| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Gissa bilen (plus bonusbilder).
|
4954 besök totalt |
|
Gissa bilen (plus bonusbilder).
Jag har ju börjat åka på en massa fikaträffar i brist på banbil i år. Och ibland springer man ju på ett och annat guldkorn. Men det är väldigt sällan jag ser något jag aldrig sett förr. Men i onsdags gjorde jag faktiskt det. Kan ni hjälpa mig med vad det är? Jag har kladdat över märke och den modellbeteckning som fanns, bara för att jävlas lite med er.
Erik verkar mest intresserad av Irry-dekalen, och Andreas och Viktor av varandra. Sen var det ju det där med bonusbilder. Det fanns ju lite andra roliga bilar att titta på också:
Busig 75 Turbo.
Alltså, jag är rätt säker på vad det varit, men jag har ingen aning om vad det skall bli
och baksidan år inte mycket bättre. Gillar särskilt scoopet...
Prydlig Fiat 1500. Rätt sportig, ända till man känner det ENORMA glappet i ratten. Det sitter hur många gummiknutar som helst på väg ner till däcken i en sån här.
Samma andas barn, en MG B. Oskarshamn är lite av ett MG-fäste, till skillnad ifrån Kalmar, som har mer Porschar och Sevens.
Speedster-replika på R-däck. Busig...
Aningen spartanska stolar...
Nytt inhemskt R-däck?
Satt på denna prydliga GTV. Vi utarbetade en teori om att däcken idag är SÅ mycket bättre än de var 84, så det är först när man köper ett riktigt skitdäck, som en bils orginaluppförande kommer tillbaka. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
|
_________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Super Seven Suzuki Swift Sport -14 Toyota Rav4 Gazoo Racing -24 Civic -00 BilsportSS 1.24.12 såld
|
||||
|
_________________ A n d r e a s O t t o s s o n |
||||
Det var väl lite väl hård ton _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
Har svårt att tänka mig att någon slitit o kämpat med den mr2an, sitter ju olika fälgar runt om på den, ingen passform på något ju. Mvh Henke _________________ Henke Carlsson |
||||
Tyckte du det var elakt? En fråga bara, när bilen får upp farten litegrann, hur skall du få bakspoilern att sitta kvar? För övrigt kan jag imponeras av bilbyggen jag med, men då i allmänhet av folk som har byggt, inte satt dit färdiga kit. Konstruktivt nog? Men det imponerar att någon ifrån västkusten tagit sitt projekt hit för att visa upp det. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
|
[OT]
Nu var det ju inte johan själv som la upp bilderna på sin mr2 här så nåt intresse verkar det ju finnas för bling utan funktion.
Jag skulle väl kanske inte uttrycka det på samma sätt som robban direkt men jag håller med honom. Det är väl lite onödigt att pissa på en bil som man inte ens vet om den ens är färdig. Dessutom tycker inte jag sån smutskastning hör hemma på det här forumet. Nivån här brukar vara högre än så här.. (F y i så är bilen inte färdig ännu, och ja... han har slitit rätt hårt med bilen. Det som syns på bilderna är inte allt.) [/OT] De andra bilarna var oxå fina..
_________________ Mikael Cedergren Toyota Celcia |
||||
|
Alltså-vad gäller MR2an -som för övrigt med full förståelse ur ägarens synvinkel- varkar vara en het potatis, så:
SÅ elaka kommentarer var det ju faktiskt inte-eller? "Alltså, jag är rätt säker på vad det varit, men jag har ingen aning om vad det skall bli
och baksidan år inte mycket bättre. Gillar särskilt scoopet... ! ok-om jag vore ägare skulle jag kanske inte hoppa jämfota av glädje, med vi är ju inte på Zatzy nu, och då får man nog acceptera att....en sån kommentar kan vara lite vitsig? Jag fnittrade iaf. Och då kör jag omkring i en rostig passat och en tolv år gammal tegelsten, med vikten koncentrerad strax framför framaxeln. Robban: om den inte är färdig, då är det väl inte sååå mycket att hetsa upp sig över? Eller är det jag som i mitt sätt att vara är alldeles för tolerant
Kom igen, kör igång en "min banbil", så får vi veta mer om den och planerna för den! Gudarna ska veta att utgångsmatrealet är det definitivt inget fel på, i synnerhet inte jämfört med vad jag halkar omkring i... _________________ Tobias Persson Kör: Banbil: S2 coupe -93 Familjebil: Sharan V6 4 motion -04 Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12. |
||||
Tycker du borde tona ner din attityd ett par grader annars kan du helt ärligt fara åt *******... I min mening är MR2an ful som stryk. Ingen finnish, ingen passform. Är den inte klar fine säg det men inte med den tonen. Detta är inte ett styling forum här pratas det banåka. Inte direkt konstigt att den där bilen kanske inte går hem. Att sedan sitta o dryga sig bakom tangentbordet funkar inte på detta forum. Skulle hemskt gärna se att du kryper tillbakla till Zandlådan med sånna kommentarer... _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||
|
Hehe kul att ni lägger märke till min bil (MR2an)
Grejen att ja kom ner till onsdagträffen i oskarshamn var att de va så dåligt me bilar onsdagen för 2 veckor sen, så ja sa på skoj till den lokala klubben "blue coast racing" att ja kommer ner me mitt bygge så de finns nått att se på!
Å angående passformen på fronten så satt den bara me 3 skruv i froten så de är därför de inte va så fin passform
Så har vi däcken me! De är de högra bak som ja ska ha runt om De andra är bara där för tillfället
Scoopet bak är faktiskt till användning då ja tar den luften till de öppna luftfiltret
Sen om de är snyggt eller inte är upp till var & en
De fattas en del saker på bilen me som någon sa innan me! Den är inte klar en som sagt
Är de nått ni undrar om denna MR2an så är de bara att fråga på
Ha de// Tuzzi _________________ Johan Östlund |
||||
|
Sorry för dom hårda orden, blev irreterad bara. Som ni förstår så är det inte min bil men jag vet hur många timmar det ligger bakom.
Som sagt innan så lägger man själv upp bilder på sin bil så får man ta både ros och ris men att lägga upp en bild på nån annans bil så andra ska kunna skratta åt den tycker jag är fel. om detta inte är ett stylingforum varför anmärks det då på hur andra bilar ser ut. En en gång förlåt om jag uttryckte mig illa innan. _________________ Robert Rosholm |
||||
En liten poäng där iofs, men å andra sidan; så fort man visar något "in public" så har man ju hakan ute, så att säga. Finns mycket folk (med kameror!) på rejsa, så man får väl nästan räkna med att saker man visar upp ute kan komma att diskuteras här.
Det är väl lite svårt (och trist!) att helt bortse från alla subjektiva aspekter, bara för att det primära är funktionen?
oavsett vilket så bör man nog ha lite distans rent allmänt, och inte ta allt så väldigt allvarligt. Jag menar, stor ide att försöka diskutera saker om stämningen är sådan att ingen ens vågar antyda vad de tycker och tänker!
_________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||||
Här var det i a f inga ledsna miner trots lite negativa omdömen om bilen, skönt att se.
Kommer vi att få se bilen på banorna? _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
Ja får se! Vore redigt kul å prova på att köra på bana me den ialla fall
//Tuzzi _________________ Johan Östlund |
||||
Ahh gutt vad är gjort under skalet på bilen då?
_________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||
|
Detta skrev ja för ett tag sen så allt kanske inte stämmer så bra nu, men de mästa gör de
Kaross: Veilside front, med "ögon" Sido kjolar, helt egentillverkade Skärm breddning bak, helt egentillverkade Venturi tunnel bak, helt egentillverkade Aluminium vinge, höj & sänk bar från kupén Motor lucka med stora gälar Revision6 Fram ljus Revision6 Bak ljus Fälgar - Solgen 7'5*18" , guld lackerade Däck - Goodyear F1 225/40 * 18" Slitzade & svarvade orginal broms skivor runt om Greenstuff klossar fram & Blackstuff klossar bak Lackerade orginal fjädrar (gröna) Angel eyes ringar i fronten (positions ljus) Glasfiber huv (på G) Sax dörrar Tom's style Scoop (för mig att mitt va bomex) Neon, grönt under bilen Innredning: Egna mätartavlor (Erika Eleniak km/h & Victoria Silvstedt rpm) Grön bakgrunds belysning bakom mätartavlorna Blå belysning i fläckt knapparna om byggd mitt panel Här ska de hända mer saker men de tar ja efter karossen är klar Stereo: Pioneer huvudenhet Pioneer 10" basar bakom stolarna i egen byggda lådor i stål Pioneer steg 2st Röststyrning till cd växlaren, Pioneer 6 cd växlare, Pioneer Motor: Innsug - startmotor - skydds plåt för grenrör lackerade i guld. Resten av motorn är lackerad i silver Alla vakum slangar bytta mot gråa Kabel härvan är i vit skydds plast i stället för svart Ny koppling, tryckplatta - lamell - lager Polerat innsidan av innsuget Fart hållare (universal gammal modell) Egen byggt rör böj efter grenröret i rostfritt 2st japsdämpare med 4'5" utblås mitt monterade Öppet JR filter Finns fler prylar men de är mer små saker sen Sen har vi mina missöden: Plastade en stor vinge med stora luftintag på men som nu ligger i "ångest kartongen" Anledningen till att ja inte använder den är att ja gjorde lite fel med luftintagen som var på vingen å så va de vingen i sig som ja inte fick som ja ville. Så snåla ja på materialet me, körde med byggskumm villket är AS KASST att använda till denna vingen Skulle köpt divinicell plattor iställe men men Detta bygge tog ca, 2 mån å en jäkla massa glasfiberväv å polyester Så bak kjol bitarna på sidan. De har ja också lagt ner mycket tid på, men som nu inte ska användas Så har ja 2 olika varianter av sido kjolarna me i "ångest kartongen" me. Den första är en gjut form som var från min första design. De tog mycke tid innan ja bestämde mig för att byta formen helt å hållet där fram på kjolen. Så kom den andra formen, men inte heller den blev nått bra //Tuzzi _________________ Johan Östlund |
||||
![]() |
Bilder o videos
Gissa bilen (plus bonusbilder).
|
4954 besök totalt |

