Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-08-14 - Francophilia 05 - Gelleråsen
1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (9904 totalt)
meldert
Eskilstuna
Här sen Aug 2004
Inlägg: 3462


Trådstartare
Nyss hemkommen från en trevlig bandag på en rolig bana thumbs up

Tackar ödmjukast för inbjudan!

Kul att se lite rejsa ansikten. thumbs up

Filmer kommer inom de närmaste dagarna...

_________________
Mattias Meldert
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jag såg Pär Hansson på väg mot Gelleråsen igår.
Han var inne vid Biltema i Västerås och snurrade.. Den lilla röd-gula på släpkärran avslöjade honom.

Hade ni tur med vädret?

_________________
/Anton Lillsund
Citera
meldert
Eskilstuna
Här sen Aug 2004
Inlägg: 3462


Trådstartare
Glömde säga att vädret var KANON!!! Helt otroligt med tanke på hur väderleksrapporterna har sett ut...

_________________
Mattias Meldert
Citera
Isåkare
Munsö
Här sen Dec 2004
Inlägg: 402



Ja man får tacka!!

För min egen del gick det dock inte så bra. Jag hade uppdaterat bromsarna för bra, så bra att motorn slet sig från fästena och åkte in i kylaren vid inbromsningen till "Tröset"

Efter lite mek kom jag hem, men kunde konstatera att topp/eller packning inte tålde Hi score på tempmätaren

Rikard i den blå BMWn.

PS: Glömde bort flaggvaktandet i mekandet, men jag får väl stå 2 ggr om det blir nån mer gång.

_________________
Rikard Gjersvold
070 511 30 73
Styrelseladamot Lazzat MK
BMW 325i -92
Citera
Ankan
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 7599

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Vilken toppenträff! Vädret var lite för bra, jag har fått raggarbränna..

Tack!

_________________
Angelika Almstedt - kör svensson-bil och bakar cupcakes nu förtiden.
Citera
kraft
Stockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 103



Tackar ödmukast för en underbar dag.
Efter tvådagars på gelleråsen känns banbehovet stillat för ett par dar iallafall
Kul att få tid att testa bilen ordentligt, avsaknaden av r-däck var dock stor....

_________________
John Kraft
Glidare: Honda NSX
Banbil: Honda S2000 kompressor.
Tidigare: EVO IX
Tidigare: S2000 turbo
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13170

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

En rolig dag på Gelleråsen!

Det är kul med banträffar där det blandas friskt. En mängd olika bilar. thumbs up
Massor av bankörning i härligt solsken... Nästan lite för varmt...

_________________

Rice and shine
Citera
NiklasFalk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2465



Här serverer jag lite blandade bilder från Francophilia.










































_________________
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19476




_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
meldert
Eskilstuna
Här sen Aug 2004
Inlägg: 3462


Trådstartare
Highspeedfreak skrev:
Här serverer jag lite blandade bilder från Francophilia.


Gaaaaahh! Vilka bilder! thumbs up

Måste bara ha denna i så stort format du har (jag PM:ar mejladress...)
Highspeedfreak skrev:


Jagad av Ragnar... I dagens andra pass lyckades jag hålla undan (det var några bilar emellan) men bilden är nog från pass 3 och där fick jag ge upp...
Highspeedfreak skrev:


Skön bild på den bromssladdande spidern. thumbs up
Highspeedfreak skrev:

_________________
Mattias Meldert
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3371



SHIT OXÅ Trodde detta "event" bara var till för "fransoser"
Har velat köra på Åsen ända sen Norska BMW klubben var där förra året!!!!!
Säger det igen SHIT OXÅ

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7288



Snygga bilder! Antar att det kommer fler? thumbs up

Trots en del missar från oss så blev det ju en lyckad dag.... Lite grejer som inte fanns och inte fungerade som gjorde att tiden att snacka ihop oss försvann. Menmen.....

Tack alla som kom och alla som hjälpte till! thumbs up

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
mäcen
Varberg
Här sen Apr 2004
Inlägg: 2003



Äntligen hemma efter ca 55 mil ner till Karlskrona. Kanonväder och en härlig helg. Åskådare igår när Ford, Nissan och Honda körde. Men som tur finns Peugeot Sport Club som låter hos här på Rejsa få ta del av deras trevliga träffar. Det enda jag kan klaga över var att det blev lite fördröjt efter lunch, men samtidigt startade det hela 20 minuter tidigare än planerat efter morgonmötet, så det tar ut vartannat. thumbs up

Till nästa år blir det någon form av R-däck. Känns som mina Toyo T1-R och Pirelli P5000 har gjort sitt.
Tyvärr lossnade en av växelspakslänkarna (stabilisatorstaget), vilket gjorde att det blev VÄLDIGT svårt att få i växlarna. Ut och kyla bromsar, vänta på att grenröret svalnat och sedan (med hjälp av Pär Hanssons förlängning till mitt spärrskaft) lyckas få dit staget igen. Klockan närmade sig 17:00, och en lång resa väntade.

Det var första gången jag körde på Gelleråsen, och jag måste säga att den helt klart är den roligaste banan jag kört på (har kört på Mantorp, Anderstorp, Kinnekulle och Knustorp).

Nu sängdags, för att i morgon köra 70 mil till Stockholm med jobbets bil...

Tack än en gång Peugeot Sport Club.

_________________
Marcus Svensson
Mazda RX-7 -95
Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks)
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716



och än en gång var den en japsare som lät skönast...."Mäcens" lilla Mazda har ju ett för skönt ljud!

Jag fick som de flesta andra en riktig bonna-bränna Men men, skönt att åter få se lite sol efter så mycket regn..
Sen måste jag hålla med Mäcen om att Gelleråsen är den roligaste banan! I fastlandet Testa Gotland Ring *tipsar*

Kraft: Körde du inte på R-däck?? Det gick ju undan rätt så rejält måste jag säga..

Sedan vart jag oerhöt imponerad av JTCC-bilarna, att de går så snabbt med så få hästar...det avslöjar ju hur oerhört viktigt det är med bra väghållning!

Tack för en rolig dag allihop!

_________________
Rachid Rachid
Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4208



Efter mycket gråtande i depå och på läktare så vrålade Reine att nu är det lungt-lungt i några varv om vi ville ha passageraråkning så för att dämpa depressionerna så tog jag ut min bruksis406a i 5-6varv med nyfiken flickvän i passagerarsätet.

Låt oss säga som så att jag är glad att det var lugn-lugn körning för mer än så klarar inte häcken. Och vilken dålig känsla man hade
Så körde vi in och redan av denna körning så hade bromsarna börjat ryka. Fördelen är att mina bromsvibrationer som jag svurit över i 7månader försvann

Saknar 405an som tusan iaf

Väl mött iaf.. glad att jag kom upp även om jag inte fick köra på "riktigt".

_________________
Brukshäcksarsenalen:
Citroën Xsara Picasso 1,8 -05
Opel Vectra 1,8 -09
Citera
Lid
Vårgårda
Här sen Jun 2004
Inlägg: 40



Satan vilka snygga bilder thumbs up
Citera
NErixon
Uppsala
Här sen Feb 2004
Inlägg: 708



Snygga bilder Niklas! Verkligen! En suverän dag på Gelleråsen och ett bra arrangemang från PSC! Trevligt att träffa nya ansikten som Meldert t.ex... Även Ragnar överraskade med sin Sleeper-Saab! Vackert väder och härlig körning, vad mer kan man begära? Rallye:n fungerade utmärkt på banan och detta gav verkligen mersmak!!

_________________
Nils Erixon
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Jovani skrev:
SHIT OXÅ Trodde detta "event" bara var till för "fransoser"
Har velat köra på Åsen ända sen Norska BMW klubben var där förra året!!!!!
Säger det igen SHIT OXÅ


Du får troligtvis en ny chans i slutet av september när Opel SC kör tillsammans med GTI Klubben eftersom vi antagligen bjuder vi in några bilar härifrån.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 3958



Sådär! Utvilad igen efter den träff som får bli säsongsavslutningen för min del. Som vanligt kalaskul att gasa sig runt banor
Andra gången på åsen för min del, och efter ett tag började man väl hitta runt skapligt. :looki: Vidhåller att banan är riktigt rolig.

Kul med blandad kompott på banan, fransmän kan ju bevisligen konstruera riktigt bankompetenta bilar! thumbs up Bra rattat av många också, de små hetluckorna hade bra fart!

Efter några pass hade jag (som vanligt... ) lite problem med värmen, och hade jag bara haft en konserv med Bullens med mig hade det kunnat erbjudas både kokt och stekt. Nu fick det bli en tur på landsvägen och en skvätt vatten istället, och efter det mådde 99an bra igen.

På hemvägen verkar det dock som mitt skjudande bromssystem smittat av sig på kopplingshydrauliken. Klart spännande att notera hur kopplingen löpande blir sämre och sämre. När det var 4 mil kvar gav den upp i det närmaste helt, och framfarten blev en taktisk utmaning av oväntat omfång. Men det gick att komma hem som tur

meldert> Som linslus, vad gör man inte för att komma med på film?

kartingman> Alltid kul att kunna överraska...

_________________
Ragnar Burenius
Citera
Lars Aldebo
Märsta
Här sen Jul 2003
Inlägg: 293



Bra väder och trevligt folk thumbs up Det var skitkul att köra bland många snabba ekipage
Tack till Pär för ditt engagemang.

Edit: stavfel

_________________
/Lars Aldebo

Subaru BRZ
Citera
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2901



Var såklart mycket kul att köra lite bana. Hade några problem med att jag sköt en tryckslang och att tomgången blev lite hög. Inga stora saker egentligen men det tog ändå värdefull bantid.

Blev iaf hyffsat med körtid ändå så jag är nöjd.
Banan var helt klart roligare än vad jag trodde innan och det var en kul blandning på bilar. Lite jobbigt att det var så pass varmt men det är ju knappast någons fel.
Kalaskul att köra bana igen och helt klart roligare med nya motorn. Även fast bromsarna som väntat tyckte att livet var lite tråkigt.























_________________
Bromsar bäst som bromsar sist...
Renault 5 GTE -88
Citera
Eftersnack
2005-08-14 - Francophilia 05 - Gelleråsen
1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (9904 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande