Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
F1 Bahrain '05
1, 2   >>
1 besök senaste veckan (5099 totalt)
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Finns det några kärnfulla kommenatarer så här mitt mellan kvalen?
Någon som vågar förutspå vem som vinner imorgon?

För egen tror jag på Alonso och M.S i första strartled. Tror dock inte att nya Ferrarin tillsammans med de nya däcken är riktigt mogna för en vinst ännu. Andra raka för Alonso?

Annars kikar jag gärna i andra änden av resultatlistan... Där ser jag med stor glädje att Minardi fortsätter att knappa in på Jordan. Målet är att slå dem på Imola (när nya bilen kommer) och det kanske är realistiskt?

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Vad hade hänt med Barrichellos bil, var det växellådan som det var problem med.
Han missade några av kvalen såg jag, han var inte med överhuvudtaget i resultaten.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Lennart Jarmyr skrev:
Vad hade hänt med Barrichellos bil, var det växellådan som det var problem med.
Han missade några av kvalen såg jag, han var inte med överhuvudtaget i resultaten.

Växellådan strulade
Tror att kvalkörningen var hans första varv på banan med nya bilen. 14:e plats (var det väl?) är inte så illa pinkat under de omständigheterna.

Edit: Det var 15:e tid...

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Acke
Gotteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1724



ang Barris växellåda var det tydligen mekanikerfel (mänskligt felande) och inte mekaniskt....
hoppas iof att skomakaren forsätter visa hur bra han är när det är trafik runt omkringhonom...

_________________
MackeMaehlum
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Nu börjar Q2

För er som inte har rätt tv-kanaler rekomenderas utmärkta http://www.f1.com

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8040



Alonso tog pole...
Citera
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 649



Är det någon mer än jag som har enorma störningar i F1-utsändningen hitills? Jag hoppas de får ordning på prylarna till loppet, annars blir detta nog deet första lopp på flera år som jag missar. *tar ett par Ipren och hoppar i säng i förhoppning om att huvudvärken skall gå över*
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Tobias Lindell skrev:
Är det någon mer än jag som har enorma störningar i F1-utsändningen hitills? Jag hoppas de får ordning på prylarna till loppet, annars blir detta nog deet första lopp på flera år som jag missar. *tar ett par Ipren och hoppar i säng i förhoppning om att huvudvärken skall gå över*


Näe här funkade det hur bra som helst.....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 649



och grattis Renault! och även stort grattis till Ferrari som helt plötsligt verkar med i matchen igen! thumbs up thumbs up
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



Jag har också massor av störningar, men det blev bättre till presskonferensen.

Håller med Janne & Eje om att nya kvalsystemet är kanonbra! thumbs up
Bra kval!
Citera
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 649



Fredrik - SLC skrev:
Tobias Lindell skrev:
Är det någon mer än jag som har enorma störningar i F1-utsändningen hitills? Jag hoppas de får ordning på prylarna till loppet, annars blir detta nog deet första lopp på flera år som jag missar. *tar ett par Ipren och hoppar i säng i förhoppning om att huvudvärken skall gå över*


Näe här funkade det hur bra som helst.....

ok, då är det comhems fel alltså, så ovanligt. Tur att loppet sänds i riktiga TV4 och inte den där låtsas-kanalen med kass prio.
Citera
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 649



Dan Hovang skrev:
Håller med Janne & Eje om att nya kvalsystemet är kanonbra! thumbs up
Bra kval!

Medhåll, som tv-underhållning är det nya kvalsystemet hur lyckat som helst. Jag kan kanske tänka mig att förarna hellre ser ett "bäst-av-60-minuter-/-15-varv"-kval som (långt) tidigare, men det är ju rena sömnpillret, i mina ögon, att titta på.
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Dan Hovang skrev:
Jag har också massor av störningar, men det blev bättre till presskonferensen.

Håller med Janne & Eje om att nya kvalsystemet är kanonbra! thumbs up
Bra kval!


Kvalsystemet är bra men att köra hela loppet på ett set däck är löjligt..........

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



FSN skrev:
Dan Hovang skrev:
Jag har också massor av störningar, men det blev bättre till presskonferensen.

Håller med Janne & Eje om att nya kvalsystemet är kanonbra! thumbs up
Bra kval!


Kvalsystemet är bra men att köra hela loppet på ett set däck är löjligt..........


Tvärtom tycker jag.... det här med att köra tävlingen på ett set däck är det bästa som hänt på länge i F1.

och anledningarna till att jag tycker det är:

1. Gör tävlingarna betydligt mera komplexa och intressanta genom att föraren kan påverka körningen på ett helt annat sätt än när man bara kör 20-30 varv på dom.

2. Utvecklingen att ta fram snabba men även hållbara däck lär så småningom föras ner vidare mot mindre klasser och däckstyper och får vi fram däck som är lika snabba med håller 4 gånger längre så gynnar det motorsporten även på svensk klubbracingnivå direkt i plånboken.

Så jag tycker att dom borde göra det obligatoriskt att åka 5-6 tävlingar på ett och samma däck.... för då blir det riktigt bra

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Ken-1
Finland
Här sen Jan 2004
Inlägg: 90



Någon annan som tycker att reglerna med att 1set däck ska räcka hela tävlingen har lett till att förarna satsar mindre och man ser ännu färre (är det överhuvudtaget möjligt) omkörningsförsök än tidigare?

Vilka regler borde stiftas i F1 för att kostnaderna skulle hållas nere? Rent underhållningsmässigt så tycker jag att det skulle vara lika skoj att titta på tävlingarna fastän motorerna bara skulle ha 500hk och varva till fjuttiga 10 000rpm, inte skulle det störa mig heller ifall nu varvtiderna skulle vara någon sekund sämre än vad de kör på för tillfället. Som det ser ut nu så kommer ju F1-stallen att konkurrera varann i konkurs

Någon som har koll på vilka utvecklingskostnader som ligger bakom bilarna?

_________________
-Kenneth Hellman-
-Jakobstad, Finland-
Citera
SecretAgentMan
Surahammar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 859



Äsch, trams - in med h-mönstrade lådor, turboaggregat, bort med vingar och annat elände, gör det till mer bilkörning. ...fast det kommer att behövas mer förarmaterial...på löpande basis kan man anta. :o

Men kul skulle det vara att se grabbarna åka på lätt ställ a'la den gamla tiden.

/J

_________________
Jerry Arvidsson
Silverpilen
www.impreza.nu
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8040



oj....webber behöver nog nya kallingar efter loppet....
Citera
Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1411



Focka Montoya till Minardi eller något... Snyggt kört av Rosa. Trist att lådorna skulle spöka så för Schumi o Barre men nu har dom ju speeden iaf i nya bilen.
Bara att gratulera Alonso då till en ny vinst, får se när det börjar dyka upp Renault hatare som tycker det är tråkigt att samma team vinner hela tiden....

Rätt bra Race annars


Edit: Whoah...tror räkan har pluggat på språket i vinter, första gången jag förstår vad han mumlar om

_________________
//Kenth Wiklund

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Fredrik - SLC skrev:
FSN skrev:
Dan Hovang skrev:
Jag har också massor av störningar, men det blev bättre till presskonferensen.

Håller med Janne & Eje om att nya kvalsystemet är kanonbra! thumbs up
Bra kval!


Kvalsystemet är bra men att köra hela loppet på ett set däck är löjligt..........


Tvärtom tycker jag.... det här med att köra tävlingen på ett set däck är det bästa som hänt på länge i F1.

och anledningarna till att jag tycker det är:

1. Gör tävlingarna betydligt mera komplexa och intressanta genom att föraren kan påverka körningen på ett helt annat sätt än när man bara kör 20-30 varv på dom.

2. Utvecklingen att ta fram snabba men även hållbara däck lär så småningom föras ner vidare mot mindre klasser och däckstyper och får vi fram däck som är lika snabba med håller 4 gånger längre så gynnar det motorsporten även på svensk klubbracingnivå direkt i plånboken.

Så jag tycker att dom borde göra det obligatoriskt att åka 5-6 tävlingar på ett och samma däck.... för då blir det riktigt bra



Återkopplingen till mer realistisk "bonnaracing" håller jag med om. Men som det är nu så blir det väldigt avvaktande inledningsvis och underhållningsvärdet blir lidande (loppet idag får jag förklara bort som undantaget som bekräftade regeln ) . Sen så har jag en känsla av att däcken får ännu mera betydelse om man kör på ett set.

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



thumbs up För detta lopp iaf.
Sedan tycker ja att i år verkar det bli mer rejsing!
Mer omkörningar och blandade resultat.

Kul att behållningen var stor med Pedro de la Rosa.
Han lyft hela loppet tycker jag.

Montoya spelar tennis väldigt dåligt verkar det som

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Jonas Petersson

Här sen Jun 2003
Inlägg: 83



"Satsningen" på supervarma lopp kombinerat med trasiga 'vattenflaskor' verkar ju löna sig iallafall. Jag tycker det begår fler fel än någonsinn vilket leder till positionsbyten under loppen. Att förarna tycker det är lite halvvarmt och jobbigt, det får dom stå ut med, så mycket pengar dom får i slutändan

_________________

200sx S13 '93
OGS #202 - Jonas200sx
Citera
Elitracing (åskådarracing)
F1 Bahrain '05
1, 2   >>
1 besök senaste veckan (5099 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande