Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
PCS Gokart på söndag, någon som ska dit?
1094 besök totalt
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002

Trådstartare

Tänkte kolla om det är nån härifrån som ska köra gokart med pcs på söndag i halmstad? Jag ska dit å köra för väst iallafall. Jag bor ju i småland men det va ju minst folk i västlaget så jag hamnade där.

Jag ser det mest som en kul grej men har ändå satt ribban högt och räknar med att jag vinner och slår banrekordet Man ska tro på sig själv

Pär du skulle dit va? Nån mer? Det kanske blir en trevlig liten rejsa.nu träff där?!

Laholm
Här sen Nov 2002

Re: PCS Gokart på söndag, någon som ska dit?

Lotus Samuel skrev:
Tänkte kolla om det är nån härifrån som ska köra gokart med pcs på söndag i halmstad? Jag ska dit å köra för väst iallafall. Jag bor ju i småland men det va ju minst folk i västlaget så jag hamnade där.

Jag ser det mest som en kul grej men har ändå satt ribban högt och räknar med att jag vinner och slår banrekordet Man ska tro på sig själv

Pär du skulle dit va? Nån mer? Det kanske blir en trevlig liten rejsa.nu träff där?!

Stämmer bra!

FSN (Fredrik Svensson) skulle komma, men har är mitt uppe i en flytt så det är mycket osäkert.

Sen finns det nog några "smygläsare" här som kommer oxo

Vi kan ju försöka få till att vi kör samtidigt så kan vi ju snacka mellan passen. Jag åker för Syd

Laholm
Här sen Nov 2002

Det finns en lite fin väg bara ca 1 km från Gokarthallen som dessutom har en trång tunnel under E6:an, hissar man ner sidorutorna och gasar på där så låter dom flesta motorer bra. En 996:a med sportauspuff låter nog otroligt bra just där : thumbs up

Jag anmäler mig som helt frivillig att från högerstolen i svart 996:a visa denna trevliga vägsnutt

Laholm
Här sen Nov 2002

Min kära hustru påpeka att jag behöver få åka i en svart 996:a eftersom jag är den ende i familjen som inte gjort det

Hon har åkt GT3 på Knutstorp

Torslanda
Här sen Nov 2002

Jag kan nog tyvärr inte komma, har avanmält mig (skulle ha kört för väst). Skall flytta till Gbg den helgen. Hinner jag så åker jag förbi men det är inget jag räknar med....tyvärr, det hade varit roligt att se Pärs min när han skulle varva mig och helt utan anledning blir uppträngd i en hög med däck. Säker gentlemannakörning gäller väl bara når man kör med stor farlig och dyr bil??

Horda
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Pär Hylander skrev:
Det finns en lite fin väg bara ca 1 km från Gokarthallen som dessutom har en trång tunnel under E6:an, hissar man ner sidorutorna och gasar på där så låter dom flesta motorer bra. En 996:a med sportauspuff låter nog otroligt bra just där : thumbs up

Jag anmäler mig som helt frivillig att från högerstolen i svart 996:a visa denna trevliga vägsnutt

Tar jag 996:an dit så är det inte omöjligt att vi letar upp den tunneln Men vi får nog ha rutorna uppe då annars kommer du få ständigt sus resten av livet.

Horda
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Förresten så ringde det en kille till mig häromdan å frågade om jag ville va med även om det inte blir nån syd-väst tävling. Det va visst för lite folk från väst för det. Jag hade lite brått så jag hajade inte riktigt vad han menade. Vet ni nåt mer om hur det blir? Det va väl 2 timmar delat på 4 pers eller? Hur ofta byter man förare? Vinner dom som kört flest varv?

Laholm
Här sen Nov 2002

thumbs up

Vet inte hur detta kommer att gå till. Men när vi kört i Malmö så är det 1 h på två man, minst 5 eller 7 byten har jag för mig. Ett byte kan dock vara ett stop i depån om man hellre vill ha långa pass

Horda
Här sen Nov 2002

Trådstartare
OK, jag hade inte bangat på ett 2 timmars pass själv utan byte. Sen därifrån kan man dra lite egna slutsatser hur det är att köra formel1.

Jag har för mig att dom pratade om 7 byten och 4 pers på 2 timmar, Det innebär ju en kvart/pass. Kan nog bli lagom med 2 byte var bara för skojs skull plus att det blir lite lemans känsla.

Laholm
Här sen Nov 2002

Nyss hemkommen, en gnutta mör efter dagens 1:45 långa gokarttävling och lite lagom mätt efter en god middag därefter.

Samuel höll vad han lovade thumbs up Han åkte ifrån oss alla som var på plats och var dessutom snubblande nära att sätta nytt varvrekord , endast 3 hundradelar ifrån! Tiden var 37.09 (har jag för mig?). Själv blev jag precis som som jag trodde ifrånåkt, min bästa var 38,65 . Dock hade jag till skillnad från Samuel, snabba lagkamrater så mitt lag lyckades komma tvåa. I vinnande lag åkte bla snabbe 924-rattaren Peter Utzon med sambo Christina. Peter hade näst snabbaste varvtid på, tror jag, 37,63. Över lag tror jag faktiskt vi var snabba, dom flesta som åkte presterade nog varvtider som slog in sig på översta A4-pappret på topplistan. Fredrik Svensson (FSN) tog paus i flyttandet och dök upp precis i lagom tid (rätt prioriterat ). Han höll dock inte alls vad han hade utlovat utan var mycket snabbare thumbs up med en bästatid runt 38,5

Horda
Här sen Nov 2002

Trådstartare
God morgon god morgon.

Mycket trevlig gokart träff det där. Som Pär sa så hade inte alla snabba lagkamrater Fast 2 av dom ska jag inte klaga på. Men en av killarna i mitt lag va den enda av 24 som inte körde under 40tider, men han kunde ju iallafall hålla stabila 47tider iallafall. Ni kan ju tänka er hur mycket man hade att ta igen efter det. Kan ju tillägga att ett snabbt varv med förarbyte gick på 46.3 för oss andra. Men det va ju en lagtävling så då är det inte mycket att göra åt.

Men jag är nöjd ändå trots att jag inte slog banrekordet. Men det va ju iallafall nära

Pär din tid va ju kanon också thumbs up Jag tycker dom flesta som va med körde förvånansvärt bra. Detta måste vi göra om!!!!

1094 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande