Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1358 besök totalt |
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
Scrolla ner en bit... _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||
På väg ner genom adenau tar du vänster upp mot parkeringen vid skolan (är skyltat om jag minns rätt), har du tur är grinden öppen och man kan då köra hela vägen upp. Annars är promenaden låååång och tung uppför och plågsam för knäna nerför. Trevlig resa!
|
||
Har man otur är grinden stängd när man ska tillbaka. ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
Hur står det egentligen till med att åka bil på bak och småvägarna?
Hur förbjudet är det? Väluppfostrad ordentlig Svensk som jag är så vågar jag ju mig naturligtvis nästan aldrig in med bilen på bakvägarna utan traskar istället... Eftersom det ju är rätt långt och backigt att gå på sina ställen så är det ändå lockande att åka bil ända fram till banan. Händer det att ev bommar plötsligt blir låsta, eller att man blir lynchad av lokalbefolkningen? ![]() |
||
Jag har kört lite på småvägarna och så länge man ser ut som om man vet precis vad man gör att att man sjöälvklart får så har det för mig gått bra. Då har ändå några ur ortsbefolkningen tittat lite snett.
Men det gör jag när de på små skogsvägar kommer i sina husbilar med påkopplad husvagn, flodbåt på taket och mountainbikes i rack:et längst bak. ![]() Inlåst vore ju inte roligt att bli, iaf inte med den bil man skall köra på banan. _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||
Man kan svänga upp vid VAG handlaren i Adenau, och parkera vid skolan och gå därifrån. Ett par bekanta från Norge körde med bil upp till A-F från Adenau, bommen var öppen men inte när dom skulle tillbaka, dom hade väldiga problem med att få tag i någon med nyckel. Om jag minns rätt så var det borgmästaren i Adenau som hade nyckeln, och han var inte glad över att behöva komma och låsa upp bommen. _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
Jag knallade upp i lördags i 27 graders värme på 17 min, i och för sig blev jag väl i ärlighetens namn "lite småsvettig" (
![]() _________________ Nordschleife: 626 varv |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1358 besök totalt |