Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1567 besök totalt |
Ett varv från VLN:8 i en 996 GT3 RS.
Här finns varv 1 från VLN nr 8, bil: Porsche GT3 RS, förare Dr Edgar Althoft. ![]() När ni kommer in så välj, "New Downloads" och "Porsche 996 GT3 RS, 24 september 2005". http://www.frankuhlig.de/index.php?n _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
![]() ![]() Vad i h... E30ian som ligger framför!!! ![]() ![]() Det är först på rakan vid Döttinger Höhe som han kan komma om... Detta i en 996 gt3 rs (jag som tycker att våran gt3 cup är snabb så det räcker...). Någon som har någon info om den bilen, startnr 101 (syns ibland när han lyckas pressa höfläkten lite extra ![]() ![]() M3E30, det är grejor det ![]() _________________ Rɑnɑld MɑcLeɑn ------------------ Speed costs money, how fast you wanna go? |
||||
Nu har jag iofs inte tittat på filmen men #101 är ingen vanlig M3. Snarare E30 M3 GTR eller något liknande. ![]() Bilen, även kallad "Diva", är en ex DTM som sedan några år har en V8 på 4-liter (effekten påstås ligga på 500 hk). Förare i det här racet var Kurt Thiim. http://www.dolate-motorsport.de/vln/ _________________ Anders Dauner |
||||
Nu har jag tittat.
![]() ![]() Jag är lite förvånad över att Vipern inte drar ifrån mer på Döttinger Höhe. Skulle vara kul att se fortsättningen för det ser ut som att han faktiskt tar sig förbi den efter start och mål på andra varvet. _________________ Anders Dauner |
||||
Kankse har man valt en sådan utväxling på Vipern att den inte går fortare? Porschen verkar i alla fall gå på Vmax en längre tid. Märklig att han verkar komma förbi i slutet av videon - han är ju inte direkt i slagläge vid inbromsningen? Incidenten i starten, tycker att det verkar som om Porsche-föraren felbedömmer Viperns spår (det är ju lite "diagonalt") och det faktum att banan smalnar av/svänger där. Intressant att så stora gossar inte håller fullt i alla lägen trots allt, t ex Pflanzgarten 2 - Schwalbenschwantz. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Det hade jag också tänkt skriva om, för på vissa ställen så får man uppfattningen att han bara låter bilen rulla igenom kurvorna. det känns som om det inte är någon attack i hans körning, men kan det ha att göra med att det bara är första varvet dom är ute på och det är dåligt med värme i däcken. För skillnaden är som natt och dag om man tittar på filmen med Dirk Adorf i Jaguaren, (som jag laddade ner på den här siten också) där kan man snacka om att satsa, det känns nästan lite brutalt ibland. och ner igenom S-K mot Aremberg går det väldigt fort, för att sedan redan i Aremberg börja växla upp igen för att som jag fattar det hålla fullt på högsta växeln nere i Fuchsrörhe, och för att inte tala om farten han har igenom Adenauer-Forst, det är häftigt. ![]() Men det här är vad jag tycker men jag har ju inte den erfarenheten som vissa andra har av ![]() ![]() ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Filmen med Jaggan är verkligen häftig!!! ![]() ![]() ![]() Snacka om satsning! ![]() Tom i Mut-/Angstkurve och Klostertal så laddar han i princip fullt! ![]() ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Filmen från Youngtimer Trophy med Audin var verkligen Cool.
![]() ![]() Det är fö Klaus Ludwig som kör RSR:en som passerar vid Eiskurve. Han kör varvtider runt 9:20 med den där gamla Porschen. _________________ Anders Dauner |
||||
Med all respekt för riktiga racerförare och taktik:
Dr Althoft i Porschen var ju "trött" redan på första varvet, till skillnad från Dirk Adorf i Jaguaren som var suverän att se. Hatten av för en sådan satsning! Jag satt och flinade hela varvet! Helt underbart. _________________ Björn Hoffmann, Stockholm (PCS #9240) |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1567 besök totalt |