Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1443 besök totalt |
Var kan man hyra garageplats för en vecka vid ringen?
Jag och sambon planerar att ta bruksbilen till Frankrike i sommar och då har det dykt upp en halvtokig idé om att traila ner Porschen så att vi kan passa på att svänga lite på Nürburgring med den. Eftersom det känns onödigt att släpa på den ända ner till Frankrike så undrar jag om det är någon som känner till någon firma eller privatperson i närheten av banan som kan erbjuda garageplats åt en lastad biltrailer i ungefär en vecka till en rimlig peng? |
||||
_________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
På ringracing pratar dom även engelska! ![]() Där kan du säkert ställa ekipaget, för en mindre ersättning. Skall fö själv till Frankrike med familjen i sommar och passerar förhoppningsvis ringen på hemvägen runt den 9-10 juli. Dock med Passat-skåplådan... Men några varv blir det nog. ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
I höstas körde jag tre varv med skåplådan. Tyvärr sloknade bromsarna redan på första varvet... ![]() Troligen pga att jag inte hade värmt upp dem tillräckligt innan jag körde ut på banan. ![]() BTG-tiderna blev 9:23, 9:05 och 9:00! _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Valet står ju mellan att köra min dieselskåplåda på ringen eller att släpa med sig porschen. Har lite svårt att bestämma mig för huruvida det är värt att krångla med porschen. ![]() Eftersom det blir premiärtur på ringen för min del så kanske det är lika bra att nöja sig med några varv i Passaten och ger det mersmak (vad skulle det annars ge ![]() |
||||
Inte fel med Passaten. Jag minns själv mitt första besök, åkte på semester med 964 Turbo. Vi passerade Ringen - jag körde väl 3 varv och blev omkörda av allt och alla. Tror inte jag hade haft tråkigare med en vanlig bil - kankse tvärtom, nu blev jag ju lite "stött" av att jag var så långsam i min fina bil... _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
![]() Tack för hjälp och tips - Erik, Peeter och Anders! |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1443 besök totalt |