Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2217 besök totalt |
RUF gör en ny Ringen-DVD?
Jag har kraftiga indikationer på att RUF kommer släppa en uppföljare på sin legendariska CTR Yellowbird-video. Enligt uppgift har de kört deras R Turbo (590 hk 800 Nm) på Nordschleife med kameran på... ![]() CTR Yellowbird ![]() RUF R TUrbo ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Vet inte om du drömt. Men reklam- och PR-verksamheten snurrar nog inte alltid så snabbt nere i Pfaffenhausen. Inte lika snabbt som hjulen på deras trimmade bilar iaf. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Jag har inte drömt.
![]()
Från m5board.com 6:e Juli 2003 _________________ Anders Dauner |
||||
Jag håller gärna i en massbeställning.
Känner även Marc Bongers på RUF som skrivit en bok som täcker alla Porsches modeller inkl. RUF. Den kommer i engelsk översättning i höst = perfekt julklapp ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Hehe, jag har hållt i två stycken "massbeställningar" nu. Vi har säkert tagit hem 80 filmer.
Du måste ha missat tråden här på rejsa. ![]() Tror jag har någon film kvar, den kostar 700 kr inkl. frakt. ![]() Mycket pengar, men jag har bara hört positivt om den. Annars tar vi hem fler. erikb@ruf.se För övrigt kan jag rekommendera Marc Bongers bok som nu finns på engelska som besrkvier alla Porsche och RUF-bilar. (400 kr) Filmen kommer för övrgit att rulla i Porscheklubbens monter på Bilsalongen tror jag. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Jepp. Knepigt, jag som håller sådan koll! ![]()
Nja, det var nog mer än jag är beredd att slanta. 700:-? De har inte räknat fel på växelkursen? ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
I wish. Bara vadderat kuvert och porto går på omkring 50 kr ![]() och jag måste göra nån form av vinst, även om den är liten i det här fallet (tro't eller ej). Men en preview är gratis. Det går ganska brett ![]() http://www.rufautocenter.com/parts/f ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Den begär något lösen... ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Konstigt. Inte för mig och jag har inte något speciallogin http://www.rufautocenter.com/ sedan parts och DVD _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Ahh...dum brandväggsgrej på jobbet. Hemma gick det bättre. Verkar vara en sevärd film, men sjuhundra bagare.... ![]() ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
+ färja + bensin + nya däck & bromsar + hotellrum + pilsner på Pistenklause + etc etc... ![]() Skämt åsido, det ÄR en sevärd film. Över 1 timme lång, intressant genomgång av Rufs historia + åkbilder från 70-, 80-, 90- och 00-talet med diverse Ruf-modeller + varvet på Ringen. Dessutom, originalvarvet med CTR:en följer ju med på en bonus-DVD! 700 bagare är onekligen mycket pengar för en bilnörd-DVD, men i det här fallet är den definitivt värd pengarna! _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||
Jag har den (dyra) filmen.
Det känns dock inte så betungande att ha betalat vad den kostade, för det var något utöver det vanliga. ![]() Att se ringenkörningen är imponerande i sig, men det som gör filmen värd pengarna är all historik samt fakta osv som man får ta del av. Alios är i sitt esse och njuter verkligen av att berätta för tittaren om vad hans familj lyckats med. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||||
Här är ett par videos från RUFs release nyligen i Japan.
Film nr 2 innehåller RUF R Kompressor och RUF Rt12. "Senior Test Driver" är H-P Lieb, den som åkt med honom minns det ![]() Film nr 3 är ifrån RUF DVD:n, den bil ni ser i slutet är den helt egna bilen RUF R50 som är under utveckling. http://www.ruf-web.co.jp/movies/ Njut! _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
2217 besök totalt |