Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
3628 besök totalt |
Några bilder från turistkörningen 1 maj 2006
Hade vägarna förbi idag, bra förhållanden först men tyvärr regn framåt eftermiddagen. Hoppas detta var sista helgen innan jag kan börja vara med och leka lite... ![]() Svensk CSL, någon som känner igen den? ![]() En i raden av Seven-bilar: ![]() Sånt här gillar vi! ![]() ![]() En rar ärta, en äkta Clio Williams! ![]() ...och när vi ändå är inne på Renault, varför inte en smakfullt, host host, stylad Alpine? ![]() Ytterligare en CSL, även den i vitt: ![]() och till sist en holländsk Gallardo, notera aktern på hans väns F430 ute i vänsterkanten... ![]() _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||||
Re: Några bilder från turistkörningen 1 maj 2006
http://www.autopower.se/galleri/visa Han verkar även äga denna: http://www.autopower.se/galleri/visa _________________ Mvh / Kalle Hansen |
||||||
Undrar om han är den norrman som kört flest varv på Nordschleife? ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Säkerligen så lär han åtminstone vara den Azerbadzjanes som kört flest varv ![]() _________________ Mvh / Kalle Hansen |
||||||
ass-ör-badd-ja-nes ![]() ![]() Nog urspårat nu kanske ![]() ![]() Tack för bilderna, Christian! _________________ Mvh / Kalle Hansen |
||||||
Här kommer ett litet smakprov från de ungefär 600 bilder jag tog i helgen.
Alla kom med utom jag själv. Mit motorcykel kom i alla fall med... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Per Liljeqvist Alfa Romeo 147 2,0 selespeed Mini Cooper -93 Aprilia RSV R Factory -05 |
||||||
Subban, bilen alltså, gick långt över förväntan. Och till min stora glädje hittade även jag runt
![]() Lyckades hålla John i siktet hela tiden, tog bara tid på ett varv och det blev 8,46 BTG. Tempot ökade ganska bra efter ytterliggare 15 varv. _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||||
Vad i hela friden är det som skuggar Porschen? En TVR? _________________ Andreas Engström Honda Civic -12 Du borde cykla mer! |
||||||
Stämmer bra. Sagaris tror jag modellen heter t.om. TVR har härlig design på sina bilar tycker jag.. ![]() _________________ Mvh / Daniel Ene |
||||||
Yes, en TVR Sagaris. Rak sexa på fyra liter som producerar 400 hästar utan överladdning ![]() ![]() ![]() _________________ Johan Meissner |
||||||
BTG:
För att det går fort ![]() ![]() Det jag känner behövs nu är en åktur med någon som kan köra riktigt fort och säkert med en M3a runt ringen. Jag fegar av säkerhetsskäl..... i inbromsningarna och bromsar säkert för mycket. Man har ju lite respekt för hastigheterna man uppnår. Kanske dags att anmäla sig till SportAutos kurs i September ![]() /John Kjellsson _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||||||
Jag lovar att åka med dig ett varv, John, om vi råkar befinna oss i Nürburg samtidigt. Så kan jag berätta om mina erfarenheter från GT4 och det varv jag kört på riktigt, med bredställ i 740iA E38. Detta förbättrar säkert dina varvtider markant..... eller det var kanske inte så du skrev? ![]() ![]() _________________ Mvh / Kalle Hansen |
||||||
Just nu känns bara en sak i kroppen....fortare fortare FORTARE! JA vi åker nu! Synd bara att motorlampan precis tändes på Subban, får kanske ha ihop BMWn till nästa gång ![]() _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||||
Det stämmer, sörpan! Han heter Thorleif Nilsen och har över 1500 varv på ringen.. Han brukar att vinna förarkursen varje år. ![]() Får se om man har nån sjans mot honom i augusti.. ![]() ![]() _________________ Raymond Andersen |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
3628 besök totalt |