|
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Trådstartare

11 Apr 2005 16:46
Samuel snabb som vanligt.
Den inte helt okända rejsa.nu:aren Samuel Lindkvist har på eftermiddagspasset noterat näst snabbaste tid av Radicalbilarna då STCC-klasserna idag kört träning på Gälleråsen.
Uppslutningen verkade dock "sådär" i de andra klasserna och många i Radical åkte utan transponder enligt sportinformation.com.
Kul att det är igång och vi får hoppas på fler snabba varv av Samuel under året.
|
Superkart
Värnamo
Här sen Mar 2005

11 Apr 2005 21:39
Är det inte tråkigt och fegt av dom andra och ta bort transponden? Borde vara bestämt att man inte få testa eller träna utan. Är ju bra för seriens publicitet om tiderna kommer ut. Höjer temperaturen på hea serien ju.
_________________ Magnus Jonasson #81
9:a German Superkart Series 2010
7:a German Superkart Series 2011
|
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002

11 Apr 2005 23:17
Hej.
Det är nog ingen som plockat bort transpondern. Vi har nämligen inte fått transpondern från STCC än. Så det va bara vissa som hade i bilen sedan innan. Jag fick låna en transponder dom två sista passen. Lite tråkigt att jag inte hade transponder från början för då åkte jag på 1.06.44 på min laptimer. Men jag är mest glad över att min bil fungerar. Den är ju köpt helt otestad. Dåliga stötdämpare enl. SDV tyvärr. Annars går den nog som den ska.
Kul va det iallafall. Och det är ju det som är meningen. Men liiiite jobbigt för nacken om man säger så.
Anderstorp nästa.
|
Superkart
Värnamo
Här sen Mar 2005

12 Apr 2005 07:18
Då plockar jag tillbaka min kritik Samuel.
|
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Moderator

02 Maj 2005 16:38
Trådrubriken stämmer i allra högsta grad!
Är bara att buga inför prestationen i debuten
_________________ /Kristian Elisson
|
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002

02 Maj 2005 18:49
Hej. Jo det gick rätt bra. Har skrivit lite om det på attitudeforumet.
Citat: |
Maken till strul har jag aldrig varit med om. På fredagen hade vi 45min träning att lära oss banan. Jag kom 500m sen gick kedjan av (jo den va ny) Så va det inte mer körning den dagen utan bara en massa mekande till sent på kvällen. På lördagsmorgonen va det kval redan kl 8:00. Kändes inget vidare att gå ut på kval utan att kört på banan och med en bil som inte va testad riktigt sedan haveriet. När jag stod i kön till kvalet och klockan va 8:00 så började det rinna kylvatten under bilen. Det va bara att hoppa ur bilen och börja tokmeka. Det visade sig att en kylslang hade blivit skadad när kedjan gick av. Efter 10min så kom jag ut på banan med 20min kvar av kvalet. Lyckades iallafall kvala in som 17:e av 65 bilar och 5:e av dom svenska deltagarna. Nu va kl9:00 och ingen mer körning den dagen. Dags för lite vila tänkte jag. Icke!!! Det ena felet efter det andra dök upp. Så vi fick byta en hel del grejer. När vi skulle göra en sista provstart för att kolla alla grejerna så blev det kortslutning i en kontakt som det kommit vatten i vid kylarläckaget tidigare. Så en kabelstam till motorn brann upp. Grattis. Det va bara att riva grejerna och byta hela kabelstammen. När vi höll på med det upptäckte vi att ett motorfäste gått rakt av och motorn satt snett. Det är inte läge att ge upp så här tidigt. Jag skulle bara köra tävlingen. Vi höll på till sent på kvällen innan vi va klara. Som tur väl va hade Mattias Becker följt med för att hjälpa mig. Så jag har honom att tacka för att vi fick ihop bilen till racet.
Första racet gick kl9:00 på söndagen. Kom iväg rätt bra i starten och skapade en bra lucka direkt till bilen bakom mig. Rätt skönt med tanke på att jag hade 48 bilar bakom mig och alla ville förståss vinna. Körde upp mig till 4:e svensk och på sista varvet tog jag mig upp till 3:e plats.
Men något blev fel i tidtagningsystemet så i resultatlistan stod jag som 4:a
Visserligen är 4:e inte dålig. Men jag kom ju faktiskt 3:a.
Så efter att jag pratat med Rickard Bengtsson som jag körde om på sista varvet kom vi överens om att jag faktiskt hade kört om honom på sista varvet och att jag borde blivit 3:a. (Jag har det till och med på film)
Hur nu än placeringarna blir officiellt så är det inget kul för varken honom eller mig. Men han va otroligt schysst och lät mig ta 3:e platsen och jag kommer givetvis att hjälpa honom när han får problem.
Andra racet gick riktigt bra till en början. Körde upp mig till en 3:e plats direkt på första varvet och det kändes som jag hade bra fart i bilen. Började närma mig 1:an och 2:an. Men på 8:e varvet blev jag avknuffad i sidan riktigt oschysst av en engelsman. Så i 170km/h for jag av banan så det brakade och där slutade det hela utan placering.
End of Weekend helt enkelt.
Trots min otur denna helgen har jag lärt mig mycket. Och en pallplats i första racet någonsin får man ju faktikst vara nöjd med.
Huvudsaken va ju att vi körde skjortan av engelsmännen. Det känns bra.
|
|
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

03 Maj 2005 21:05
Härligt Samuel, fortsätt så!
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)
"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
|
Superkart
Värnamo
Här sen Mar 2005

21 Maj 2005 14:10
Ni följer väl Samuel Lindkvist nu när säsongen startade idag? Kan meddela att han gick precis i mål som femma i första racet på Knutstorp.  Kan ju följa de via webradion på STCC. Imorn bli de till att åka dit och kolla.
|
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002

21 Maj 2005 16:58
Superkart skrev: | Ni följer väl Samuel Lindkvist nu när säsongen startade idag? Kan meddela att han gick precis i mål som femma i första racet på Knutstorp. Kan ju följa de via webradion på STCC. Imorn bli de till att åka dit och kolla. |
Ruskigt imponerande.... Har Samuel nån tidigare tävlingsbakgrund eller är det bara orättvist fördelad talang .
_________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson)
|
Superkart
Värnamo
Här sen Mar 2005
|
David Söderblom
Värnamo
Här sen Dec 2002

22 Maj 2005 14:18
Grattis Samuel, 1:a Race2 på Knutstorp!!
Följde loppet på stcc.se och kom in på det 6:e varvet då Samuel låg 3:a, körde upp sig till 1:a på 10:e varvet tror jag det var och gick i mål med 1.3s ledning.
_________________ /David Söderblom
|
Superkart
Värnamo
Här sen Mar 2005

22 Maj 2005 17:39
Du skulle varit där och sett hans omkörning av Loven! oj, oj! SÄger jag bara. In i startsvängen lurade han Loven att han skulle gå på yttan men vek in och tog in sidan i utgången.  Undra om han få mer tips av Loven nu...
|
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
_________________ Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
|
Superkart
Värnamo
Här sen Mar 2005

22 Maj 2005 18:21
Sänder inte Ztv de imorn, måndag? Är inte hundra på att Radical ingår där men jag har för mig att jag hörde något om de. Kan lova att Samuels körning är väl värd och se.
|
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004

22 Maj 2005 19:57
Grattis Samuel
ZTV sänder en timma från Knutstorp imorgon 20:00 :-)
_________________ Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
|
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002

24 Maj 2005 20:27
Hej. Tack för alla grattulationer.
Radical-racet sänds nu på måndag 30/5 kl 22:00 på ZTV. Om det är hela racet eller om det är klippt vet jag inte. Men jag har hela loppet inspelat Live från ViasatSport3. Man blir nervös när man ser det trots att man redan vet resultatet.
|
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
_________________ Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
|
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002

31 Maj 2005 12:00
Samuel Lindkvist skrev: | Hej. Tack för alla grattulationer.
Radical-racet sänds nu på måndag 30/5 kl 22:00 på ZTV. Om det är hela racet eller om det är klippt vet jag inte. Men jag har hela loppet inspelat Live från ViasatSport3. Man blir nervös när man ser det trots att man redan vet resultatet.  |
Nu somnade jag förvisso under S60/S40 loppet men inte var det nåt Radicalrace med??
_________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson)
|
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002

31 Maj 2005 12:08
Nej.
Kanske kommer nästa Måndag?
_________________ /Mats Strandberg
onemanracing.com
BMW 330i -05
|
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004

31 Maj 2005 13:18
MaZ skrev: | Nej.
Kanske kommer nästa Måndag? |
Hopefully, this program was a bit of a downer when you expect some Samuel and Porsche action
_________________ Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
|
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002

31 Maj 2005 15:23
Varje förare i Radical har betalat stora summor pengar för att dom överhuvudtaget ska filma Radical. Sen skiter dom i att sända det.
För er som vill se har jag det inspelat från livesändningen. Men det får man väl inte dela med sig av utan att betala ännu mera. Hur ska jag då göra och var går gränsen?
Får jag spela in det för eget bruk?
Får jag visa mina kompisar inspelningen hemma?
Får jag kopiera programmet och ge till kompisar?
Får jag visa mina kompisar inspelningen över nätet?
|
|