Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
VW Golf gti 85:a
1829 besök totalt
Martin*
Vaggeryd
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Trådstartare
Tjenare tänkte lägga upp lite info om min banbil..

Bilen är från början en vit golf 8v från 85.
och det som har hänt på senare dar är följande...

Motorn: 1,8 16v från 91. motorkod Pl.
topp: Pl-topp med kr-insugskamm, genomgången och renoverad 06.
Avgas: Supersprint extraktorgrenrör, supersprint ljuddämpare.
Chassie: koni coilovers, powerflex bussnigar i fram o bakvagn ( på g)
Bromsar: 280mmX22 Black daimond slitsade. Audi s2 ok och ok hållare. 22mm bromscylinder. Orginal bak.
Inredning: fullbur och 2 rally stolar ( har inte valt dem än), rensad på onödig vikt.
Fälgar o däck: oz vulcano 16*8,5 med dunlop super sport 9000 195/ 40.. blir nog en uppsättning r-däck senare.













































_________________
-Martin Pettersson-
Citera
lindgren
Katrineholm
Här sen Jul 2003
Inlägg: 2565



Martin* skrev:




Helt OT
Men vilken fin pärla har du i bakgrunden?


I övrigt diggar jag trimmade små bilar!

_________________
Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär...
----
/Lasse Lindgren
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



En Golf till. thumbs up

Där hade du lite att göra, men det verkar ju lovande får jag säga. Jag som inte är så hemma i 16v-träsket undrar varför man byter till kr-kammen, är det annan häftigare slipning på en sån där?

Är det nypremiär på banträffarna med denna vagnen till denna säsongen eller ska det mekas väldigt mycket först?

Har faktiskt ägt en 16v 88 ett halvår, älskade motorn men inte resten av bilen, men min var nog inget fulländat exemplar s.a.s...

_________________
Peter Karlsson
Citera
Martin*
Vaggeryd
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Trådstartare
Barbapappa skrev:
En Golf till. thumbs up

Där hade du lite att göra, men det verkar ju lovande får jag säga. Jag som inte är så hemma i 16v-träsket undrar varför man byter till kr-kammen, är det annan häftigare slipning på en sån där?

Är det nypremiär på banträffarna med denna vagnen till denna säsongen eller ska det mekas väldigt mycket först?

Har faktiskt ägt en 16v 88 ett halvår, älskade motorn men inte resten av bilen, men min var nog inget fulländat exemplar s.a.s...



Stämmer bra, kr-kammen är lite mer häftig än orginal pl-kamm. jo motorn är rolig faktiskt, men har man lite coilovers o styvare framvagn så borde den bli rätt skoj på banan thumbs up .

Ja de ska bli premiär i sommar,, men som sagt lär bli ett par timmar till i garaget..

_________________
-Martin Pettersson-
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Det värmer alltid att se Golfar! Kul också att se så många bilder från eländet när du plockade ur motorn!
Toppen såg ju lite roligare ut efteråt...

Barbamamma-> PL-kammen är snällare för att ge bättre avgasvärden. (Tror jag. Snällare är den iallafall)
Förövrigt så regerar KR, det ska du veta!

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Martin*
Vaggeryd
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Trådstartare
Jo kr är ju lite bättre orgninal,, men hoppas att jag plockar ut lite mer än orginal i min motor iaf,, har ju ingen kat och sedan sitter ju kr-insugskammen i toppen,, avgas är samma på kr och pl,, sen får ju motorn lite annan karaktär me extraktor grenröret. jag ska även mappa om styrsytemet oxå.

_________________
-Martin Pettersson-
Citera
Våra race- och banåkarbilar
VW Golf gti 85:a
1829 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande