar dom inte riktigt passat ihop bla har karossen dörrar, ramen är förlängd bakåt med ett par rör som inte är ursprungliga.
Så även om den (mot förmodan) använts till karossen så är det nog inte ursprungligt byggd för detta. Jag har samma bedömning av ålder som du, dvs 60-tal. _________________ Jens Särneskog |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2258 besök totalt |