Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 3.0CS -71
3110 besök totalt
Mattias Habenicht
Kingelstad/Svalöv
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1019


Trådstartare
Eftersom jag redan fått tre svar utan att ha skrivit en rad om bilen får jag väl ge lite mer info då. I dagsläget en helt original trenollecoupé sånär som på att jag lyft i en 3.5 liters insprutare som ännu ej är inkopplad.

Många skriker säkert att man inte ska köra på bana med denna blivande klassiker, men med rötter i BMW-klubbens banköra och en hel del bekantskaper där tänker jag försöka köra med dom igen. På BMW-klubbens banträffar tillåts bara BMW och trenollan är den enda jag har kvar.

Införskaffades till ett alldeles för högt pris för fem år sedan. Duktigt rostig i sparklådor och övre innerskärmar fram. Men i övrigt fin i plåten. Väldigt muggig inredning och fula hål för sjuttitalshögtalare i dörrsidorna.

Var först tänkt att jag skulle originalrenovera denna men den kommer aldrig bli någon mintbil, så då kan jag lika gärna leka lite med den samtidigt som den skall funka som åka-på-träffar-bil med familjen.

Har inhandlat lite godsaker under årens lopp:

Weber 45:or
Alquatiinsug
Dr Schrick-kam, 312 graders duration ungefär.

Kommer att använda extrauppsättningen med fjäderben till någon form av coiloverlösning.

Detta kommer INTE att bli någon bandräpare och det är ett väldigt långsiktigt projekt. Dock SKALL den köras på bana, åtminstånde några gånger, för att känna lite på vad materialet har att ge.

Bilder kommer.

_________________
Mattias Habenicht
HMS
Citera
Jeppe
Boxholm, Östergötland
Här sen Okt 2004
Inlägg: 489



Härligt!!

Ska bli kul å få info och få se bilder.

_________________
Jesper Brenner
Life Isn't about the amount of breaths you take - it's the breathtaking moments that count!
Citera
Magnus Åkerqvist
Hässleholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 99




_________________
Magnus Åkerqvist
Vobblo
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487



Kanon Habbe!

Det ska bli roligt att se, speciellt som det vart något annat än 3,0cs som nästa rejsprojekt för min egen del...

_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
E3-otto
Norrahammar
Här sen Aug 2005
Inlägg: 403



Bilder

/otto

_________________
Magnus Ottosson

Peoples Choice BOS 2015
Masterstarter 2011 2012 2:a
Kulbil: BMW 2800 -71
Kulbil glidare: 735ia -84
Bruksbil: BMW 323ti -00
Citera
Mattias Habenicht
Kingelstad/Svalöv
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1019


Trådstartare
E3-otto skrev:
Bilder

/otto

Ja dom bilderna lär bli ganska sorgliga, bilen står just nu på tomten och rostar sönder under en halvt sönderblåst pressening, ska förbarma mig över den när det lugnar sig lite på jobbet.

_________________
Mattias Habenicht
HMS
Citera
E3-otto
Norrahammar
Här sen Aug 2005
Inlägg: 403



Mattias Habenicht (Habbe) skrev:
E3-otto skrev:
Bilder

/otto

Ja dom bilderna lär bli ganska sorgliga, bilen står just nu på tomten och rostar sönder under en halvt sönderblåst pressening, ska förbarma mig över den när det lugnar sig lite på jobbet.


Det är alltid intressant!

/otto

_________________
Magnus Ottosson

Peoples Choice BOS 2015
Masterstarter 2011 2012 2:a
Kulbil: BMW 2800 -71
Kulbil glidare: 735ia -84
Bruksbil: BMW 323ti -00
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 3.0CS -71
3110 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande