| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
coola bilbyggen i Kroatian
|
2 besök senaste veckan (3512 totalt) |
|
Pugg 205 med v6 turbo
FIAT 500 med honda CBR900 motor
Golf II med dubbla VR6 motorer - observera växellänkaget
2002 med 3,5 L turbo
Ascona med Lotus omega motor
Lotus Elise med DUBBLA Suzuki GSX-R 1000 cc motorer på 180 hk vardera
BMW E-30 v12
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||||
Tycker det står att den har 650hästar, blir lite mer än 180hästar per motor
Prestanda skäms inte för sig iaf, 0-100 på 2.5 sekunder, och kvartsmilen på åtta
Har lite svårt att tro på att 0-100 på 2.5sek dock, kör dom med drag-slicks eller? |
||||||||
aa-ha - jag jag kan ju inte det språket direkt.. men en GSX-R1000 har 180 orginal hk. _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||||
om den har dubbla motorer (2 st), och totalt 650hk... Borde inte det bli 325hk per motor? Eller är jag ute och cyklar?
|
||||||||
Inte jag heller egentligen, men alla slaviska språk är väldigt lika. Jag är dock inte helst säker ang. hästkraftsantalet, känns spontant lite vält villt. Men resten stämmer iaf
|
||||||||
Men alltså... Från 180 hästar på den volymen - alltså en rejält vass motor redan som standard - till 325? Borde vara möjligt, men det låter helt vansinnigt dyrt i mina öron! Ser inga spår av turbo eller kompressor heller, vilket ju hade gjort siffrorna mycket rimligare.
Morsan är förresten från Kroatien - men jag kan inte ett ord kroatiska för det! (ok; några, men inte mer...)
Efter lite snabbt surfande håller jag dock med om att det verkar påstås vara 650 hästar i det där bygget... Måste det ju nästan vara om de tiderna ska hålla. Tydligen behövs det t ex uppåt 400 hästar i en Se7en för att komma under 3 sekunder (officiellt rekord på 2.9 s med något på runt 400 hästar, som tydligen ska gå att beställa så från fabrik - annars hade det inte varit relevant i det sammanhanget) - fast "aerodynamiken" kanske kräver ett gäng extra hästar sista biten iofs. _________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||||||||
Nej, precis... Ser ju helt standard ut. Hade det varit feta turboaggregat eller kompressorer och grejor, men det är det ju inte... 325 hästar/liter är väl en bit mer än en F1-motor har!? Helt omöjligt utan laddning eller andra drastiska åtgärder, skulle jag gissa.
En massa "vanligt" trim + NOS...? Fast det ser ju inte ut att finnas något sådant heller. Iofs är nog 360 varvvilliga MC-hästar ganska intressant i en Elise, det också.
_________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||||||||
Vem gör inte det!?
_________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||||||||
Nåja, både AC Cobror Corvetter, Mustanger, Camaros, Trans-Amer, Cudor (sportbilar och Ponycars) etc etc räknas som "små" bilar med mycket effekt i USA - allt är en fråga om vad man jämför med inom landet.... Titta på hur stora en normal 60-70-tals familjejänk var.
Som kuriosa kan nämnas att man i dag relaterar till brittiska 40-70-tals sportbilar som små bilar, men om sanningen ska fram så var de ungefär lika stora som alla deras samtida normala bilar. De flesta bilar var helt enkelt inte större på den tiden, (förutom några få lyxmärken) _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g
|
||||||||
De är tydligen inte så värst mycket för att svänga seriöst heller - men i vilket fall som helst så är det ju relativt, som Superswift antyder. Allt är ju några storlekar större där, inklusive de "små" sakerna!
||||||||
![]() |
Bilder o videos
|
2 besök senaste veckan (3512 totalt) |