| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Goodyear f1 eller Dunlop sport maxx?
|
1316 besök totalt |
|
Tjena Ska strax köpa mig nya sommarsulor till min Nissan 300zx (1700kg) och behöver lite tips på 19" däck. Ska ha 235/35*19 fram och 275/30*19 bak. Kör mestadels gata men lite "sportkörning" och någon banträff blir det också. Bilen gör ca 300km/h så det kan vara bra om dom pallar höga farter ibland.
Funderar på Dunlop sport maxx eller Goodyear f1 gds3, vad tror ni om dom? _________________ Robbin Edvinsson |
|
Skulle lätt tagit Dunlop-däcken, Eagle F1 är väl OK gatdäck men inga höjdare på bana... ingen egen erfarenhet dock, men läst mycket i jakten på egna. De jag HAR erfarenhet av är Toyo T1-S (Helt OK, bra för priset) Bridgestone Potenza S-02 (Grymma, ngt hårda men helt fantastiska framförallt när de var nya...)
_________________ Henrik Barckman, Kelimutu kör svart RX-7 |
|
Vad kommer det sig att du väljer mellan just dessa två däck? Största fördelen med goodyear är väl att det har bra vattenplaningsegenskaper. Vilka egenskaper prioriterar du? I senaste sport auto placerade sig Bridgestone potenza RE050A som nr ett på 235 poäng med bättre torregenskaper. Som nr två på samma poäng pirelli P zero nero med bättre våtegenskaper. på plats 3 michelin pilot sport och på 4:e dunlop sp sport maxx.
/Johan B
_________________ Johan B |
|
Valde mellan Dunlop och Goodyear däcken pga jag tänkt köpa från Gummihuset och dessa två verkade vettigast av dom som fanns i mina dimensioner.
Fast nu var det ju ett tag sen jag lag ut denna fråga, så nu har jag hunnit köpt däck, vart Dunlop sport maxx. _________________ Robbin Edvinsson |
![]() |
Däck för banåka
|
1316 besök totalt |