Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Nu har jag fått brytning på hjärnan!!!!
1019 besök totalt
easec
Skåne
Här sen Sep 2004

Trådstartare

Jag har köpt en brytare som ser ut så här:

Ritningen finns här:

Batterikablen fattar jag (hmmmm!!) Hur fixar jag motsåndet, skall det vara till jord? stift två skall gå till tändspolens plus, eller? "Main electrical feed circuit" är? Nyckelkablen får jag tag på hur?

Inte mycket jag fattar, men jag lär mig!

/Mats

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
P-son
Höör
Här sen Jun 2005

du skall tydligen ha ett 11W effektmotstånd på 3 ohm mellan ena stiftet & jord, på samma sida på batteriet dvs !

andra sidan räcker nog att du koppar på den gamla härvan !!

om plusen till spolen går direkt till batteriet och inte via härvan så kopplar du den på "batterisidan" den med !

om jag nu fattar det rätt !

Brukar: Hyundai IONIQ EV
Bygger: Manta GSi Exclusive -87 (Är med i Pallbocksklubben sedan 2004 ca...)
Citera
Magnus Lohm
Motala
Här sen Jan 2003

Hej,

Det är lite halvlurigt det där, tänk på att stifften med 1 är slutna när brytaren är OFF.
Testa med en summer.

Det är bara att bryta ihop och meka vidare.

Lycka till!
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002

Du kopplar plus från batteriet till ena stora anslutningen, den andra stora går till bilens huvudmatning. Från den sidan av brytaren skall det kopplas en kabel till ena stift 1 och det andra stift 1 ska gå till motståndet som sedan kopplas till jord. Du behöver inte koppla in stift 2 men om du gör det ska den kopplas in på matningen till tändspolen/arna från tändningslåset (eller vanliga matningen om du inte har tändningslås).

Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004

Trådstartare
Nu skall vi se

Kopplar hela härva, som går till batteriet, till högra anslutningen. Hur fixar jag till det med motståndet? /Mats

P-son skrev:
du skall tydligen ha ett 11W effektmotstånd på 3 ohm mellan ena stiftet & jord, på samma sida på batteriet dvs !

andra sidan räcker nog att du koppar på den gamla härvan !!

om plusen till spolen går direkt till batteriet och inte via härvan så kopplar du den på "batterisidan" den med !

om jag nu fattar det rätt !

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Johan Rius
Kävlinge / Skåne
Här sen Feb 2003

Har lödat på kabel på motståndet, en till en jord i närheten och andra till ena sidan på brytaren.
Sen en kabel från fältlindningen på generatorn (B+) till andra sidan brytaren men det funkar säkert bra att ta en kort stump från den grova anslutningen och ner.

Kanske går att klämma skarvhylsor direkt på motståndet (vika ledaren dubbel kan underlätta), har inte provat.

Skruva banåkabil
1019 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande