Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
coola bilbyggen i Kroatian
2 besök senaste veckan (3512 totalt)
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929


Trådstartare
coola bilbyggen i Kroatian

Pugg 205 med v6 turbo



FIAT 500 med honda CBR900 motor


Golf II med dubbla VR6 motorer - observera växellänkaget




2002 med 3,5 L turbo



Ascona med Lotus omega motor



Lotus Elise med DUBBLA Suzuki GSX-R 1000 cc motorer på 180 hk vardera




BMW E-30 v12

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
skywalker
Stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 208



den där puggen lär ju vara brutal!!

och den där asconan verkar ju mer körvänlig och het

_________________
- Magnus Ripén
- Bmw 2002
Citera
triple
Detroit (Göteborg)
Här sen Okt 2004
Inlägg: 170



Elise med gsxr-V8! Är det RST-V8 eller RPA eller något liknande! Mer om den!

_________________
Martin Engström
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929


Trådstartare
triple skrev:
Elise med gsxr-V8! Är det RST-V8 eller RPA eller något liknande! Mer om den!



DUBBLA 4 cylindriga 1000cc - Ej V8

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



KristianAE86 skrev:
triple skrev:
Elise med gsxr-V8! Är det RST-V8 eller RPA eller något liknande! Mer om den!



DUBBLA 4 cylindriga 1000cc - Ej V8


Tycker det står att den har 650hästar, blir lite mer än 180hästar per motor
Prestanda skäms inte för sig iaf, 0-100 på 2.5 sekunder, och kvartsmilen på åtta
Har lite svårt att tro på att 0-100 på 2.5sek dock, kör dom med drag-slicks eller?
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929


Trådstartare
Andrew Petrykowski skrev:
KristianAE86 skrev:
triple skrev:
Elise med gsxr-V8! Är det RST-V8 eller RPA eller något liknande! Mer om den!



DUBBLA 4 cylindriga 1000cc - Ej V8


Tycker det står att den har 650hästar, blir lite mer än 180hästar per motor
Prestanda skäms inte för sig iaf, 0-100 på 2.5 sekunder, och kvartsmilen på åtta
Har lite svårt att tro på att 0-100 på 2.5sek dock, kör dom med drag-slicks eller?



aa-ha - jag jag kan ju inte det språket direkt.. men en GSX-R1000 har 180 orginal hk.

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
merced
Karlstad
Här sen Jan 2004
Inlägg: 21



Andrew Petrykowski skrev:
KristianAE86 skrev:
triple skrev:
Elise med gsxr-V8! Är det RST-V8 eller RPA eller något liknande! Mer om den!



DUBBLA 4 cylindriga 1000cc - Ej V8


Tycker det står att den har 650hästar, blir lite mer än 180hästar per motor
Prestanda skäms inte för sig iaf, 0-100 på 2.5 sekunder, och kvartsmilen på åtta
Har lite svårt att tro på att 0-100 på 2.5sek dock, kör dom med drag-slicks eller?


om den har dubbla motorer (2 st), och totalt 650hk...
Borde inte det bli 325hk per motor?
Eller är jag ute och cyklar?

_________________
Ola Ekelund, Karlstad, merced.se
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



KristianAE86 skrev:
Andrew Petrykowski skrev:
KristianAE86 skrev:
triple skrev:
Elise med gsxr-V8! Är det RST-V8 eller RPA eller något liknande! Mer om den!



DUBBLA 4 cylindriga 1000cc - Ej V8


Tycker det står att den har 650hästar, blir lite mer än 180hästar per motor
Prestanda skäms inte för sig iaf, 0-100 på 2.5 sekunder, och kvartsmilen på åtta
Har lite svårt att tro på att 0-100 på 2.5sek dock, kör dom med drag-slicks eller?



aa-ha - jag jag kan ju inte det språket direkt.. men en GSX-R1000 har 180 orginal hk.


Inte jag heller egentligen, men alla slaviska språk är väldigt lika.
Jag är dock inte helst säker ang. hästkraftsantalet, känns spontant lite vält villt.
Men resten stämmer iaf
Citera
skywalker
Stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 208



180 orginal hästar per styck ja.. Men de lär ju vara ordentligt trimmade på alla sätt.

_________________
- Magnus Ripén
- Bmw 2002
Citera
Olofson
Varberg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1473



skywalker skrev:
180 orginal hästar per styck ja.. Men de lär ju vara ordentligt trimmade på alla sätt.

Men alltså... Från 180 hästar på den volymen - alltså en rejält vass motor redan som standard - till 325? Borde vara möjligt, men det låter helt vansinnigt dyrt i mina öron! Ser inga spår av turbo eller kompressor heller, vilket ju hade gjort siffrorna mycket rimligare.

Morsan är förresten från Kroatien - men jag kan inte ett ord kroatiska för det! (ok; några, men inte mer...)

Efter lite snabbt surfande håller jag dock med om att det verkar påstås vara 650 hästar i det där bygget... Måste det ju nästan vara om de tiderna ska hålla. Tydligen behövs det t ex uppåt 400 hästar i en Se7en för att komma under 3 sekunder (officiellt rekord på 2.9 s med något på runt 400 hästar, som tydligen ska gå att beställa så från fabrik - annars hade det inte varit relevant i det sammanhanget) - fast "aerodynamiken" kanske kräver ett gäng extra hästar sista biten iofs.

_________________
David Olofson
olofson.net
Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda!
Följebil: BMW 530i E61 M
Citera
RedAbarth
Hörby
Här sen Jul 2004
Inlägg: 214



Kroatien heter det

_________________
Marco Cenaki
Citera
Ferox
Alvesta
Här sen Jun 2005
Inlägg: 39



Tvivlar starkt på 650hk ur de 2 motorerna. Samma med 402m prestandan. Att det står så i tidningen känns som det kvittar. Står inget om något trim.

_________________
Popovic Denis
Citera
Olofson
Varberg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1473



Ferox skrev:
Tvivlar starkt på 650hk ur de 2 motorerna. Samma med 402m prestandan. Att det står så i tidningen känns som det kvittar. Står inget om något trim.

Nej, precis... Ser ju helt standard ut. Hade det varit feta turboaggregat eller kompressorer och grejor, men det är det ju inte... 325 hästar/liter är väl en bit mer än en F1-motor har!? Helt omöjligt utan laddning eller andra drastiska åtgärder, skulle jag gissa.

En massa "vanligt" trim + NOS...? Fast det ser ju inte ut att finnas något sådant heller.

Iofs är nog 360 varvvilliga MC-hästar ganska intressant i en Elise, det också.

_________________
David Olofson
olofson.net
Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda!
Följebil: BMW 530i E61 M
Citera
Ferox
Alvesta
Här sen Jun 2005
Inlägg: 39



>olofson

Håller jag fullständigt med om.

om något från f d Jugoslavien behöver översättas, så är det bara att kontakta mig

_________________
Popovic Denis
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Tror bestämt att Kroaterna gillar små bilar med löjligt mycket effekt
Tyvärr missade jag banträffarna när jag var där

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Olofson
Varberg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1473



Kristian Larsson skrev:
Tror bestämt att Kroaterna gillar små bilar med löjligt mycket effekt

Vem gör inte det!?

_________________
David Olofson
olofson.net
Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda!
Följebil: BMW 530i E61 M
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



olofson skrev:
Kristian Larsson skrev:
Tror bestämt att Kroaterna gillar små bilar med löjligt mycket effekt

Vem gör inte det!?


Dom till vänster om den stora pölen
Citera
Magnus S
Stuvsta
Här sen Maj 2004
Inlägg: 7747

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Andrew Petrykowski skrev:
olofson skrev:
Kristian Larsson skrev:
Tror bestämt att Kroaterna gillar små bilar med löjligt mycket effekt

Vem gör inte det!?


Dom till vänster om den stora pölen


Nåja, både AC Cobror Corvetter, Mustanger, Camaros, Trans-Amer, Cudor (sportbilar och Ponycars) etc etc räknas som "små" bilar med mycket effekt i USA - allt är en fråga om vad man jämför med inom landet.... Titta på hur stora en normal 60-70-tals familjejänk var.

Som kuriosa kan nämnas att man i dag relaterar till brittiska 40-70-tals sportbilar som små bilar, men om sanningen ska fram så var de ungefär lika stora som alla deras samtida normala bilar. De flesta bilar var helt enkelt inte större på den tiden, (förutom några få lyxmärken)

_________________
M a g n u sS o l l e n b e r g

Citera
Olofson
Varberg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1473



Andrew Petrykowski skrev:
olofson skrev:
Kristian Larsson skrev:
Tror bestämt att Kroaterna gillar små bilar med löjligt mycket effekt

Vem gör inte det!?


Dom till vänster om den stora pölen

De är tydligen inte så värst mycket för att svänga seriöst heller - men i vilket fall som helst så är det ju relativt, som Superswift antyder. Allt är ju några storlekar större där, inklusive de "små" sakerna!

_________________
David Olofson
olofson.net
Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda!
Följebil: BMW 530i E61 M
Citera
Bilder o videos
coola bilbyggen i Kroatian
2 besök senaste veckan (3512 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande