Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1549 besök totalt |
Priserna Touristenfahrt 2006
Einzelrunde: 16,00 EUR 4 Runden: 56,00 EUR 8 Runden: 108,00 EUR 15 Runden: 195,00 EUR 25 Runden: 305,00 EUR Jahreskarte: 798,00 EUR Trokigt att priserna är höjt igen - men kul att se det finns Touristenfahrten i 2006! ![]() _________________ Kees van Holland 997 GT3 några BMW-Alpina |
||||||
Visst är det tråkigt att priserna höjs
![]() ![]() Då får målet med nästa år bli två besök ![]() / John _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||||||
Det har nog diskuterats sedan tursitkörningen öppnade för 75 år sedan! För ett par år sedan var hotet verkligen akut men påtryckningar från gröna, politiker mfl. Idag verkar det lite lugnare. Olycksstatistiken har väl planat ut och antalet turister bara ökar och ökar och betydelsen för regionen bara ökar så vitt jag förstår. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
Ju dyrare varven är desto mer tjänar man ju när man nått break-even på årskortet! ![]() Skämt åsido, personligen tycker jag att höjda priser också har en positiv sida. Högre pris borde ju leda till en mindre efterfrågan (eller åtminstone en hejd på ökningen) vilket i sin tur leder till bättre tillgänglighet. Högre pris borde ju också leda till större intäkter vilket i sin tur borde göra TF mer attraktivt för banägaren. Vilket bör leda till bibehållna öppettider och kanske investeringar i säkerhet, parkeringar osv. För de allra flesta svenskar torde årskortet eller varv-biljetten endast vara en mycket liten del av totalkostnaden för att besöka Ringen så det är fortfarande enormt prisvärt! Det gäller att se det positiva i allt här i livet! _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
Exakt! ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Har det förresten varit något mer prat om parkeringen till 2006? Jag har för mig någon här skrev att det hade tagits beslut att bygga ut?
|
||||||
Är ju i så fall inte en dag för tidigt! Har aldrig fattat hur de kan ha en så liten parkering till till allt folk som rör sig runt påsläppet ![]() |
||||||
Håller med Anders, hoppas att det blir mycket mycket dyrare i framtiden! ![]() Trots att det inte blivit tillräckligt dyrt tar jag och åker ner till påsk eller någon annan lämplig helg på våren. ![]() Den här gången tar jag en tankbil från Shell på släp för att täcka mitt bensinbehov, om det mot förmodan blir något över så säljer jag det till under inköpspris för att göra livet surt för gubben med bensimacken närmast banan. Om han inte har sin familjs framtid tryggad i 12 generationer har ingen det.... ![]() Nu är det bara frågan, Jahreskarte eller inte Jahreskarte, förra gången blev det 65 varv. Problemet är att om man köper Jahreskarte så skär väl motorn i Hatzenbach på första varvet. _________________ ![]() Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||||
Sorry...kunde liksom inte låta bli... ![]() _________________ Karl Brag |
||||||
Det kunde ha hänt i Tiergarten.. ![]() _________________ ![]() Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||||
Så kan man ju också se det. ![]() Men det rimligaste torde vara att säga att break even är någonstans vi Aremberg på det 62:a varvet alt. vid Wehrseifen på det 65:e. ![]() _________________ Anders Dauner |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1549 besök totalt |